Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 11381 besök totalt |
Till och med det, ibland går fingrarna fortare än hjärnan ;-) /Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||
Bälte
Nu har jag skruvat fast mitt nya Momo bälte... Jag är mycket nöjd men om jag skulle välta och taket skulle tryckas in så kan man inte böja sig. Då blir man platt... ![]() ![]() _________________ Avregistrerad användare |
||
Lättning av fronten.
Nu har jag skuvat av frontspoilern ![]() Fronten väger ca 10kg ![]() ![]() _________________ Avregistrerad användare |
||
EBC "yellow stuff"
Nu har det beställts nya yellow stuff belägg, killen jag beställde de av sa att det var helt onödigt för mig efter som jag inte har en "F1" men jag slog till i allafall. Är de så hemskt kassa i låg tempratur som vissa säger??? Dessa belägg skall senare få sällskap av nya hålborrade skivor som skall vara av samma mått som orginal, har någon tips på vilket fabrikat som är bäst? _________________ Avregistrerad användare |
||
Re: Äkta is?
Hmm, sierran finns ju i Cosworth utförande så sen är det väl bara och funderar själv.. Eller kanske en V6 från fård eller så.. Har ett par kompisar somär fård nördar utandess like om du vill ha tips kan jag säkert be någon försöka kontakta dig... ![]() |
||
Nej jag skulle inte heller köpa en Is om jag hadde nog med pengar för att ha en egen chaufför...
Änn så länge har jag inte kört fast men jag kommer krypande på mina knän till dina kompisar när jag fastnat ![]() _________________ Avregistrerad användare |
||
Trevligt att läsa om din bil. Skriv gärna hur du upplever bromsarna efter belägg bytet...
Jag ska hämta min Sierra imorgon och sedan ska det skruvas. Bilen i fråga är också en -88 och riktigt snikutrustad ![]() ![]() Mvh /T _________________ T i m P a h l b e r g Searching for the holy grail ... |
||
"yellow stuff"
Det kommer nog att ta ett tag innan de nya beläggen monteras, skall inhandla nya skivor och montera dem samtidigt i vår. Bilen står ute och det är lite kallt så här års i dalarna... _________________ Avregistrerad användare |
||
Jag har nått ett vägskäl....
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Avregistrerad användare |
||
Fronten
Nu slipas det för febrilt i garget, fronten har befriats från sitt stabiliserande men tunga "skum" och snart skall en vinkelslip lånas av grannen för att avlägsna infästningarna till dimljusen. Det är ett digert arbete som jag har framför mig med att reparera fronten son nu består av ca 14 bitar... efter en kollision med en katt 130km/h ![]() _________________ Avregistrerad användare |
||
Du kan säkert ha roligt med Sierran utan att lägga ut en massa pengar också... Mvh/Tim _________________ T i m P a h l b e r g Searching for the holy grail ... |
||
_________________ Emil Eklund Mer vilja än kunskap, pengar och plats... |
||
Sen så är det ju så at vissa saker man köper går ju att ta med sig till nästa bil, men saker som bromsklotsar och R-däck är ju snarasr att betrakta som förbrukningsvaror, men om däcken finns kvar när du byter bil kan du ju säkert ta med dig däcken då.
|
||
ojoj en sådan vill jag ha! om det fanns lite mer plats hemma skulle jag åka för att titta på bilen ![]() ![]() ![]() _________________ Avregistrerad användare |
||
Nu har yellowstuff beläggen och de slitsade tarox turbogrove skivorna anlänt
![]() ![]() ![]() _________________ Avregistrerad användare |
||
Nu sitter det nya slitsade EBC "turbo groove" skivor och yellow stuff belägg fram och idag skall ytterligare ett fyrpunkts bälte anlända tillsammans med en mocka ratt
![]() _________________ Avregistrerad användare |
||
Det blir ingen banåka av för min Sierra...
Igår den 1/6 sprang en hjort upp på vägen mitt framför min sierra, jag väjade och trodde jag skulle klara det men returen blev för stark i förhållande till vägens ringa bredd, första sladden lyckades jag häva men den den andra returen lyckades jag inte med. Jag gjorde "wheel lock" och jag for med bakändan ut i ett djupt dike i ganska hög fart och bilen voltade ett helt varv. Jag och min kompis är hela men bilen mår inte så bra längre... Hastigheten var ca 90-100km/h när hjorten sprang upp på vägen. Jag vet att "allt" mindre än älg skall man "köra på" men i detta fallet hadde jag en ärlig chans att klara det hela, men det gick inte som jag tänkt... Därför blir inte denna tråd mycket längre än så här. Utan våra fyrpunkts bälten hadde nog båda två legat på lassarettet i Falun och haft ont. Utan rejsa.nu hadde det nog inte funnits sådana bälten i bilen... _________________ Avregistrerad användare |
||
|
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 11381 besök totalt |