Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 11039 besök totalt |
Varför inte en av dom vackraste japanska bilarna idag; Nissan 200sx S15 Silvia?
![]() Enda tråkiga är väl att dom måste importeras och nästan bara finns som högerstyrda. Annars tycks dom funka bra till bana, slalom och drifting. Dessutom är dom snygga. ![]() |
||||
Jag skulle också rekommendera en åttitalselva, kanske med lite plast i stil med det Jens föreslår, fast det är lättare att göra en RS-74-kopia om man nu utgår från en dragspels-elva. Nioelvorna från åttitalet är i.a.f. Otroligt driftsäkra bilar, med förbaskat mycket körglädje! ![]() _________________ -- |
||||
Nått jag oxå har haft i tankarna ända sedan jag såg en sådan ombyggnation i en engelsk tidning. Alla bygger ju om från gammalt till nytt, varför inte jobba åt andra hållet ![]() ![]() ![]() Kör på det Magnus ![]() Annars så hade jag tänkt föreslå nån form av sjua. _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21 ![]() |
||||
Eller varför inte en 3.0'a ![]() När vi var uppe och körde på Anderstorp för 2 veckor sen hade han sin 635 på bilsläpet, det funkade hur bra som helst ![]() ![]() _________________ /// Mvh Ferenc Papp ![]() |
||||
Det är så att Porsche slutade bygga ordentliga gatbilar 1974. Man gjorde en lyckad comeback 1992 (964 RS) för att fixa till det hela 1994-1997, sedan gick det utför igen.
Nästa gång du är i Skåne så får du provköra mitt åk så kanske du inte behöver fundera så mycket på BMWs längre. Det finns faktiskt några få 911or efter -74 som är npgpt att ha, du har ju själv provat 964RS. ![]() _________________ Christian Merheim ![]() - There are places were only a racecar can take you - |
||||
Åkte med på attans kurviga o kuperads vägar i en 997 S med sportpaketet. Ojojoj! Dags att leta fram en rånarluva
![]() ![]() Men... nähäää, inte speciellt realistiskt ![]() - 911 - Peugeot 205 GTI 1.9 (när jag hade en GTI 1.6) - Alfa 164 3.0 (motorljudet! Inte framvagnen... ![]() - M3 E36 (fyra år innan jag köpte en, blev en annan bil den gången pga ![]() - 964 RS (efter att ha provat en -92 C4 ![]() - SMG2 (i en M3 E46 alltså :-) - 997 S Många andra bilar har jag upplevt som: "Skitkul!" utan att få akutare besvär. Mini Cooper S tex och att köra GT3 var ju hur underbart kul som helst. Men inte akut "vill-ha!" som sagt. _________________ ![]() |
||||
_________________ Erik Lundkvist |
||||
MST Weisman har väl en fräck roadster! - Samma fina motor som i M3:an och SMGII
![]() Ett alternativ till ev. BMW Z4M om man inte orkar vänta eller tycker det är eller kan bli en dussin bil. Inte helt lätt att föreslå något ![]() Några liknade vettiga bilar med liknande kvaliteter - Mitsubishi Evo 6-7-8 (eller vad dom heter just för tillfället) Subaro:s likande modeller givetvis. John _________________ Kör BMW......... M3 GT, 1502, 560 sel och Turbo s www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5901 |
||||
Klart att Mange ska ha jänk!
![]() ![]() Ett alldeles perfekt projekt! Man kan få tag i en sån här för kanske 40-50 000 i staterna... Sen är det bara att börja bygga! Tror nog att minst hälften av besökarna på rejsa.nu hade hjälpt till på något sätt! Du kanske inte kan skruva själv, men här finns nog många som hjälper till! ![]() |
||||
Köp en maserati ghibli gt, de kostar ungefär lika mycket som din m3. De har bättre driftsäkerhet än många påstår. De är lätta, min ghibli väger 1350kg startklar, helt orginal med allt i. Köp en ghibli med ca 5000mil på mätaren för 150000kr, skaffa ett "race" chassi tillsammans med en uppsättning r däck och du har en mkt snabb bil.
_________________ Avregistrerad användare |
||||
_________________ /Erik Arndt (fd Norberg) |
||||
Ska jag vara ärlig tror jag du får svårt att hitta något som slår din nuvarande M3:a på fingrarna vad gäller allroundegenskaper. Ska du kunna använda bilen någorlunda går ju i princip till och med en 911 bort. Ska ungarna åka med så går ju en E46 M3 bra, men inte lika bra som din fyrdörrars E36:a.
Behåll den du har nu och uppgradera lite lätt i stället. _________________ Claes Haglund Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 11039 besök totalt |