Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 6070 besök totalt |
|
||||||||||||||||||||||||
Nja, vet inte det precis. Guldfärgade fälgar har ju alltid förekommit på snabb asfalt precis som vita på grus. Och eftersom vi enats om att inte använda fula ord som st***ng så handlar det ju mer om vad som är lätt och snabbt... ![]() Andra förekommande referenser till andra verkligheter än racing är ovidkommande. ![]() _________________ M a g n u sS o l l e n b e r g ![]() |
||||||||||||||||||||||||
![]() o/T (sorry): Fick höra att jag ser ut som en ![]() _________________ Mattias Widar |
||||||||||||||||||||||||
Jaha...ja ja. hm...vita... nä, men det är väl ok, välj dom långsamma, tunga du. Skyll inte på oss sedan om du blir varvad.... ![]() OT: Hade under en period en 1,9 205 GTI - eller rättare sagt min dåvarande sambo hade den som tjänstebil och det ingick fri bensin i hela Europa så man körde den där som ett skållat troll överallt. Roligaste minnet var när vi hamnade strax före ledarcyklisten i Tour de France av misstag. Vi kom inte av vägen på flera mil eftersom vägrenen var kantat av folk överallt. Klar racingkänsla att köra med jublande människor på båda sidor av vägen... ![]() _________________ M a g n u sS o l l e n b e r g ![]() |
||||||||||||||||||||||||
HAHA! Snacka om äkta asfaltsrallykänsla.. Kan tänka mig att publiken vinkade på er, (inte av rätt andledning kanske) ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Nils Erixon |
||||||||||||||||||||||||
Med guld på svart bil kommer 80-talet vilja ha tillbaka sin stil. Inge snabbt alls att behöva förmå ett helt årtionde att håll tassarna borta från ostarna.
Fast det kanke sätter lite fart om det jagar dig runt banan? Fast egentligen vet jag inte. Jag var knappt med på 80-talet (pojkspoling :D). Vitt är i alla fall i mitt tycke snabbast, inkl bromsdamm. _________________ Markus Ålind |
||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||
Tror att guld ger bäst kylning,=) om man ska vara riktigt värst får man be om äkta guld i färgen eftersom inget leder värme bättre än guld (kom nu att tänka på Mclaren F1 som hade vissa delar i guld för bättre värmeavledning från motorutrymmet) ![]() _________________ Daniel Karlsson |
||||||||||||||||||||||||
Alla kulörer är svarta för infraröd strålning. Ergo: Det är lika bra att ha svart kulör!!!!
![]() _________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||||||||||||||||||||||
_________________ Martin Öling |
||||||||||||||||||||||||
_________________ Carl Arwidsson Astra GSi 1,04:58 Kinnekullering ![]() |
||||||||||||||||||||||||
Antracit är lättare, kyler bromsarna bättre och ger minus 10-20 s i varvtid enligt oberoende tester oavsett banlängd, hmmmm.
![]() ![]() http://www.peugeot-sport-club.com/im Kvalitativa tester vid ett TÜV-certifierat laboratorium visar dessutom att svarta fälgar ger ytterligare en minuts varvtidsreduktion under odiskutabelt snygghetsutövande. _________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||
Ser riktigt snyggt ut med vita på en svart bil ju! ![]() That's it! I'm going for white! ![]() _________________ /Fredrik Fröberg |
||||||||||||||||||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 6070 besök totalt |