Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW 320is -89
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
22975 besök totalt
Ossie k
Södra Stockholm
Här sen Okt 2004
Inlägg: 314


Trådstartare



min vän daniel svor på att han kan polera. så jag gav honom en kåpa som han kan testa på. så här blev det. nu säger han att han ska polera hela toppen. vad säger ni? ska jag låta honom göra det? är det för mycket blingbling?

_________________
Ossie kaistinen

Livet börjar efter 402 meter.
Citera
Daniel Kihlgren
Vagnhärad
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2334



Klart du ska låta honom polera

Polerat är alltid snyggt i motorrum. Titta bara här. Skulle du kalla den här bling bling?


_________________
/Daniel Kihlgren
VW 1200 -65
Punto GT -96
Citera
G:SSoN
Umeå
Här sen Dec 2004
Inlägg: 22



Hjälp! Hehe, känns som jag kommer få slitna fingertoppar!

Motorkåpan ser matt ut på bilden men den är blank som f*n i verkligheten!

Kommer bli bra de här ossie, förse mig bara med mer autosol så!

_________________
Daniel Gunnarsson
Citera
Ossie k
Södra Stockholm
Här sen Okt 2004
Inlägg: 314


Trådstartare
danne: jag ska köpa största dunken! men ingen press..

_________________
Ossie kaistinen

Livet börjar efter 402 meter.
Citera
G:SSoN
Umeå
Här sen Dec 2004
Inlägg: 22



Haha, nerå det är lugnt, jag finner njutning i att sitta med sånt, faktiskt!

Kommer förbi garaget på lördag!Snackade med Micke i dag!

Har du plockat nå mer med motorn sen förra helgen? Fått bort ventilfjädrarna?

_________________
Daniel Gunnarsson
Citera
Ossie k
Södra Stockholm
Här sen Okt 2004
Inlägg: 314


Trådstartare
tja danne. ta med dej poler-grejerna så ska jag nog visa vad du kan polera! jag "hittade" en massa små lock o kåpor till motorn som kan poleras. Om din autosol e slut så kan jag köpa mera. sen om du behöver grejer till slipen så köp dom så får du pengar av mej på lördag. på lördag ska jag börja lite med kolfiber förhoppningsvis!


tack m3-jonas för gördeln!

_________________
Ossie kaistinen

Livet börjar efter 402 meter.
Citera
M3Jonas
Färingsö
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2499



Det var så lite så.

Jag höll på och polerade en hel del förrförra vintern. Blev tex polerad växellådsbalk, motorfäste, servopumpsfäste, kåpan som du hade bild på, täckkåporna för kammarna mm.
Hoppade över att polera toppen pga att det var så mycket konstiga skrymslen och vrår där, samma sak med bröstkåpan.
Fast det värsta var nog bellhouset till lådan som jag polerade, fråga Jocke vad han tyckte om det...
Har du inte blivit lurad att skaffa torrsump?

_________________
Jonas Edling
Citera
Ossie k
Södra Stockholm
Här sen Okt 2004
Inlägg: 314


Trådstartare
jonas:joo, det blir nog torrsump. jag vill veta hur bra den som jocke köpt funkar. funkar den bra ska jag köpa likadan. Jasså, så du gillar putsa? det är ju halva nöjet! det tog mej tre dagar att få ur motorn och riva den pga att jag fettade av allt, sprutade av och torkade. vissa saker som jag ska göra kan jag inte ens nämna här för jag skulle bli idiot förklarad. kan du fixa grenrör fläns till mej? jag vill inte slakta mitt evo2 grenrör.

_________________
Ossie kaistinen

Livet börjar efter 402 meter.
Citera
M3Jonas
Färingsö
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2499



Evo2 grenröret ska du INTE slakta. Då kan jag ta hand om det istället... Jag bytte bort ett originalgrenrör mot ett evogrenrör, dvs det utan kat/lambda uttag. Då var det röret inte ens komplett utan sista flänsen saknades. Det borde gå att fixa en avgasfläns. Annars tror jag att jag har ett extra originalgrenrör över som du kan få köpa till bra pris. Borde inte bli dyrare än en fläns. Kan det vara nånting eller vill du ha en ny fläns?

_________________
Jonas Edling
Citera
daaal
Göteborg
Här sen Feb 2005
Inlägg: 4



Så det var du som köpte den, var själv intresserad när jag såg annonsen men då var den redan såld. Min åsikt är dock att det är vansinnig kapitalförstöring att bygga om en sådan raritet till bil för ren bankörning. Hade man inte klarat sig med en en vanlig 323-325 och turbokonverterat? 2.5liter bör man kunna få ut högre effekt ur och att någonsin få tillbaka de 100 000-tals(?) kronor som du satsar kommer bli helt omöjligt. Letar själv efter en helt orginal 320is men det verkar som de flesta exemplar har fått utstå diverse byggarprojekt.

_________________
Daniel Andersson
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



daaal skrev:
Så det var du som köpte den, var själv intresserad när jag såg annonsen men då var den redan såld. Min åsikt är dock att det är vansinnig kapitalförstöring att bygga om en sådan raritet till bil för ren bankörning. Hade man inte klarat sig med en en vanlig 323-325 och turbokonverterat? 2.5liter bör man kunna få ut högre effekt ur och att någonsin få tillbaka de 100 000-tals(?) kronor som du satsar kommer bli helt omöjligt. Letar själv efter en helt orginal 320is men det verkar som de flesta exemplar har fått utstå diverse byggarprojekt.


