Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
<< 1, 2, 3 6828 besök totalt |
BMW, Honda och Toyota är ju också de som kritiserat Mosley mest. |
||||
Hoppas de fortsätter och med något under lyckas få han på bättre tankar, eller får han utbytt -kan behövas lite nytt blod i F1.. _________________ Johan - Prospekterar Cayman |
||||
Tacka vet jag Ferraris 3.5l V12:a Det var sång det! // magnus _________________ Magnus Berglund Mazda Rx7 1981 Rx5 1977 Wankel? Yes! ![]() |
||||
Tyvärr hade de, iaf på slutet, en tendens att gå sönder stup i kvarten. Ferraris hållbarhet är lite bättre numera. |
||||
Tyvärr så har jag missat den, antagligen för att jag är 23 år gammal och inte haft ett genuint motorsportintresse i mera än 2 år... _________________ Johan - Prospekterar Cayman |
||||
JPM fick ju ny maskin före racet så den hade inte lika många mil att leva. De kan skylla på hydraulik, men det är ju bara en del av hela systemet. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Skitsnack - denna tävling var det ju en mekaniker som inte drog åt en bult... är ju INTE Kimis fel ju! En massa snack om att han "kör sönder bilen" ![]() Är stallets ansvar att ge grabben en bil som är bra. Är två plitter nya motorer som gått på träningen = starta sist... Kimi's fel? Absurt. De ska hålla 2 tävlingar o pajjar efter ett par varv. Hur kan man skylla på "hård körning"? ![]() _________________ Jan Å |
||||
dedära med makanikerfel undrar jag om man inte skall ta med en nypa salt ???
vad låter bäst för Merchedes ?? 1: en mekaniker slarvade = inget fel på motorn i sig.... 2: motorn är för trimmad och håller inte = Merchedes kan inte bygga bra motorer..... Undra vilket som låter bäst för Mercha ??? ![]() Satans synd om Kimi bara... ![]() _________________ MackeMaehlum |
||||
hur kör man sönder en F1 vad gäller transmition och låda? de har ju marginaler på övervarsskyddet då vxl 1 går så fort förbi tills det är dax för nästa. så gör även riktiga gat ochmotorsports mappare/motorbyggare.
det enda jag kan komma på är detta: en F1 skall kunna köras hur hårt som hällst utan att paja. det går inte att misshandla lådan förutom om du fösöker klämma i en växel lägre än vad som går vad gäller RPM. kanske då går det att övervarva motorn eller skicka låda eller hydralsystem i omloppsbana. men oftast när detta händer låser man bara bakre hjulen. dvs inget händer.. den elektrohydraliska diffen räddar även dessa situationer? enligt teöemetri så är juan måcket hårdare på materialet än kimmi. kimme borde vara en utmärkt långloppsförare faktiskt. varför håller det för honnom? nä, meck error elelr tillverkar error är vad det är. att man sedan ligger på gränsen som de gör så får det itne vara ett par Nm för mycket eller lite på bultar osv... då går det åt helvete.. mvh C _________________ Christian Lange 458 |
||||
fö vad gäller motorbytet inför nästa år kontra andra lösningar säger jag bara detta:
v10:orna är nästan så långt utvecklade som det går... det går att behålla dem tycker jag. slicks som man får byta hur många ggr som hällst, enhetsdäck, tre compounds för torrt och två för vått. minsta det aerodynamiska trycket brutalt! två vingelement bak, ett fram, maxhöjd bak + max öppningsvinkel på venturitunneln. elelr liknande. Och förbjuda alla externa vingelement emellan främme hjulaxeln och yttersta bakre delen. det skulle bli racing och garanterat minskade hastigheter. Och säkerheten höjs även då mekaniska greppet ökar vid avåkning kontra idag. mvh C _________________ Christian Lange 458 |
||||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
<< 1, 2, 3 6828 besök totalt |