Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 2 besök senaste veckan (11287 totalt) |
![]() ![]() ![]() ![]() Men gatbil? ![]() ![]() Nja... ![]() Synd att det var så dålig kvalité på filen. _________________ Wer später bremst, fährt länger schnell... |
||||||
Håller med om att det ser jätte bra ut i approachen, men vidhåller att spåret genom svängen inte är optimalt för en "normal" bil. Nu har jag sett hela videon och han håller fullt (eller åtminstone så nära man kan komma) i övergången till den blinda vänsterna så då är det ju helt OK att ta ett tightare spår!
Skulle jag aldrig klara av! Fördelen med att sitta framför tangentbordet är ju att man kan klaga på allt och alla! Ungefär som att sitta hemma i Tv-soffan och skrika "sopa" när Zlatan missar öppen bur! :-) Här är en länk till filmen som funkar lite bättre än Radicals egen sida http://z.fuchi.dk/tmp/radical6_55_la _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||||
_________________ Anders Dauner |
||||||
|
||||||
Läste om motorn i SR8, och vad jag kan uttyda av texten, så går den lite mer än 30timmar mellan renoveringarna?.. låter ju som den är ganska extremt trimmad då.
http://www.radicalextremesportscars. _________________ -- Audi A4 TSquattro |
||||||
Följande finns att läsa på www.radicalextremesportscars.com
_________________ Anders Dauner |
||||||
För att återknyta till det som tråden handlade om ursprungligen, Pagani Zonda F.
Sport Auto med Horst i spetsen lär tydligen ha varit på ringen med en Zonda F nu ikväll. Igen! Var man inte nöjda med tiden från det förra testet? ![]() Vidare testade man även Ferrari F430. ![]() _________________ Anders Dauner |
||||||
Man skulle bo där nere ![]() ![]() |
||||||
Mig veterligt (stod vid av- och påfarten den 19/9) körde han bara ett varv vid första rekordförsöket. Kan nämna (igen!) att det var rätt fräckt att på några meters avstånd se honom blåsa förbi i 330 knutar! _________________ Mårten Olsson PCS 7003 |
||||||
Jag hittade precis en film som visar det aktuella rekordvarvet jämfört med Uwe Alzen i sin Porsche 996 Turbo:
http://212.72.77.80/videos/sr8_turbi _________________ P e t e r D e g e r m a n |
||||||
Läcker video! Han är inte långt efter Uwe! Kul att se hur Uwe drar ifrån på de snabbare partierna och när det går uppför. Min dator stannade till lite då och då för att "buffra" (streaming) och det blev bra tillfällen att jämföra deras framfarter. _________________ Mårten Olsson PCS 7003 |
||||||
Sport Auto verkar ha bestämt sig för att inte godkänna Radicalbilens rekord.
Tror det var något tjafs om att bilen inte var TÜV-godkänd! ![]() Frågan är, om Loaded-BMW:n är TÜV-godkänd? ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||||
fungerar inte.. ![]() någon som vet var man kan finna den ?? _________________ MackeMaehlum |
||||||
Nu citerar jag iofs som tredje person eller något åt det hållet (precis som Kees gjorde på ringers). Jag har alltså inte heller läst Sport Auto:
Anser man att bilen är för snabb för att kunna kallas serietillverkad? ![]() Vidare skriver man att rekordet är inofficiellt då bilen ännu inte är godkänd av TÜV. ![]() ![]() ![]() Halsnurrigt. ![]() _________________ Anders Dauner |
||||||
En översättning till en som skolkade alla lektioner utom första terminen i allmän tyska? _________________ Joachim Qvarnström |
||||||
Den som kör genom schwedenkreuzpartiet i 224km/h på "sportdäck"=r-däck? är därmed snabbare än varje bil i vln med slicks, går knappast genom TÜV som seriemässig/serietillverkad/godkänd bil.. Något sånt? Välkommen att rätta! _________________ Joh@n M@hlst3dt |
||||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 2 besök senaste veckan (11287 totalt) |