Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Clio vs RC
<<   1, 2, 3
6867 besök totalt
Tommie
Sthlm
Här sen Maj 2005

Trådstartare
Lars Aldebo skrev:
Här är en länk till Pistonheads forum där man diskuterar berörda bilar på ett vettigt sätt, precis som här på rejsa thumbs up Engelsmännen har till skillnad från oss mer koll på dessa bilar.

http://www.pistonheads.com/gassing/topic.asp?t=191609&f=23&h=0 . . . .

Som vanligt har britterna roligare versioner på bilar än vad som hittat till vårt land

Roliga bilar har dom på andra sidan vattnet, många roliga modeller, och special utgåvor.

Men vem vill köra post hela dagarna, eller backa runt i i MC-Driven, och kämpa me alla parkeringsgarage mm, nej tack.

Malmö
Här sen Jan 2003

Citat:

När du menar lägre, dvs den varvar mer eller?
Lägre toppfart då, om jag förstår dig rätt, vet du vilken låda det är?
Vad jag har hört byter man till RSX(type R) lådan, vilket inte borde ge mer varv utan snarare, ett lägre varvtal? Den har 220hk till skillnad mot CTR som har 200hk.

Nån som kan bekräfta detta?

Man byter till samma låda som sitter på den japanska civic type r d.v.s. jdm lådan. Jag är 99% säker
på att den har lägre utväxling på växel 4,5,6 vilket ger ett högre varvtal ja. Anledningen till detta är
antagligen för att förbättra acceleration och kanske göra bilen ännu mer banoptimerad med lägre utväxling.

RSX-s är den amerikanska Integran och den har samma motor och låda som våra europeiska bilar
200hk och utan diffspärr. Sen finns det Integra type r som bara säljs i japan och som har samma motor
och låda som den japansk sålda civic type r 220hk och diffspärr. Det är denna lådan du skall ha.

Personligen hade jag valt en Quaife diff före jdm lådan men det är ju lite mer jobb att montera den än
att bara byta växellådan.

Sthlm
Här sen Maj 2005

Trådstartare
Då är bilköpet avklarat, en CTR, med den"diffade" lådan.
Hoppas jag hinner få den levererad innan nästa helg.

Väl mött på en bana

Märsta
Här sen Jul 2003

Gratulerar kör hårt

Subaru BRZ
Citera
Tommie
Sthlm
Här sen Maj 2005

Trådstartare
Då är de vänta som gäller, känner mig som ett barn dagen innan Julafton
Men de är en hel vecka kvar till lekstuga. thumbs down