Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
VLN #3 -2005
<<   1, 2, 3
1 besök senaste veckan (5227 totalt)
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002

Daniel Magnusson skrev:
Var denna vit förra året?

Japp, det är den bilen som var vit förra året. Den fö går riktigt bra. Trots sugmotor hänger den på Alzen utan större problem. De låg sida vid sida in i första böjen när starten gick i lördags.

Jkpg
Här sen Nov 2002

Anders Dauner skrev:
Daniel Magnusson skrev:
Var denna vit förra året?

Japp, det är den bilen som var vit förra året. Den fö går riktigt bra. Trots sugmotor hänger den på Alzen utan större problem. De låg sida vid sida in i första böjen när starten gick i lördags.

Ja, visst är den snabb. thumbs up

Riktigt riktigt snabb.
Bilen går ett kort inhopp i BMWMotorsportDVDn när den blir omkörd

Motala
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Äntligen fick jag tid att titta på videon jag tog i helgen, och där var Team S-K med, bl.a. enligt kameraklockan 4,35 på fredagen i Steilstrecke kurvan, och lördag kl 8,55 i Flugplatz.
Har ni någon koll på vem som körde bilen dom tiderna.

och så en liten undran varför går er M3:a så tyst i jämförelse med flera andra M3:or.

Peter Gutniak
Stockholm
Här sen Mar 2003

Lennart,

Kl 08.55 kan det har varit undertecknad som rattade, men osäkerheten är stor... Jag var rätt så trött då....

www.sticka.se
www.schwedenkreuz.net
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Jag såg att Kurt Thiim var anmäld i 2 team, i startnummer 101 en M3:a och i bil 660 en Mercedes 190E, är det för att kunna kvittera ut dubbla gager.

Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002

Lennart Jarmyr skrev:
och så en liten undran varför går er M3:a så tyst i jämförelse med flera andra M3:or.

Tyst? Den låter ju för högt för VLN.

Motala
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Anders Dauner skrev:
Lennart Jarmyr skrev:

Tyst? Den låter ju för högt för VLN.

Jag tycker att om man jämför eran med många av dom andra M3:orna så vrålar dom mycket mer, lyssna på nr 99 & 101:an, och även Mercan nr 660, och för att inte tala om Opeln nr 245.

om man står utefter banan så hör man dom på långt håll, medan ni bara dyker upp, och jag märkte det på min film också, att vid Flugplatz kommer ni bara över krönet, medan många hörs redan nere på bron i Q-H.

Christian Eick
Wimbach
Här sen Aug 2004

Lennart Jarmyr skrev:
om man står utefter banan så hör man dom på långt håll, medan ni bara dyker upp, och jag märkte det på min film också, att vid Flugplatz kommer ni bara över krönet, medan många hörs redan nere på bron i Q-H.

Lennart, att de inte hörs beror på att de inte gasar tillräckligt!

Skämt åsido, jag såg Schwedenkreuz-M3:an i Hatzenbach på träningen på fredagskvällen och på uppvärmningsvarvet på lördagen. Otroligt synd att ni inte kunde köra loppet, hade sett fram emot att få se er framfart!

I övrigt tyckte jag att det var ett intressant race:
# Det var kul att se Alzen-Porschen live för första gången.
# Min favorit Manthey-Porschen flög som vanligt brutalast vid Pflanzgarten I!
# Mamerow-Porschen som kom 2:a gjorde ett styvt jobb, var jag än stod vid banan körde de extremt hårt. Nästan lite väl hårt faktiskt, vid Pflanzgarten II kom de vilt svajande över krönet inte bara en gång, snacka om på gränsen!
# Kissling-Astran går otroligt bra, vilken väghållning och vilken körning!
# Ex-DTM-190:an med bl.a. Thiim bakom ratten lät härligast, synd att de fick problem och inte kunde fullfölja...
# om jag förstod det hela rätt så var det Emmanuel Collard i Manthey-Porschen som missade depåinfarten och kom ut på Nordschleife igen, vilket troligen kostade dem segern. Sedan fick de visst tidstillägg pga omkörning under gulflagg och tappade tredjeplatsen till en fjärdeplats.

VLN #3 -2005
<<   1, 2, 3
1 besök senaste veckan (5227 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande