Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 1 besök senaste veckan (12773 totalt) |
Liten Uppdatering...
och som vanligt händer det mkt mindre än man skulle vilja... Har haft förmånen att vara pappaledig med dottern under vintern vilket inte gynnar garagetiden särskildt mkt. Har rivit ut all inredning och skulle lätta lite i elsystemet, gammalt larm som spökade, centrallås som låste mig ute vid lite olika illa valde tillfällen bla. Det skulle jag inte gjort, efter varje sladd som togs bort provstartade jag bilen för att vara säker på att man gjorde rätt och att inte nån mysig startspärr skulle börja bråka. Efter att plockat bort en fälgkartong med kablar, centrallås och en massa annat startades bilen en sista gång innan hemfärd, allt OK! Nästa dag ska jag bara pilla lite allmänt men när jag ska köra ner bilen från lyften vägrar den att tända! Startmotorn går men det är också allt ![]() ![]() Sen passade familjen på att köpa ny lägenhet igår mitt i Birkastan och då uppstår problem med parkeringen eftersom jag bytter jobb i dagarna och den platsen jag hade va liksom en löneförmån på gammla jobbet ![]() ![]() Har skaffat en 328 E36 kombi som slit och slängbil och tyckte det va en bra kombination men nu lutar det altså åt att vi bara kan ha en bil och eftersom det är lite synd att bruksköra M3an så ligger den risigt till... Funderar dock på en E36 M3 limo som enda bil men kan inte riktigt känna att det blir att kul byte... Undrar om man får plats med semesterpackning och 3 pers utan problem i en sån? Åker till Italien och campar varje år så det är ett av kraven från frun sida... E30 är den första bil jag haft som jag inte "tröttnat" på och som fortfarande är så sjuk rolig att "bara" köra en sväng med, har aldrig upplevt en så kommunikativ och ärlig bil så beslutet blir inte lätt.. Mkt filosofier blir det så här på kvällen, blir lätt så när det är enda tiden man får vara ifred... _________________ Daniel Rosenblom Bandhagens Däck DR Setup |
||||||
Re:
Hade lovat mig själv att inte ändra för mkt på livsrutinerna ![]() Önskar bara att dygnet hade lite fler timmar, så man han allt det där man vill göra... (det är därför det blev en lägenhet och inte ett hus ![]() Eftersom min underbara fru är bäst har hon föreslagit att vi hittar ett garage till M3an i första hand istället för ett kök ![]() _________________ Daniel Rosenblom Bandhagens Däck DR Setup |
||||||
Re:
Din fru har hel rätt inställning! ![]() ![]() ![]() _________________ Abdol Oskowi. BMW Club Schweden. |
||||||
Re:
Tycker jag med ![]() _________________ Daniel Rosenblom Bandhagens Däck DR Setup |
||||||
SÅLD
Med en tår i ögat levererads M3an till sin nya ägare i helgen ![]() Hann knappt med men ibland är det skönt när det går undan... Kommer saknas mycket men jag hoppas det va det rätta beslutet, finns så mkt annat man måste hinna med just nu och den nya ägaren kommer nog bruka den som det är tänkt! Familjerådet har beslutat att vi ska ha EN bil ett tag framöver så nu börjar jakten på den ultimata kompromissen ![]() _________________ Daniel Rosenblom Bandhagens Däck DR Setup |
||||||
Jag är den nya lyckliga ägaren
![]() Tack Daniel, hoppas du klarar dig utan bilen och att du hittar något annat kul. Har varit ute och kört den en sväng idag ![]() Skall fixa en ny biltråd inom kort. _________________ Tommy Schmidt M3 -87 2,4L Köhler |
||||||
Re:
GRATTIS Tommy ![]() _________________ Fredric Sjöblom ------------------ BMW 5 -16 Mini Cooper -15 Huqvarna FE 350 -17 |
||||||
Re:
Instämmer ![]() Övertygad om att du fått en leksak med mycket körglädje. _________________ Jonas Sandborg BMW M3 E30 -87 Såld BMW M3 E90 -11 Såld BMW 3.0 CSI -72 Porsche 996 GT3 -04 Såld Lotus Exige S240 -08 Shelby gt350 -17 |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 1 besök senaste veckan (12773 totalt) |