Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 -87 *SÅLD*
<<   1, 2, 3
1 besök senaste veckan (12773 totalt)
BADaniel
Älvsjö
Här sen Jan 2003

Trådstartare
Liten Uppdatering...

och som vanligt händer det mkt mindre än man skulle vilja... Har haft förmånen att vara pappaledig med dottern under vintern vilket inte gynnar garagetiden särskildt mkt.

Har rivit ut all inredning och skulle lätta lite i elsystemet, gammalt larm som spökade, centrallås som låste mig ute vid lite olika illa valde tillfällen bla.
Det skulle jag inte gjort, efter varje sladd som togs bort provstartade jag bilen för att vara säker på att man gjorde rätt och att inte nån mysig startspärr skulle börja bråka. Efter att plockat bort en fälgkartong med kablar, centrallås och en massa annat startades bilen en sista gång innan hemfärd, allt OK!

Nästa dag ska jag bara pilla lite allmänt men när jag ska köra ner bilen från lyften vägrar den att tända! Startmotorn går men det är också allt thumbs down EFter ett par timmars felsökning konstateras att jag inte har en anning om varför den inte vill starta Får hjälp att bogsera bort bilen till uppställningsgaraget och där har den ståt och skämts sen dess, jag har inte haft ork/lust att ta tag i den än...

Sen passade familjen på att köpa ny lägenhet igår mitt i Birkastan och då uppstår problem med parkeringen eftersom jag bytter jobb i dagarna och den platsen jag hade va liksom en löneförmån på gammla jobbet Dessutom mummlar frun att M3an lätt skulle kunna omvandlas till ett nytt kök, förstår inte riktigt vad hon menar

Har skaffat en 328 E36 kombi som slit och slängbil och tyckte det va en bra kombination men nu lutar det altså åt att vi bara kan ha en bil och eftersom det är lite synd att bruksköra M3an så ligger den risigt till...

Funderar dock på en E36 M3 limo som enda bil men kan inte riktigt känna att det blir att kul byte...
Undrar om man får plats med semesterpackning och 3 pers utan problem i en sån? Åker till Italien och campar varje år så det är ett av kraven från frun sida...

E30 är den första bil jag haft som jag inte "tröttnat" på och som fortfarande är så sjuk rolig att "bara" köra en sväng med, har aldrig upplevt en så kommunikativ och ärlig bil så beslutet blir inte lätt..

Mkt filosofier blir det så här på kvällen, blir lätt så när det är enda tiden man får vara ifred...

Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

om det har något värde Daniel så har du har full sympati för att livets pussellåda stundtals kan innehålla lite för många bitar... Speciellt när de små gör sitt antåg.

Älvsjö
Här sen Jan 2003

Trådstartare
Re:

BTG skrev:
om det har något värde Daniel så har du har full sympati för att livets pussellåda stundtals kan innehålla lite för många bitar... Speciellt när de små gör sitt antåg.

Hade lovat mig själv att inte ändra för mkt på livsrutinerna

Önskar bara att dygnet hade lite fler timmar, så man han allt det där man vill göra... (det är därför det blev en lägenhet och inte ett hus )

Eftersom min underbara fru är bäst har hon föreslagit att vi hittar ett garage till M3an i första hand istället för ett kök thumbs up Hon menade även att pengar finns det gott om på banken... Fast jag undrar vilken bank hon går till?

Citera
Abbe o
Gävle
Här sen Jan 2005

Re:

BADaniel skrev:
BTG skrev:

Önskar bara att dygnet hade lite fler timmar, så man han allt det där man vill göra... (det är därför det blev en lägenhet och inte ett hus )

Eftersom min underbara fru är bäst har hon föreslagit att vi hittar ett garage till M3an i första hand istället för ett kök thumbs up Hon menade även att pengar finns det gott om på banken... Fast jag undrar vilken bank hon går till?

Din fru har hel rätt inställning! thumbs up thumbs up

BMW Club Schweden.
Citera
BADaniel
Älvsjö
Här sen Jan 2003

Trådstartare
Re:

Abbe_M3 E30 skrev:
BADaniel skrev:
BTG skrev:

Din fru har hel rätt inställning! thumbs up thumbs up

Tycker jag med thumbs up men vi får väl se när vi väl flyttat in och ska börja använda köket och hitta parkering på gatan för bruksbilen...

Citera
BADaniel
Älvsjö
Här sen Jan 2003

Trådstartare
SÅLD

Med en tår i ögat levererads M3an till sin nya ägare i helgen
Hann knappt med men ibland är det skönt när det går undan...

Kommer saknas mycket men jag hoppas det va det rätta beslutet, finns så mkt annat man måste hinna med just nu och den nya ägaren kommer nog bruka den som det är tänkt!

Familjerådet har beslutat att vi ska ha EN bil ett tag framöver så nu börjar jakten på den ultimata kompromissen

Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

Re: SÅLD

BADaniel skrev:
men jag hoppas det va det rätta beslutet

Det var det säkert, synd bara att sådana beslut måste fattas...

Göteborg
Här sen Apr 2006

Jag är den nya lyckliga ägaren .
Tack Daniel, hoppas du klarar dig utan bilen och att du hittar något annat kul.
Har varit ute och kört den en sväng idag .
Skall fixa en ny biltråd inom kort.

M3 -87 2,4L Köhler
Citera
F.S
Småland
Här sen Feb 2003

Re:

Tommy.S skrev:

GRATTIS Tommy thumbs up ses snart hoppas jag....

Mini Cooper -15
Huqvarna FE 350 -17
Citera
JonasS
Karlshamn
Här sen Jun 2006

Re:

Fredric Sjöblom skrev:
Tommy.S skrev:

GRATTIS Tommy thumbs up ses snart hoppas jag....

Instämmer

Övertygad om att du fått en leksak med mycket körglädje.

BMW 3.0 CSI -72
Porsche 996 GT3 -04 Såld
Lotus Exige S240 -08
Shelby gt350 -17
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003

Re:

Tommy.S skrev:
Jag är den nya lyckliga ägaren . Skall fixa en ny biltråd inom kort.
Wow!!!
Man får gratulera, snyggt jobbat! thumbs up
Ser fram emot biltråden, säg till om det behövs kameraassistans.

BMW M3 -87 *SÅLD*
<<   1, 2, 3
1 besök senaste veckan (12773 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande