| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Har ni några drömbilar ? förutom dom ni redan har :)
|
5 besök senaste veckan (11840 totalt) |
Den är inte alls fel faktiskt! Min polare hade en sån för några år sedan. Den gick utav bara h*****e! Har nog aldrig varit så rädd i hela mitt liv (åkrädd som tusan) som när han bjöd mig på en åktur för första gången. Tyvärr så avslutade den bilen sitt liv i baken på en van.
Några av mina drömbilar är:
Abarth 500
Delta HF Inegrale
Sagaris _________________ T i m P a h l b e r g Alfa Romeo 147 2.0 -04 |
||
|
Lotus omega är ju dussinbilar...
Hellre en EVo 500 faktiskt, allra helst en riktig racebil med ylande sug6a. 9000 + rpm
Fanns en till salu på Ebay eller mobile för ett tag sen faktiskt. Kostade rätt många euro=ouppnåelig. En drömbil som däremot är på god väg att uppnås är ju såklart Rekorden! Hoppas inte bygghastigheten motsvarar hastigheten på banorna, för då blir den ganska långsam...
Finns planer på att byta den larviga respirator4an mot en betydligt mustigare spis, om nåt år eller så
_________________ Anders Karlsson Opel Commodore GS/E -77 |
||
|
Maserati MC12 Stradale och Porsche GT1! Varken Enzo Ferrari, Ferrari FXX, Koenigsegg, Porsche carrera GT eller Pagani Zonda har tävlings historia, det har däremot Maserati MC12 och Porsche GT1! Jag var på bilsalongen i Geneve år 2004 då Maserati MC12 och MC12 Stradale visades för första gången utan att knappt någon "spionbild" läckt ut innan. Jag kan inte släppa den ur mina tankar. Sedan MC12 presenterats har den nått stora framgångar innom flera racing serier. Porsche GT 1 har vinnit Le-mans, Enzo och carrera GT är dussinbilar för posörer jämfört med MC12 och GT1!
_________________ Avregistrerad användare |
||
|
audi galen
är ju inte lite insnöad så detta blir en ren audi lista gata : min s2 coupe så klart audi quattro 20v audi sport quattro audi le mans audi nouvalari race: audi 90 gto (imsa) audi s1 pikes peak audi s1 audi a2 audi 200 trans am audi s2 sedan (itc prototyp) audi 80 quattro (kördes i franska "stcc" mästerskapet tideigt 90-tal audi v8 dtm audi r8 le mans audi r10 nya deiseln vet jag är rätt sjuk
mvh dennis _________________ Dennis Hansson Lärare fordonsprogrammet Ängelholm Förare/mek Guldgossarna Racing |
||
|
Re: audi galen
Låt mig gissa... Du gillar Audi va!? Hehe!
_________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA
|
||
|
Drömmar är bra!
några kommer att falla in och några inte, och några har det. listan utan någon speciel ordning. ( det blir bara längre med åren ) BMW E30 M3 BMW E36 M3 BMW E46 M3 ( har haft turen att få köra en på Ringen mmmmmmmmmuma. ) BMW 635 csi BMW M5 E34 BMW 540 E34 ( Har haft ) BMW M5 E39 ( Den har jag lyckats få till och har ) BMW E60 M5 ( när effekten av gråstenen har slagit till, och vi har gått in i nästa milleniun ) Audi Urquattro ( hade en och vid något totalt hjärn släpp sålda jag den, den står neråt i landet nu och blir tydligen trimmad enligt ägarens pappa ,ja jag spårade upp ägeren och ville köpa tillbaka den. Camaro Z28 ( har haft, Amerikansk kvalite....... gnissel skrammel, skönt ljud i motorn ) Corvett ( ska ha en Z model någon gång ) De Tomaso ( Grannen har en som bara står och samlar damm, kanske skulle hjälpa honom att damma av den ) Ferrari av någon sort Porsche 968 CS Porsche 911 S4 Porsche 911 Turbo ( är ett måste efter att fått prova kompisens, det är det närmsta racehoj du kan komma på 4-hjul ( min åsikt ) ) Porsche 911 GT3 ( efter att ha fått åka med Anders J på Ringen så är den ett måste oxå ) Sen en hel massa andra mer eller mindre ouppnåliga bilar ( mest ouppnåliga ) /Pelle _________________ Pelle Mattsson Btg: 9:04:8 Scuderia Hanseat våren -09 |
||
|
Har alla mina drömbilar i 1:18
Fast några komplement finns ju: BMW M3/E30 Evo. BMW M3 CSL. Golf R32 V-06-. Audi RS6+. Volvo 164/E 73 GuldFärgad. Golf VR6 BiTurbo/Haldex/CL-Look/650hp. Mdfl. _________________ Patrik Hagel Åker Volvo XC60-D4-2015 Glider Volvo C70 2.4T Cab.2004 Skruvar Golf GTi 1983 |
||
|
Jag ställer mig frågan vad menas med drömbil. Jag har en massa bilar som jag skulle vilja ha, många av dem är presenterade i tråden (Stratos, Zonda, GT3, 962, 3,0 CSL, F1, 288GTo). Tyvärr skulle jag nog varit tveksam till att välja en om jag väl hade haft möjligheten att äga en sådan bil. Vågar man sätta tex en lågserietillverkad bil i räcket på en banträff??
Men skulle jag fått välja ett "real-world" banåkarprojekt skulle det bli en Porsche 928. Jag har en bisar böjelse för iden om att ta en gammal lyxkryssare med mycket motor och banta ner till en räser
_________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||
![]() |
Bilder o videos
Har ni några drömbilar ? förutom dom ni redan har :)
|
5 besök senaste veckan (11840 totalt) |