Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 6168 besök totalt |
Hade de ställt upp en 402m bana med tidtagning så hade väl folk inte trott på det i alla fall eftersom det är BMW själva som ställer upp den. |
||||||||||
Finns väl officiella tider på 0-100? Men vem bryr sig! ![]() ![]() ![]() ![]() Hörde ordet "undertyr" i inslaget... På med shyssta r-däck o lite mer camber fram o sen provar vi ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||||||||
Jo, det kan jag hålla med om, i princip. Men i praktiken, efter att ha provkört Alfa Selespeed, Maserati Cambiocorsa, M3 SMGII och antagligen någon till som jag inte kommer på för ögonblicket förstår jag att uppskatta ett vanligt H-mönster och kopplingspedal som inte själv tar kontrollen över gas, koppling och växelspak, alternativt en riktig sekventiell låda som på till exempel Radical. Så jag måste säga att jag håller på Porsche i det här fallet. Men min erfarenhet är naturligtvis begränsad, det finns säkert bättre lösningar på marknaden. |
||||||||||
Gissa var Rudolf Hruska jobbade innan han tog sig an Sud-projektet? Hos Porsche & VW ![]() Kanske inte så långsökt med en boxerfyra, med tanke på detta. _________________ Jörgen Eriksson |
||||||||||
Vem är den lycklige ![]() ![]() ![]() _________________ ![]() --VVTS-- ![]() |
||||||||||
Jag tänkte själv på en som inte är reggad för gatan. Pure race s.a.s. De har en demobil till salu såg jag: £13 000...1500 kubik och 252 kusar. http://www.radicalmotorsport.com/for _________________ Jörgen Eriksson |
||||||||||
Tyvärr så tittade du på fel prislapp....dom är under bilarna.... Och den med 252hk SR3an kostade 31.000 |
||||||||||
Den var misstänkt billig ![]() De är bättre på att ta betalt och bygga räserbilar än att bygga bra webbplatser... Läge för missförstånd? (1100:an kostar allstå inte 31 tusen pund...) ![]() _________________ Jörgen Eriksson |
||||||||||
Det var detta inlägg jag svarade på: "Men en så länge finns inga gatreggade i sverige så det är bara att vänta " £13 000 räcker tyvärr inte långt när det gäller denna modell ![]() _________________ mvh Philip Lundh |
||||||||||
Apropå lådor så tyckte jag nya M5:an lät som en helt vanlig automatbil när Peter körde iväg lite lugnt med den..liksom lite slir sådär..blir ju ett speciellt motorljud på automatbilar
![]() ![]() H-låda = ![]() ![]() ![]() _________________ Anders Larsson Porsche 997 GT3 Club Sport ![]() |
||||||||||
_________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||||||||
![]() ![]() ![]() Nya M5:an är ju annars en helrätt luxusrenwagen ![]() ![]() ![]() _________________ Anders Larsson Porsche 997 GT3 Club Sport ![]() |
||||||||||
Alla M-bilarnas SMG-lådor är vanliga manuella som styrs av elektronik och hydralik.
Så växelspaken som sitter där den borde göra är bara en strömbrytare så att säga. Till icke-M-bilar finns bara enklare "SMG-lådor" som jag tror är automater i grunden. _________________ ![]() |
||||||||||
om ni inte har sett det så kan man se inslagen på motorjournalens hemsida.
Gå in på www.kanal5.se/motorjournalen - klicka på avsnitt - gå in på respektive avsnitt - välj reportage och klicka på "se klipp" |
||||||||||
|
||||||||||
|
||||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 6168 besök totalt |