Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 24528 besök totalt |
![]() ![]() ![]() _________________ Rolf Stålheim Facebook/Stålheim Motorsport BMW 700 Sport Coupé - 60 M3 E36 Modsport I #57, BMW cup #7 |
||||
![]() ![]() ![]() Det var faktiskt just bussningen som var orsaken till att jag bytte hela kåpan! Den var trasig och jag har inte tillgång press verktyg och orkade inte krångla med att lämna iväg den, så jag tog den dyraste alternativet! ![]() _________________ Abdol Oskowi. BMW Club Schweden. |
||||
Hej Roffa coh Marcus !
Jag har fixat svart matta med tillhörande hatthylla ( likadan som jag har i min). Frugan åker till Nyköping i helgen. Hon lämnar in den till brorsan i mattaffären så kan ni hämta den där. Kul att se att det fortskrider med M3:an. Hälsningar Thord _________________ Thord Johnsson |
||||
Inte för att jag vill märka ord, men ?? ![]() Hur som helst tusen tack Thord, skall bli kul att se hur det blir. Bilder kommer senare. _________________ Rolf Stålheim Facebook/Stålheim Motorsport BMW 700 Sport Coupé - 60 M3 E36 Modsport I #57, BMW cup #7 |
||||
Hittade lite bilder från förra vinterns uppdateringar...
En före bild innan de mesta plockades bort ![]() Hela bryggan nere.. så grå och vacker... ![]() ![]() ombyggd bakvagn... ![]() Lite smågodis för bilen.... ![]() ![]() Efter bilder när allt är på plats.. ![]() Lite skillnad mot första bilden.. ![]() ![]() _________________ Marcus Stålheim Vinnare BMW CUP klass special 2013 Etta 2010 Trea 2011 och Tvåa 2012 i klass Special |
||||
Vi har inte flyttat fästena alls, dom är utbytta men sitter på samma ställe.
om du tittar ordentligt på bilderna, så ser du att hålen är ovala, och att det finns frästa spår som en exentrisk bult ( ej på bild ) skall löpa i. Yttre fästet justerar toe in & toe out, inre fästet justerar cambervinkeln, enkelt men bra. Vittsen med det hela är att du skall kunna på ett enkelt sätt ställa på mer camber vid banåka och ställa tillbaka vid vanlig landsvägs körning vilket bilen går 90% av tiden _________________ Rolf Stålheim Facebook/Stålheim Motorsport BMW 700 Sport Coupé - 60 M3 E36 Modsport I #57, BMW cup #7 |
||||
![]() Powerflex bussningar i SAMTLIGA lagringar. Något stötigare än orginal kanske ![]() ![]() ![]() _________________ Rolf Stålheim Facebook/Stålheim Motorsport BMW 700 Sport Coupé - 60 M3 E36 Modsport I #57, BMW cup #7 |
||||
Måste tilläga att det är inte alls obekvämt att åka normalt med bilen.. visst känns lite skarvar i vägen men stötigt... nej
sen kan det vara jag som är ung och inte förstår bättre ![]() ![]() _________________ Marcus Stålheim Vinnare BMW CUP klass special 2013 Etta 2010 Trea 2011 och Tvåa 2012 i klass Special |
||||
Kanske dags att uppdatera denna tråd lite
![]() Inredningen uttagen... ny slutväxel alá 3,73 på plats,en skruvbur från wiechers inhandlad och monterad.. (väääldigt lång väntetid dock ![]() Coiloverdämparna som gjordes på plats... ![]() Fjädrarna bak.. nya och gammla ![]() Buren ute på gården... ![]() Buren i bilen.. ![]() ![]() och bilder på bilen som den ser ut just nu.. ![]() ![]() _________________ Marcus Stålheim Vinnare BMW CUP klass special 2013 Etta 2010 Trea 2011 och Tvåa 2012 i klass Special |
||||
Självklart är du välkommen och titta och klämma så mycket som du vill.. ![]() _________________ Marcus Stålheim Vinnare BMW CUP klass special 2013 Etta 2010 Trea 2011 och Tvåa 2012 i klass Special |
||||
Re:
Får man också komma med en och annan fråga? Jag kommer i helgen sätta in min bur och har torrmonterat lite varpå en fråga till er dök upp: Hur gjorde ni med bågens infästning i golvet vid B-stolpen på förarsidan? För jag har kollat lite och precis där borren kommer igenom golvet sitter bränsleledningarna... ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||
Självklart får du det..
![]() Vi borrade inte igenom golvet, utan gjorde en platta istället på samma ställe, som vi svetsade fast och bultade buren i, har tyvärr inga kort på det men tror du förstår ändå... men du tog ju en massa kort på gelleråsen, inget som syns där hur vi har gjort..? _________________ Marcus Stålheim Vinnare BMW CUP klass special 2013 Etta 2010 Trea 2011 och Tvåa 2012 i klass Special |
||||
Re:
Jo, jag tog ju en del kort. Er bur verkar smalare nertill vid B-stolpen. För min går ut så långt att jag inte kan göra som ni. Jag måste bocka in den i nederkant eller borra genom golvet... ![]() Det blir nog en bra lösning att borra igenom golvet. Jag har fått med plattor som jag nog bara behöver ett par till av. _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||
Re:
Gott, tack för tips! ![]() Har tänkt i precis samma bana men varit orolig för fuktmagnet med gummilösning. Fast å andra sidan är det en sommarbil så hur mycket fukt kan det bli? Tänkte först testa med distanser i ledningshållaren så att det kommer gå utan "dämp". Vi får se... _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||
Bromsslangar
Noterade att bromsslangarna var fräsigt röda, aldrig sett förr, är det vanliga slangar med rött hölje eller är de nå xtra häftigt ![]() _________________ Magnus Nielsen https://www.youtube.com/channel/UCkhdzs2XZ5BGZ_dXrRIMNLQ/videos?view=0&sort=dd&flow=list&live_view=500 |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 24528 besök totalt |