Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 8169 besök totalt |
Jo,han kan absolut ha rätt..... men det jag försöker säga är att orsaken till den basilära skallfrakturen berodde på ett löst bälte och inte hjälmtyngden i första hand. Har väl aldrig motsatt mig nyttan av Hans eller remsystemet..... tvärtom det tycker jag vore en mycket bra ide........ för då får man bort stora delar av den negativa effekten med tunga hjälmar utan att ta bort dom positiva (mer stötupptagande, mer skyddsyta) Det jag är emot är SBF att dom ensidigt förbjuder och framförallt att när dom gör det att dom backar bara för att en specifik arrangör gör egna regler och sen efterhandskonstruerar man en regel för dom så att det inte ska se konstigt ut....... dvs jag köper regler som är LIKA FÖR ALLA men inte olika för olika.... jmf gärna med buller reglerna som vi har olika med. |
||||||
*skratt* En vältränad kropp med smidiga och uppvärmda muskler är tåligare mot stryk och töjning än soffpotatismuskler. Träning ger på lång sikt även starkare ledband/ligament/muskelfästen vilket nästan är ännu viktigare då de ofta läker sämre än muskler. Idén att "hålla emot" tror jag de flesta lämnade bakom sig i 10-årsåldern om inte tidigare... ![]() ![]() ![]() |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 8169 besök totalt |