Nu har du kopierat in exakt samma negativa inlägg i de två 320is-trådar som finns här. thumbs down

Visst, jag tycker oxå 320is är kanoncool, men bara för att de byggs om är de väl inte förstörda?
Inte mer förstörda än de hade varit med vita blinkers och Lexusljus. Bara det görs med omdöme.
Personligen skulle jag kanske gjort vissa saker annorlunda jag oxå, men nu är det inte mina bilar.

Så släpp avundsjukan inna du kommer in på rejsa, berätta om ditt eget projekt eller vad för planer du har så kommer du få massor emd hejjarop, tips och andra trevligheter tbx. thumbs up

Välkommen till rejsa, det lite annorlunda forumet.

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Ossie k
Södra Stockholm
Här sen Okt 2004
Inlägg: 314


Trådstartare
daaal: Jag blir alldeles stum när jag läser ditt inlägg. Varför skriva nåt så dumt överhuvudtaget?? Bara för att du letar efter en originalbil så behöver du inte klga på dom som gör som dom vill. Jag köpte bilen för att jag letade efter en 325a men hittade ingen som motsvarade mina förväntningar. Den här bilen är OPTIMERAD för BANKÖRNING. En e30 med en rak 6:a är inte riktigt samma sak. Den är framtung. jag letade efter en 325 tidigare för då ville jag bara ha turbo. Men då jag inte hittade någon så började jag leta efter en 318is men den kändes ändå trött. Så då fick det bli en sån här.

Sen att det blir turbo i min är av en slump. Några killar som bor på norra sidan av stockholm tyckte att jag skulle bygga en kopia av deras första S14 dragrace motor. Jag gillar adrenalin så jag ska kombinera dragrace prestanda med banbilsväghållning. Bilen ska INTE gå raktfram utan den ska byggas för att svänga med.

kapitalförstöring?? Jag ska aldrig sälja bilen men troligtvis krocka.

_________________
Ossie kaistinen

Livet börjar efter 402 meter.
Citera
johan..
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2546



ossie k skrev:
Jag ska aldrig sälja bilen men troligtvis krocka.


??

_________________
J0hanC@rlström

Mini Cooper JCW -19
BMW i4 M50
Citera
Gustav Uhlander
Fjollträsk
Här sen Jan 2003
Inlägg: 2194



Johan.. skrev:
ossie k skrev:
Jag ska aldrig sälja bilen men troligtvis krocka.


??


Tja bygger man en bil med hög prestanda så e ju chansen rätt stor att man smäller den på nåt sätt nån gång tyvärr. Sen om man kröker en fälg eller total demolerar den e en annan fråga.

_________________
Nu Porsche 996 Turbo.

Tidigare:
Audi RS4 B5
Audi S2
Citera
Frazze
Kristianstad
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1454



daaal skrev:
och att någonsin få tillbaka de 100 000-tals(?) kronor som du satsar kommer bli helt omöjligt.....


Få tillbaka...

Det är väl inte aktier det är fråga om, eller va??

_________________
/// Mvh Ferenc Papp
Citera
Ossie k
Södra Stockholm
Här sen Okt 2004
Inlägg: 314


Trådstartare
jag bygger ju inte bilen för att köra lugnt med.

_________________
Ossie kaistinen

Livet börjar efter 402 meter.
Citera
Ossie k
Södra Stockholm
Här sen Okt 2004
Inlägg: 314


Trådstartare

Så här ser mitt olje tråg ut. 1,5 liter extra olja ryms i den. Hålet till vänster är för olje returen från turbon.

Så här ser det ut i mitt och limo-mickes garage. Även om man inte kan tro det så lider vi av plats brist..

Plåtskåpet ska bli vårt blästerskåp.

_________________
Ossie kaistinen

Livet börjar efter 402 meter.
Citera
M3Jonas
Färingsö
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2499



ojdå, extrastort tråg borde inte vara fel. När du ändå håller på och svetsar i tråget är det lika bra att du monterar en förhöjd skvalpplåt på en gång så du kan svänga med bilen utan att tappa oljetryck.

_________________
Jonas Edling
Citera
Ossie k
Södra Stockholm
Här sen Okt 2004
Inlägg: 314


Trådstartare
jonas: jag ska fixa det. Vet du om det räcker med att skarva den befintliga L-plåten? så att den går upp till överkant på tråget. Det sitter redan lock i dom runda öppningarna som både du och jag har. Locken är av den modellen som bara öppnas åt rätt håll.

_________________
Ossie kaistinen

Livet börjar efter 402 meter.
Citera
M3Jonas
Färingsö
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2499



Japp, det har iaf jag gjort med hjälp av lite support från ett par här på forumet.
Man känner sig osäker på hur det ska vara innan man vet men såhär i efterhand är det en skitenkel operation thumbs up

_________________
Jonas Edling
Citera
Ossie k
Södra Stockholm
Här sen Okt 2004
Inlägg: 314


Trådstartare
Kan någon einstein säga vad jag håller på med?



_________________
Ossie kaistinen

Livet börjar efter 402 meter.
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW 320is -89
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
22975 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande