Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2005-08-28 Challenge VIP på Tullinge
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
2 besök senaste veckan (13608 totalt)
AZAD

Här sen Maj 2003

RS6 skrev:
Det svåra med challenge, är att man kör ju bara ett varv, sedan väntar man en timme för att köra ett till. Efter en hel dag har man kanske kört 4-8 varv om man har tur och stannar länge.

Japp, på en bana kommer du ihåg vad du ska justera för att du får en ny chans 2 minuter senare, och då kan man justera sin körning 50ggr på en dag. På Challenge kom jag på vad jag skulle göra efter att jag gjort samma miss igen för att det tog 1 timme till nästa varv. Men det är ju lika för alla och körningen är uppbyggd så. Jag låg nog runt 135km/h vid målstrecket.
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004

Hobbe skrev:
RS6 skrev:
Sedan tycker jag att det på challenge är mycket svårare att hitta ett naturligt snabbt spår runt än på en riktig bana.

Jo, det är ju någon udda person som har satt ut en massa röda saker som står i vägen

Det ligger nåt i det du säger

Stockholm
Här sen Mar 2004

RS6 skrev:
torque skrev:
Cédric skrev:
Hur fort går det egentligen för er på den banan, måste ju bli vrickade hastigheter, tycker redan det går lite för fort med min kärrra, i.a.f med tanke på spännande saker som ligger utanför banan, typ bajamajor.
Går ju snudd på 100i den chicanen strax innan, vågar inte ens tänka på hur fort de går med typ 5 gånger min effekt och slicks =)

Vid bajamajjorna går det ca 110-120 vilket är snabbt med tanke på det skiftande underlaget. Asfalt-betong-asfalt-betong.... Över mållinjen hade jag ca 175! Hörde att vinnaren hade ca 190! thumbs up En tidsbesparande åtgärd skulle vara att sopa hårnålen innan mål.

Över mål linjen har jag 150-160km/h >. Beroende på hur jag tar hårnålen desförinnan. Vid bajamajorna kör jag så fort det går med min bils fäste, det är ju inte p g a motoreffekten man får släpp där, nä det är farten. Det samma är den snabba höger/vänster combinationen just inför bajamajorna kurvan. Dessa snabba partier går det att åka fortare med min bil utan att det släpper, om man har fäste vill säga, och det har man med riktiga slicks som är varma. Inte kalla torra puckar från vecka 34, 1998.

Hej,
har du kört med din RS6 ? och vilken tid i så fall, och vilken fart över mållinjen ?

Mvh
Henrik i Rs4an som körde i söndags

stockholm
Här sen Maj 2004

Hej, nää det jag kört med den var Lunda challenge med gatdäck, ligger på 10 plats där.
Skulle vara kul att köra Lunda med CSL. Har även kört RS4 på Barkarby Challenge, den banan var den klart bästa, nästan som en riktig bana.

Åker du till Spa -ringen med Bytbil?

Gävle
Här sen Jun 2004

RS6 skrev:
Hej, nää det jag kört med den var Lunda challenge med gatdäck, ligger på 10 plats där.
Skulle vara kul att köra Lunda med CSL. Har även kört RS4 på Barkarby Challenge, den banan var den klart bästa, nästan som en riktig bana.

RS6 på Lunda!!!! Det glömmer jag aldrig!

Oreca Viper Competition Coupe #105
7,15.9 BTG TD Dodge Viper ACR Hardcore Edition 2009
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004

Tack för den bilden, man blir alldeles tårögd av att se besten

Gävle
Här sen Jun 2004

ojj, blir du nostalgisk.... då kommer det en till!

Citera
barth
Gävle
Här sen Apr 2004

Den skulle da haft kvar så har du sluppit åka så jvl,snabbt

Jag hade 165 över mål linjen kändes som 50

BTG 7:32
www.teamsenapochketchup.com
Citera
torque
Gävle
Här sen Jun 2004

okey, nu när röken har lagt sig så kan jag lägga ut mina bilder....

Automobil grabbarnas kamerabil... jag säger bara WooOW

Titta framåt...

...titta bakåt!

Fräna linjer.....

Första förlorare.....

Sveriges snabbaste EVo 8 ?????

Mr Longdistans, Mr Erik and Mr Gallardo......

... Och sist men inte minst, Mr Bentley

OBS! Kolla hjulvinklarna på Gautes CSL

Citera
barth
Gävle
Här sen Apr 2004

ser ut som att han måste dra åt hjulbultarna verkar sitta lite löst

BTG 7:32
www.teamsenapochketchup.com
Citera
HTR
Stockholm
Här sen Mar 2004

RS6 skrev:

Hej, ok.

Japp bokade idag om du menar 29-31 okt, och du?

Gävle
Här sen Jun 2004

barth skrev:
ser ut som att han måste dra åt hjulbultarna verkar sitta lite löst

Dålig bild, men den talar....

Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002

RS6 skrev:
Det tycker jag inte ni ska göra Johan, av den enkla anledningen att då åker man än längre ner på listan Men till Polen nästa år kan väl jag och Samir få hyra den thumbs up

Vet inte om den funkar så bra i konbana blir väl mest att köra på 1:an och tvåan då.

Samir i racebilen?
Allting går väl att ordna bara prislappen är rätt.

Annars hade jag tänkt att vi sätter i en stol och kör racetaxi med den i Polen.
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002

torque skrev:
Det skulle vara perfekt med racebilen i Polen! Först och främst för att plocka banrekordet...
som en 750 hästars Saleen (1,34) har tillfälligt.. och för det andra för att agera hare för oss andra dödliga!

1.34 skall väl inte vara nåt problem... j/k

Vi kommer iaf att försöka få dit bilen nästa år.
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002

Jag fotade inte så mycket... roligare å köra men här är några bilder.

Fiiina Porschar

Det blir bråttom att få på slicksen när solen kommer fram...

Åhhh... jag vill ha en röd Porsche

eller kanske en blå....

Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004

Fina bilder!
Som sagt 5g fram och 3 bak var väl inte optimalt tror jag.

Kör nu på 3 fram och 2 bak, ska prova det på ringen, samt på challenge med r-däck slutet på månaden , ses vi då killarna thumbs up

Kungsängen
Här sen Jul 2004

RS6 skrev:
AZAD skrev:
RS6 skrev:

Hemligheten med Challenge verkar ju vara, ju fler gånger man kört banan med samma bil desto lägre tider blir det, så har det ju varit för alla.

Ligger nåt i det du säger. thumbs up Jag har också bara kört snabbare och snabbare varje gång jag varit där och efter varje repa memorerar man partier där man kan köra mer optimerat.
Hoppas vädret håller i sig till sista körningen om tre veckor.

På bana når man ju den lägsta tiden(ungefärligt lägsta) snabbare än på challenge. Säg att jag kommer till en ny bana, senare på dagen har jag säkert kommit till en punkt där det krävs en del tränning för att komma under. Man hinner ju köra en väldigt massa varv under dagen.

Det svåra med challenge, är att man kör ju bara ett varv, sedan väntar man en timme för att köra ett till. Efter en hel dag har man kanske kört 4-8 varv om man har tur och stannar länge. Sedan tycker jag att det på challenge är mycket svårare att hitta ett naturligt snabbt spår runt än på en riktig bana.

Håller med.

Efter första gången var jag inte alls kompis med banan. Körde ca. 1:25,50

Andra gången kapade jag ca 1,5 s och hade lärt mig rätt att åka sakta nog där det är
nödvändigt samt att våga åka fort där det går.

Tredje gången hade jag uppgraderat haldexen + bytt bussningar i framvagnen,
kapade 0,47s vilket var min gissning och målsättning med dagen.

Kan inte köra fortare nu. Min 1.23,58 körning var 99,999 felfri.

Min slutfart över mål brukar vara 139 km/h +/0 = alltid samma.
(250 hk 1440 kg lättad och halvtank med förare)

Hoppas det blir ny bana utan 300 m rattlås nästa år.

Stockholm
Här sen Aug 2005

torque skrev:

Vid bajamajjorna går det ca 110-120 vilket är snabbt med tanke på det skiftande underlaget. Asfalt-betong-asfalt-betong.... Över mållinjen hade jag ca 175! Hörde att vinnaren hade ca 190! thumbs up En tidsbesparande åtgärd skulle vara att sopa hårnålen innan mål.

Jag tittade inte på mätaren där, men har svårt att tänka mig att jag hann upp i 190.. Bilen gör ju c:a 190 i slutfart på 402m med racesoppa och en roligare mapp.

Stockholm
Här sen Mar 2004

Chrisss skrev:

Håller med.

Efter första gången var jag inte alls kompis med banan. Körde ca. 1:25,50

Andra gången kapade jag ca 1,5 s och hade lärt mig rätt att åka sakta nog där det är
nödvändigt samt att våga åka fort där det går.

Tredje gången hade jag uppgraderat haldexen + bytt bussningar i framvagnen,
kapade 0,47s vilket var min gissning och målsättning med dagen.

Kan inte köra fortare nu. Min 1.23,58 körning var 99,999 felfri.

Min slutfart över mål brukar vara 139 km/h +/0 = alltid samma.
(250 hk 1440 kg lättad och halvtank med förare)

Hoppas det blir ny bana utan 300 m rattlås nästa år.

ojdå där gick mitt självförtroende i botten... Första gången inte kompis med banan 1,25... Jodu jag skulle hjula om jag gjorde under 1,30 ...

och då har jag ändå ca 170 över mållinjen om jag inte såg helt fel

Stockholm
Här sen Aug 2005

RS6 skrev:

Ja, jäklar jag blev imponerad när du kom ner så mycket på slutet, friskt kört thumbs up
Nu får du allt berätta vad som är gjort med bilen, orginal är den väl inte?

Ja, Charlie kan köra, inte har han ABS heller

Tittar man på tiderna så körde jag lite fortare för varje varv, delvis pga däcktryck o temp men också för att jag lärde mig bana och bil bättre och bättre. Jag är övertygad att bilen kan prestera bättre än så, därför vore det kul att nöta lite till och eliminera några av de många förarmissarna..

I stora drag det som är gjort med bilen:

Motor: Starkare bottendel o vassare kammar. Original turbo och grenrör. Autronic sprut, öppet filter och 3" rör. Intercoolern är något (!) större än original..

Väghållning: HKS coilovers, de flesta bussningar bytta samt AP racing ok och skivor fram. I söndags körde jag på Michelin Pilot Sport Cup.

Gävle
Här sen Jun 2004

PlayR skrev:

Tittar man på tiderna så körde jag lite fortare för varje varv, delvis pga däcktryck o temp men också för att jag lärde mig bana och bil bättre och bättre. Jag är övertygad att bilen kan prestera bättre än så, därför vore det kul att nöta lite till och eliminera några av de många förarmissarna..

I stora drag det som är gjort med bilen:

Motor: Starkare bottendel o vassare kammar. Original turbo och grenrör. Autronic sprut, öppet filter och 3" rör. Intercoolern är något (!) större än original..

Väghållning: HKS coilovers, de flesta bussningar bytta samt AP racing ok och skivor fram. I söndags körde jag på Michelin Pilot Sport Cup.

Har du HKS camberplattor också eller är det original infästning av fjäderbenen?

Citera
Eftersnack
2005-08-28 Challenge VIP på Tullinge
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
2 besök senaste veckan (13608 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande