| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Lättat svänghjul.
|
11092 besök totalt |
|
Hjul på gång...
Så för att vara ute lite FÖÖÖRE denna gången så vore jag mkt tacksam om ni som beställt hjul ville PM:a mig med adress och telefonnummer dit ni vill ha de skickade. Nga av hjulen är klara och nga på gång. Går allt enligt plan blir det under veckan. MVH AL |
||||
|
Har fått in adresserna till 2 av er...som jag redan hade.
Nu är alla hjulen klarar iaf och jag åker efter dom på studs.
|
||||
|
Lättat svänghjul
Hej, Kan du fortfarande lätta svänghjul? Har ett till en M10:a som jag skulle vilja ha lättat! =) Mvh Micke |
||||
|
Min kontakt på detta är lite väl upptagen är jag rädd för och ska man ens ha en chans att få till ngt som inte är Volvo så krävs det trolien att man kör flera stycken...iaf om man vill ha rimligt pris på det.
Så svaret är nog tyvärr nej för tillfället.
|
||||
ok, då vet jag. Jag håller ögona öppna om det är fler som är intresserade längre fram. Mvh Micke |
||||
|
Som sagt, detta är inget jag driver på själv i dagsläget...men vintern är "lång" och uppstår behovet kan man alltid se över möjligheterna.
|
||||
och jag behöver ett väldans lätt svänghjul till min m42/2002a Hur ligger det till att få ihop ngt inom rimlig tid?
_________________ Pelle Persson |
||||
Jag har oxå massa onödig vikt i mitt svänghjul. Intresse finns!
_________________ Aston Martin V8 Vantage BMW 328i Cab E36 BMW 550i Touring E61 Haase DD2 kart NS: 45 varv |
||||
|
Här skrivs det...
"Inom rimlig tid...". Ja det är frågan då det inte är jag som styr när maskiner osv är ledigt. Mao är detta en mod som är perfekt för vintersäsong då det kan bli så att sakerna blir liggandes ett ganska bra atg innan det finns amskintid att låtea dessa slinka emellan på. Maskinerna är belagda till mer än heltid och med bara en kille som kör kan det dröjja mellan körningarna. Har man tur tar det 1 vecka, har man otur över en månad. Allt beror på belastning. M42-hjul har gjorts men undanbedes då arbetsinsatsen inte motsvarar vad man rimligen kan ta i betalt...det blir dyrt mao. Bättre du skaffar ett M20-hjul isf och byter drevet på startmotorn så är du hemma. S14-hjul är även de lite speciella (smitt stål och inte gjutna) vilket gör kostnaderna höga...om det ens är ngt som "vill" göras. oki, verkar finnas en del som är sugna iaf. Jag kan kolla upp hur beläggning och prisbild ser ut i dagsläget då det var ett tag sedan förra batchen gick. Bättre att vara ärlig och i förväg ha klart för sig hur lång tid det kan ta. Självklart går det göra annat än BMW-hjul, men många lika hjul = lägre pris skulle jag gissa. Volvo ska finnas på hyllan. Fler? Återkommer. Borde lägga in lite bilder kanske då mina gammla låg på en annan server.
|
||||
Vore kul att se en bild. om ngn har en bild på ngt av de hjul som gjordes förra gången vore det kul att få tillgång till det. Ska leta lite.
|
||||
|
Kan meddela att jag gjorde det på en motorfirma i Jönköping och det blev obehagligt dyrt....
Vi hade inte stämt av det där med pris och tid innan utan de tog den tid som behövdes och det var lååååångt tid med 700 kr/h eller liknande.....
_________________ John Carlsson ________________________ Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
||||
Hua då! Sånna summor talar vi inte om här kan jag lova.
|
||||
Jag small i väg ett inlägg som snabbast, på lunchrasten från verkstan. Givetvis är det ett m20 svänghjul som jag annvänder mig av. _________________ Pelle Persson |
||||
För snabbast och enklast svar så PM:a nga bilder så kan jag svara mer eller mindre direkt. Det gäller såklart andra som ev. har samma fråga. Har som hastigast kolla upp möjligheterna till att få jobbet gjort och ska få mer info imorgon. Bara hålla en tumme. |
||||
|
Jag har också ett ohyggligt tungt svänghjul på min BMW M20 motor, som behöver maseras innan isbane sänongen är i gång
. Vore kalas om du kunde få någon deal där.
Tack för att du tar dig tid till detta. MVH//Tobbe P _________________ Tobbe Pettersson |
||||
|
Även jag lider av ett tungt svänghjul, denna gången till en M10b18...
Mvh Christer _________________ Christer Lundman Christer@hagbergsrally.se www.hagbergsrally.se Björryd Gård SE-516 96 Aplared Sweden +46-703-619691 +46-33-101649 |
||||
![]() |
SÄLJES
S: Lättat svänghjul.
|
11092 besök totalt |