Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 22975 besök totalt |
![]() min vän daniel svor på att han kan polera. så jag gav honom en kåpa som han kan testa på. så här blev det. nu säger han att han ska polera hela toppen. vad säger ni? ska jag låta honom göra det? är det för mycket blingbling? ![]() _________________ Ossie kaistinen Livet börjar efter 402 meter. |
||||
Haha, nerå det är lugnt, jag finner njutning i att sitta med sånt, faktiskt!
Kommer förbi garaget på lördag!Snackade med Micke i dag! Har du plockat nå mer med motorn sen förra helgen? Fått bort ventilfjädrarna? _________________ Daniel Gunnarsson |
||||
tja danne. ta med dej poler-grejerna så ska jag nog visa vad du kan polera! jag "hittade" en massa små lock o kåpor till motorn som kan poleras. Om din autosol e slut så kan jag köpa mera. sen om du behöver grejer till slipen så köp dom så får du pengar av mej på lördag.
![]() tack m3-jonas för gördeln! _________________ Ossie kaistinen Livet börjar efter 402 meter. |
||||
Det var så lite så.
Jag höll på och polerade en hel del förrförra vintern. Blev tex polerad växellådsbalk, motorfäste, servopumpsfäste, kåpan som du hade bild på, täckkåporna för kammarna mm. Hoppade över att polera toppen pga att det var så mycket konstiga skrymslen och vrår där, samma sak med bröstkåpan. Fast det värsta var nog bellhouset till lådan som jag polerade, fråga Jocke vad han tyckte om det... ![]() Har du inte blivit lurad att skaffa torrsump? ![]() _________________ Jonas Edling |
||||
jonas:joo, det blir nog torrsump. jag vill veta hur bra den som jocke köpt funkar. funkar den bra ska jag köpa likadan. Jasså, så du gillar putsa? det är ju halva nöjet! det tog mej tre dagar att få ur motorn och riva den pga att jag fettade av allt, sprutade av och torkade. vissa saker som jag ska göra kan jag inte ens nämna här för jag skulle bli idiot förklarad. kan du fixa grenrör fläns till mej? jag vill inte slakta mitt evo2 grenrör.
_________________ Ossie kaistinen Livet börjar efter 402 meter. |
||||
Evo2 grenröret ska du INTE slakta. Då kan jag ta hand om det istället...
![]() _________________ Jonas Edling |
||||
Så det var du som köpte den, var själv intresserad när jag såg annonsen men då var den redan såld. Min åsikt är dock att det är vansinnig kapitalförstöring att bygga om en sådan raritet till bil för ren bankörning. Hade man inte klarat sig med en en vanlig 323-325 och turbokonverterat? 2.5liter bör man kunna få ut högre effekt ur och att någonsin få tillbaka de 100 000-tals(?) kronor som du satsar kommer bli helt omöjligt. Letar själv efter en helt orginal 320is men det verkar som de flesta exemplar har fått utstå diverse byggarprojekt.
_________________ Daniel Andersson |
||||
Nu har du kopierat in exakt samma negativa inlägg i de två 320is-trådar som finns här. ![]() Visst, jag tycker oxå 320is är kanoncool, men bara för att de byggs om är de väl inte förstörda? Inte mer förstörda än de hade varit med vita blinkers och Lexusljus. Bara det görs med omdöme. Personligen skulle jag kanske gjort vissa saker annorlunda jag oxå, men nu är det inte mina bilar. Så släpp avundsjukan inna du kommer in på rejsa, berätta om ditt eget projekt eller vad för planer du har så kommer du få massor emd hejjarop, tips och andra trevligheter tbx. ![]() Välkommen till rejsa, det lite annorlunda forumet. ![]() |
||||
daaal: Jag blir alldeles stum när jag läser ditt inlägg. Varför skriva nåt så dumt överhuvudtaget?? Bara för att du letar efter en originalbil så behöver du inte klga på dom som gör som dom vill. Jag köpte bilen för att jag letade efter en 325a men hittade ingen som motsvarade mina förväntningar. Den här bilen är OPTIMERAD för BANKÖRNING. En e30 med en rak 6:a är inte riktigt samma sak. Den är framtung. jag letade efter en 325 tidigare för då ville jag bara ha turbo. Men då jag inte hittade någon så började jag leta efter en 318is men den kändes ändå trött. Så då fick det bli en sån här.
Sen att det blir turbo i min är av en slump. Några killar som bor på norra sidan av stockholm tyckte att jag skulle bygga en kopia av deras första S14 dragrace motor. Jag gillar adrenalin så jag ska kombinera dragrace prestanda med banbilsväghållning. Bilen ska INTE gå raktfram utan den ska byggas för att svänga med. kapitalförstöring?? Jag ska aldrig sälja bilen men troligtvis krocka. _________________ Ossie kaistinen Livet börjar efter 402 meter. |
||||
Tja bygger man en bil med hög prestanda så e ju chansen rätt stor att man smäller den på nåt sätt nån gång tyvärr. ![]() _________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
||||
![]() Så här ser mitt olje tråg ut. 1,5 liter extra olja ryms i den. Hålet till vänster är för olje returen från turbon. ![]() Så här ser det ut i mitt och limo-mickes garage. Även om man inte kan tro det så lider vi av plats brist.. ![]() Plåtskåpet ska bli vårt blästerskåp. ![]() _________________ Ossie kaistinen Livet börjar efter 402 meter. |
||||
jonas: jag ska fixa det. Vet du om det räcker med att skarva den befintliga L-plåten? så att den går upp till överkant på tråget. Det sitter redan lock i dom runda öppningarna som både du och jag har. Locken är av den modellen som bara öppnas åt rätt håll.
_________________ Ossie kaistinen Livet börjar efter 402 meter. |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 22975 besök totalt |