Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW 1502 -77
<<   1, 2, 3
2 besök senaste veckan (10782 totalt)
Kampfffff
Kristianstad
Här sen Feb 2005

hej du! trodde att du hade lagt ner eller något, men bra att det händer lite! du gör helt rätt som byter bakdel, våga vägra rektangulärljus!

själv så har jag drabbats av ett mindre bakslag..fick ju ihop maskin och allt men den lämna för lite effekt så nu skall jag byta kolvar, har redan lyft ur och delat motorn och tagit ur kolvarna, skall hämta dom imorron och sen börja fila till kolvtopparna, hoppas på att bli klar så man hinner köra på mantorp den 6:e maj...

satsar du på några banträffar i sommar eller du siktar bara på att få ut den på gatan?

BMW 320i Sedan -84 Vinter och bruksbil
Citera
t0ni
Bräkne-Hoby
Här sen Dec 2005

Trådstartare
Ja Tycker att en 02a ska ha runda baklysen.

om ska ska vara uppriktig så tror jag inte att jag kommer lägga ner så mycket pengar på att den ska bli en banbil med godkänd bur + massa väghållningsdelar, det blir mest det som krävs, krängare fram och bak + koni och kapade rallyfjädrar och den buren jag har i bilen, inkaorange lack och feta 13-tummare.

Syftet med bilen är att visa Saab-turbopojkarna att de inte har någon chans mot gamla klenoder Längtar efter deras min vid rödljusena, helgerna kommer nog att ägnas åt drifting.
När det gäller banfrågan så kommer jag nog hålla mig till körning på knutstorp, om annat händer får tiden utvisa.

Jo jag har läst en del på 02-tavlan om ditt maskinbygge, hur planerar du att utforma domen på kolvarna??
Exakt efter ditt förbränningsrum i e12 toppen eller? Jag skulle gärna vilja ha lite bilder på din bil i färdigställt skick, har bara kunnat dregla över dem på autopower men jag vill ha MER! Maila några till mig om du vill

t0ni_@hotmail.com

/Henric.

Bräkne-Hoby
Här sen Dec 2005

Trådstartare
Det vart lite grann och svetsa på bakdelen, tog en hel dag.

Ska snart lämna den till blästring också, sen blir det till att spackla

Bräkne-Hoby
Här sen Dec 2005

Trådstartare
Tog lite nya bilder, the work goes on. Blire nå bra väghållning med denna spårvidden månn tro?

Här sen Apr 2004

Det blir det säkert.. .. ser bra ut med de runda baklysena. thumbs up
Jag och en klasskompis har börjat med bygget av en intrumentpanel som visar hastighet och en del annat. Kommer att bli varvräknare och shiftlight oxå. Mikroprocessorn kommer även att styra en elektrisk kylarfläkt =) ..

Har inte orkat jaga rätt på en m10:a ännu .. men ska ta tag i det i veckan förhoppningsvis

Ha det Henke!
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW 1502 -77
<<   1, 2, 3
2 besök senaste veckan (10782 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande