Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Elitracing (åskådarracing)
F1 - otodrom, Turkiets GP
<<   1, 2, 3, 4   >>
5228 besök totalt
Daniel Båge
Jkpg
Här sen Nov 2002

Erik (fd Mooseman) skrev:
Går ju omäjligen att ge webber skulden för detta, han var ju snudd på ute i gräset och åkte och hade fortfarande inte en sportmössa att kunna reda ut situationen pga Mickes "jag lämnar minsann ingen plats åt någon annan"-taktik. Man börjar ju grunna på om det verligen är Montoya som är den som kör värst eller om det finns viss röd bil med största ägget i..?

Ja ja... MS är ond. Alla andra är goda.

Stockholm/Skogås
Här sen Apr 2003

Daniel Ene skrev:
[Visst, MS är en av de mest framgångsrika förarna genom tiderna, men i mina ögon så är det mycke tack vare att Ferrari är (var?) en organisation av yppersta klass både då det gäller den hållbarhet som varierat bland de andra teamen, teknik och strategi.

Ferrari hade MS att tacka för detta lyft. Från ett hopplöst farmarlag ("skräpprodukter",
kaos, pengaförstörande förlustmaskin) till flerfaldig världsmästartitlar. Han tog med sig alla
nödvändiga resurser till Ferrari.

Mina 50 öre.

Gotteborg
Här sen Okt 2003

jag tror att det som Daniel försöker säga är att MS är en mästare att köra om i depån, men när det kommer bilar runt han är han som en elefant i en porslinsbutik....

Klart är han en snabb å duktig förare, men en "riktig racingförare" vill iaf inte jag kalla han för....

Här sen Nov 2002

Acke skrev:
jag tror att det som Daniel försöker säga är att MS är en mästare att köra om i depån, men när det kommer bilar runt han är han som en elefant i en porslinsbutik....

Klart är han en snabb å duktig förare, men en "riktig racingförare" vill iaf inte jag kalla han för....

Tja, om han inte räknas som "riktig racerförare" så vill jag också bli det med 6 VM-titlar i F1 eller vad han nu har vunnit

Karl B.
Täby
Här sen Dec 2002

Har inga större personliga och varma känslor för herr Schumacher men att kalla honom för att vara en talanglös produkt av omständigheter runt omkring honom är nog liiite väl hårt...

Linköping
Här sen Aug 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Karl B. skrev:
Har inga större personliga och varma känslor för herr Schumacher men att kalla honom för att vara en talanglös produkt av omständigheter runt omkring honom är nog liiite väl hårt...

Håller med, det är inte Schumis fel att reglementet ser ut som det gör/har gjort. Nog är han en av de absolut största även om det just idag inte syntes speciellt tydligt.

Fixhult
Här sen Apr 2004

En grej som jag funderade över efter att vaknat till av incidenten, var de egenterligen på samma varv öht?
Hade inte Webber varit inne två gånger för punktering när detta hände (eller har jag bara blandat ihop det)?

Hur ska man bete sig mot en snabbare förare som är ett varv efter?

Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003

Moderator

NiklasFalk skrev:
En grej som jag funderade över efter att vaknat till av incidenten, var de egenterligen på samma varv öht?
Hade inte Webber varit inne två gånger för punktering när detta hände (eller har jag bara blandat ihop det)?

Hur ska man bete sig mot en snabbare förare som är ett varv efter?

Webber tog igen det varv han låg efter.
Men egentligen spelar det inte så stor roll. Reglementet säger att man ska lämna plats för snabbare bilar samt att det är upp till bägge förarna att lämna plats åt varandra på banan. "Först in i kurvan väljer spår" är svårt att läsa sig till...

Gubbängen
Här sen Jun 2003

Jet skrev:
Daniel Ene skrev:
[Visst, MS är en av de mest framgångsrika förarna genom tiderna, men i mina ögon så är det mycke tack vare att Ferrari är (var?) en organisation av yppersta klass både då det gäller den hållbarhet som varierat bland de andra teamen, teknik och strategi.

