Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 2 besök senaste veckan (18174 totalt) |
Dags att dra igång denna tråden igen.
Bilden har stått i garaget i drygt 2 år utan att speciellt mycket har blivit gjort. Den har fungerat som lagerutrymme och träförråd, nej jag har inte varit speciellt snäll... Men nu har jag dels skrotat min Volvo 360 och sålt iväg alla gammalt Volvo-delar och vi dessutom två bruksbilar som inte skall behöva någon tillsyn av mig de närmsta åren (en -07 och en -03) så nu jag kan koncentrera mig på en bus-bil Jag har rensat ut rejält ur garaget (kan man inte tro) så nu ser man faktiskt bilen... ![]() ![]() Så nu är frågan hur jag skall prioritera, eftersom jag till 99% är prat och 1% är verkstad. Målsättningen är att ha bilen på vägen till 2009 då den blir 30 år! Visst skulle jag vilja plocka bilen i småbitar och göra allt super duper, men om jag känner mig själv så kommer det inte att fungera. Förhoppningsvis kan jag få igång den och sedan göra något varje vinter istället... Ev etanol konvertering kan vänta till jag fått den genom första besiktningen... Antar att jag måste: - En grundlig service och byta allt som blivit gammalt, remmar, filter, vätskor mm - Bur (t ex Gunnarsjö svets) - Skalstolar, originalstolarna gick på tippen med resten av inredningen - Nya däck som funkar både på bana och väg Första frågan är: Skall jag plocka ur och isär motorn? _________________ ![]() Miata ND -17 & Ford Focus -05 Över 60 och leker fortfarande med bilar |
||
Re:
Första du ska göra är att ta upp bekantskapen med 944sverige.com igen... ![]()
Det tycker jag inte ska vara nödvändigt om du ger den lite kärlek och omvårdnad och får igång den. Om den verkar må dålig och går taskigt samt har dåligt komp osv så kan det vara läge att plocka ur och isär. ![]() |
||
Bilen såld till Sven som kommer att ta hand om den bättre än jag gjort.
Tråd finns på 944-forumet http://www.944sverige.com/forum/view Själv har jag gått över till bruxräser, Ford Focus ... _________________ ![]() Miata ND -17 & Ford Focus -05 Över 60 och leker fortfarande med bilar |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 2 besök senaste veckan (18174 totalt) |