| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Race 10 XLMS (900) @ Portland - 30 jan ***
|
4242 besök totalt |
|
Fick ju igång det
Drog ner säkerheten på min brandvägg något. Vet inte om det hade med det arr göra. Hur mycket har ni skruvat på bilarna innan? o vad hade ni gjort? Jag ökade axet o downforsen på min kärra det var det enda jag gjorde. _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21
|
||
|
Tack för rejset grabbar!!! Trots mitt stop and go i första rejset och kaos i första kurvan i det andra rejset. Förutom det så ver det ett skitkul rejs! Hoppas att ni tyckte det också!
Vad tyckte ni om upplägget med två rejs och omvänd startordning?? Jag tyckte att det funkade. Kavic fick pole i första rejset och får två extra poäng!! Resultat Race1:
Resultat Race2:
Så här blev då poängskörden denna kväll: Kavic 10+10+2=22p Cawwa 8+8=16p oveM 6+4=10p Schumi 5+6=11p JRT 4+0=4p NiklasM 3+3=6p HOOPoo 2+5=7p FredricC 1+2=3p Ställningen i den totala tabellen ser då ut som följer: 1) Kavic 87p (9) 2) Schumi 77p (10) 3) Cawwa 71p (9) 4) oveM 51p (7) 5) NiklasM 43p(8) 6) HOOPoo 19p (4) 7) Totte 16p (2) 8) Nisse 10p (5) 9) JRT 9p (5) 9) Stig RC 9p (4) 11) Barneby 6p (1) 12) CWaltgard 5p (1) 13) Stingray 4p (2) 14) fuZe 4p (1) 15) MartinS 3p (2) 16) FredrikC 3p (1) Väl mött i Road America nästa vecka! _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
Du kanske skulle se över poängställningen. Jag borde nog ha något avdrag för min "rear ending" i rejs två. Fick hjärnsläpp och bromsade försent, borde ju ha insett att det händer något. Jag tycker det är pinsamt att själv göra sånt som jag hatar att bli utsatt för och det är så lätt att undvika!!
Förlåt alla ...
Annars var det kul racing hela tiden. I lopp två blev jag lite förvånad att plötsligt ligga tvåa efter Kavic. När jag gick i depå låg jag 4a och när alla hade gjort sina så var jag helt plötsligt på 2a platsen och ganska nära till Kavic. Men jag kom aldrig i slagläge, han var alldeles för snabb!! Grattis till full pott Kavic! Bra kört!! |
||
|
Jag märkte aldrig av att du gjorde något Cawwa, det enda jag såg var en vit bil som kom farande på min vänstra sida i första kurva race 2 ,Men vem det var har jag ingen aning om.Jag blev i alla fal inte störd av det,Var det några andra som råkade illa ut??Alla gör vi ju misstag i bland o det är sånt som händer,Det är skillnad när någon kör väldigt vårdslöst hela tiden då tycker jag att det ska bestraffas,Men jag har inte hört att någon i detta gänget kör så,Jag vill med tacka för kul race.
_________________ Ulf "Kavic" Carlsson Stockholm(Skogås) |
||
|
Jag hade ju fart imellanåt men sen var felmarginalen lite liten, så det blev at bilen fick smaka lite för mycket gräs. Får försöka få lite bättre kontunintet och inte se till att bli störd för då åker bilen av illa kvickt
Men får satsa på pallplats i nästkommande race nån gång måste man ha både fart i maskineriet och tillräcklig säkerhet för att ha den på banan hela tiden _________________ Thomas Tegbäck |
||
|
Vi kanske kan köra standard-setup-race du o jag Fredrik C!!
Jag kan nämligen knappt någonting om sånt där...
Jag blir nog frånåkt i vilket fall som... Och dessutom så hinner jag inte vara med, jag får väl "ta ledigt" på söndagkvällarna... lol |
||
var ju inte riktigt meningen men försökte ta mig förbi utan att få nån av banan
Ändrar inte speciellt mycket alls fixar till växlarna så man nästan varvar ur sexan och lite med kränghämmare för att få till balansen i bilen och bromsbalansen så jag kan bromsa som jag vill and thats it, går ju givetvis att få till en än bättre setup om man vill köra ennu fortare men den tiden har man inte att lägga ner på det hela. _________________ Thomas Tegbäck |
||
|
Min mejl
mb807867@bahnhofbredband.se _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21
|
||
![]() |
Racingsimulatorer
Race 10 XLMS (900) @ Portland - 30 jan ***
|
4242 besök totalt |