Ferrari hade MS att tacka för detta lyft. Från ett hopplöst farmarlag ("skräpprodukter",
kaos, pengaförstörande förlustmaskin) till flerfaldig världsmästartitlar. Han tog med sig alla
nödvändiga resurser till Ferrari.

Mina 50 öre.

Även om han tog dit dem så är det tack vare hela teamet och tack vare att de hade den organisation som han var så överlägsen är min åsikt.
Fortfarande så var huvudargumentet att jag tycker att det är vanligt att MS gör sådana här "misstag" då han hamnar i trafik då det körs om placeringar och inte får blåflaggsomkörningar som de flesta faktiskt varit de senaste åren (tack vare ditten och datten team osv.) eller att de tjänat placeringar i depå eller genom bra strategier.

Klart att han inte skulle vinna om han inte var en bra förare. Jag tycker att han är grym i vått och han har ett grymt psyke när han kör prickfritt från pole med minuters ledning genom hela lopp utan att göra misstag.. Men när det kommer trafik..(igen, däri ligger poängen)

Det här är ju nästan som att säga något illa om Sabine som det görs i vissa trådar, varför går det inte att ha åsikter om vissa personer som ska sättas på pedistal?

/ Daniel

Täby
Här sen Dec 2002

Piedestal??...knappast, men killen har uppenbarligen ingen bra dag och briljerar inte direkt men med den CV'n han ligger inne med så krävs det en hel del för att en vanlig usling som jag ska säga att han är en komplett sopa...

Gotteborg
Här sen Okt 2003

Fredrik - SLC skrev:
Acke skrev:

Tja, om han inte räknas som "riktig racerförare" så vill jag också bli det med 6 VM-titlar i F1 eller vad han nu har vunnit

vad jag menar är förare som
1. Inte har massa elektroniska mojänger som hjälper dom köra fort
2. förare som kan göra omkörningar UTAN att det slutar med närkontakt.. något som MS inte är vidare duktig på...

sedan är han givet en supertalang å kör fort som bara f*n, men åter igen...
kan man inte vinna lopp när det krävs att man skall köra om bilar på banan så är man i mina ögon ingen superförare oavsett hur många rekord å WMtitlar man har.....

Gubbängen
Här sen Jun 2003

Karl B. skrev:
Piedestal??...knappast, men killen har uppenbarligen ingen bra dag och briljerar inte direkt men med den CV'n han ligger inne med så krävs det en hel del för att en vanlig usling som jag ska säga att han är en komplett sopa...

Karl B. skrev:

Men sen så är det väl inte heller någon som har sagt att han är en dålig förare, än mindre en komplett sopa. Däremot så var det ett misstag som jag tycker är fårvånansvärt att en med så pass mycket rutin gör, och att det inte heller är första gången MS bara styr in utan eftertanke..

Sedan är det en sak att jag inte tror att han hade vunnit 6(?) raka VM utan den enormt kompetenta organisation som Ferrari ändå har.

Självklart finns det ingen dålig chaufför i F1, men fastän det i mina ögon finns förare som är bättre än Barrichello så ser hans facit ut såhär sedan han kom till Ferrari.
2000: 4:a
2001: 3:a
2002: 2:a
2003: 4:a
2004: 2:a

Mycket tack vare den jämnhet och bra organisation Ferrari är MIN åsikt..

Mvh / Daniel

edit: stavning

Här sen Nov 2002

Daniel Ene skrev:
Karl B. skrev:

Karl B. skrev:

Men sen så är det väl inte heller någon som har sagt att han är en dålig förare, än mindre en komplett sopa. Däremot så var det ett misstag som jag tycker är fårvånansvärt att en med så pass mycket rutin gör, och att det inte heller är första gången MS bara styr in utan eftertanke..

Sedan är det en sak att jag inte tror att han vunnit 6(?) raka VM utan den enormt kompetenta organisation som Ferrari ändå har.

