| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Elitracing (åskådarracing)
Indy 500 05-05-29
|
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 20 besök senaste veckan (11975 totalt) |
|
Det var väl så att när Kenny kom in i bilden hade man redan kört två kval, de som gällde platserna 1-11 och 12-22. Hade han varit med redan då hade han kunnat kvala in på plats 1. Kennys tid är ju bättre än polesitter Kaanans. (med frågetecken för stavningen)
_________________ Lars Wiezell RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing |
||||
Tack _________________ S tefan Ir lander |
||||
|
Ett frågetecken om kvalet som jag inte har riktig koll på. När det är Bumpday så kan man bumpa ut den som är 33:a och långsammast ifrån de tidigare kvalen. Men om någon bumpar ut 33:an så får ju andra, plus den nyss utbumpade chans att kvala in också. Men måste de då vara snabbare än han som just klämde sig in på 33:e plats, eller kan de t.ex. bumpa ut 32:an, som mycket väl kan vara betydligt långsammare än än den nyss inbumpande 33:an?
Ett tag var det väl även så att de ibland även kvalade in en reservbil, eftersom det är bilen som blir inkvalad och inte föraren. Är det någon som gör så nu också, eller är det inte tillåtet längre att kvala in mer än en bil? Tala om komplicerat och utdraget kval och F1 som tyckte att det var för besvärligt med två kval... _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||
|
Jag tror att man kan bumpa ut 32:an om den har en långsammare tid. Man kan nog kvala in en reservbil, men det är väl meningslöst om man inte har nån förare till den...
Det verkar inte vara aktuellt med någon bumpning om jag förstått saken rätt. Hittills har 32 bilar kvalat in och det är bara en bil som inte har kvalat än, den med Arie Luyendyk Jr, så du fick rätt Anders!
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
|
Du hade fel Anders, det blev lite bumpning till slut:
http://www.indy500.com/news/story.ph _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
|
Märkte att multimediasidan på indy500.com har problem så här är en direktlänk till webradion.
http://playlist.yahoo.com/makeplayli |
||||
|
Kristian du får gärna hålla reda på Bräcks framfart för hos mig dog liveresultatet och den vägrar hoppa igång igen. Antar att det är överbelastat.
|
||||
|
|
||||
Jag tror hon klarade sig från det, ligger femma just nu. _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Jepp, det var inte hon som körde över slangen...de utmärkta kommentatorerna har rett ut saken
_________________ /Kristian Elisson |
||||
|
Tror det är 200 varv som gäller?
Nu har resultatlistan ballat ur igen och ingen tillgång till Viasat har man *snyft* |
||||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
Indy 500 05-05-29
|
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 20 besök senaste veckan (11975 totalt) |