Självklart finns det ingen dålig chaufför i F1, men tack fastän det i mina ögon finns förare som är bättre än Barrichello så ser hans facit ut såhär sedan han kom till Ferrari.
2000: 4:a
2001: 3:a
2002: 2:a
2003: 4:a
2004: 2:a

Mycke tack vare den jämnhet och bra organisation Ferrari är MIN åsikt..

Mvh / Daniel

tja, DOM 2 första Vm-titlarna 94 & 95 var väl inte den grymma Ferrari-organisationen så bidragande till väl??

Daniel Ene
Gubbängen
Här sen Jun 2003

Fredrik - SLC skrev:

tja, DOM 2 första Vm-titlarna 94 & 95 var väl inte den grymma Ferrari-organisationen så bidragande till väl??

Näe, men det har jag väl inte påstått heller.

Linköping
Här sen Aug 2003

Moderator

Det är bitvis en del snack om hur lönt det är att sätta sig i en skitbil som Minardi eller Jordan. Men en sak är säker, det verkar kul iaf Doornbos ord till f1.com efter racet:

"What a race! I really had a lot of fun and I finished it quite easily. I'm also happy with my physical shape at the end of what was a tough Grand Prix. The car actually got better as the race progressed and I think we could have continued, as the tyres were still in good shape. I had a great start for the first time, and dived inside Villeneuve, which was fun. After that, I was able to keep up a strong pace, and to have raced the Jordans and finished in front of them, what can I say? I'm a happy chappy!

Stockholm
Här sen Nov 2002

Daniel Magnusson skrev:
Ja ja... MS är ond. Alla andra är goda.

Jepp, så är det!

Trådkapning: Var det du som hejade på mig på Kråkerydsleden (mellan Kärrs gård och Lundgatan) för 3-4 veckor sedan? Det kom en mörk E34(?) och någon som vinkade... Jag vinkade tillbaka från banbilen men vet inte till vem?

Eskilstuna
Här sen Okt 2003

Det här med att "MS är ond", har väl lite sanning i sig dock,

http://www.formula1.com/archive/driver/1997.html

hehe

david-o
Baar - CH
Här sen Jun 2005

AndreasNystrom skrev:
Det här med att "MS är ond", har väl lite sanning i sig dock,

http://www.formula1.com/archive/driver/1997.html

hehe
Vad hade han gjort för att bli diskad?

AndreasNystrom
Eskilstuna
Här sen Okt 2003

VM stod mellan Schumacher och Villenuve (felstavat) och det hela skulle avgöras på sista tävlingen.

Vad som hände var att Schumacher höll på att bli omkörd av JV, och körde rakt in i hans sidepod.
Det hela slutade med att MS fick bryta, medans JV kunde halta sig till en 3:e plats tror jag det var..
och vann VM.

MS akt ansågs så ful att han blev DQ från hela mästerskapet.

Detsamma var ju mellan MS o Hill 94.. hela mästerskapet stod mellan dom, och om Hill inte kom imål
så skulle MS vinna. MS kör av vägen och skadar sin bil.. Hill kommer bakom, och MS kör rakt in i honom..

sen om det var en "olycka" eller inte, får vi väl aldrig reda på hehe

Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002

Daniel Ene skrev:
Fredrik - SLC skrev:

Näe inte nu....... (när jag läste HELA DITT inlägg jaja läsförståelse är svårt ibland )

Daniel Ene
Gubbängen
Här sen Jun 2003

Fredrik - SLC skrev:
Daniel Ene skrev:
Fredrik - SLC skrev:

Näe inte nu....... (när jag läste HELA DITT inlägg jaja läsförståelse är svårt ibland )

Wel well, blev lite höna av en fjäder (trampandes på vissa tår? ). Grattis Finland igår iaf.

Mvh / Daniel

F1 - otodrom, Turkiets GP
<<   1, 2, 3, 4   >>
5228 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande