Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Ser fram emot nästa vecka...
<<   1, 2, 3, 4   >>
1 besök senaste veckan (11260 totalt)
Staffan Bergholm
Täby
Här sen Nov 2002

Jag stod 20 minuter vid Quiddelbacher Höhe och tittade på alla som körde förbi.

Jagt FATTAR INTE hur man kan köra motorcykel i 200+ på bakhjulet över första krönet MED PASSAGERARE!!!!

I alla fall så kunde jag konstatera att Johann var den enda under dessa 20 minuter som inte bromsade innan Quiddelbacher Höhe. Det gnölade så mycket under inbromsningen efter krönet att jag trodde att det var godnatt.

Staffan Bergholm, 911 TURBO -91
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002

Staffan Bergholm skrev:
Jag stod 20 minuter vid Quiddelbacher Höhe och tittade på alla som körde förbi.

Jagt FATTAR INTE hur man kan köra motorcykel i 200+ på bakhjulet över första krönet MED PASSAGERARE!!!!

Undrar om det inte var Jörg Müller som under helgen skjutsade Sabine runt, det var det värsta hon någonsin varit med om!

Staffan Bergholm skrev:
I alla fall så kunde jag konstatera att Johann var den enda under dessa 20 minuter som inte bromsade innan Quiddelbacher Höhe. Det gnölade så mycket under inbromsningen efter krönet att jag trodde att det var godnatt.

Gissa om jag gillade att läsa det där!
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

Staffan Bergholm skrev:

Clearifiy plz!
Hur menar du? Bromsade folk i uppförsbacken till QH? Vem gör det?
Alla håller väl stumt från Hocheichen hela vägen tills man kommer upp på QH?

MVh /Micke

Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002

BTG skrev:

Clearifiy plz!
Hur menar du? Bromsade folk i uppförsbacken till QH? Vem gör det?
Alla håller väl stumt från Hocheichen hela vägen tills man kommer upp på QH?

MVh /Micke

Med en Polo kan man hålla stumt från Hocheichen till Aremberg!!!
Med motorstarkare bilar tror jag aldrig att jag bromsat efter krönet vid QH.
I så fall föredrar jag att lätta lite på gasen innan krönet så att jag kan gå på med lagom gas, när bilen "landat" istället.
Ungefär samma teknik som jag föredrar vid "hoppet" i ingången till Pflanzgarten 1.
Det lilla man tappar genom att ta ner farten lite tidigare, har man igen genom att bilen inte riskerar att bli instabil under inbromsningen efter krönet.
Det blir mycket mjukare och stabilare körning på det sättet! thumbs up

BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

Peeter skrev:
Det blir mycket mjukare och stabilare körning på det sättet! thumbs up

Det må va hänt. Men det är f-n så mycket roligare att sitta med pellen i bott över krönet, känna bakhjulen lätta, motorn varva till och sedan känna hur baken landar igen....

I Planzgarten I bromsar jag innan hoppet (gärna så sent att det skriker till lite - för publiken!) och sedan går jag på hårt efter landning.

Man skulle kanske kunna säga att jag kör med lite mindre finess? om jag kunde banan hälften så bra som du kanske jag skulle kunna "smootha" till det?
Nu är det istället nästan digital körning: 1. GAS eller 2. BROMS !

Mvh / Micke

P.S.
Dessutom är det en sak att kliva av lite i uppförsbacken - men att bromsa?

Luxembourg
Här sen Mar 2003

Det känns som om jag måste få åka ett varv med någon av Er nästa gång ni är nere. Jag är nu uppe i 6 varv totalt men har nog aldrig varit i närheten av att flyga eller varva ur på femman (utom möjligen på sista rakan )
Skicka gärna ett PM om ni ska ner, för mig tar det bara 1,5 timmar att ta mig till ringen

Jag bjuder MINST två öl per varv

mvh,

Balazs

Här sen Nov 2002

Balazs 911 skrev:
Skicka gärna ett PM om ni ska ner, för mig tar det bara 1,5 timmar att ta mig till ringen
mvh,Balazs

Will do! (Även om det finns mycket rolgare bilar/förare att åka med än mig)

Mvh/ Micke

Här sen Feb 2003

Göteborg
Här sen Nov 2002

Verkar snabb...

Väntar på videon.

BMW 330i -05
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002

Flugplatz är nog en av de "hårigaste" kurvorna på nordslingan i en snabb bil i min mening!
Eller vad säger ni?!?
Den är otroligt snabb om man tar den rätt och bilen driftar ut till vänsterkanten mitt i dubbelhögern.
Tack och lov så finns det ju lite betongstenar att ta till om det driftar för mycket!

Balazs 911
Luxembourg
Här sen Mar 2003

BTG> Danke schön thumbs up thumbs up

Ska ner och träna i veckan så att jag förvandlas från till

Ha en trevlig helg,

Balazs

Här sen Nov 2002

abd skrev:
Nån som såg denna galning ratta?

http://www.lancerregister.com/showthread.php?s=601df944e779a19d8087e03 . . . .

Tror nog det är mest snack men vi får väl se när videon kommer.

Hursomhelst såg ingen Evo som kördes så fort.
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002

Peeter skrev:
Flugplatz är nog en av de "hårigaste" kurvorna på nordslingan i en snabb bil i min mening!
Eller vad säger ni?!?
Den är otroligt snabb om man tar den rätt och bilen driftar ut till vänsterkanten mitt i dubbelhögern.
Tack och lov så finns det ju lite betongstenar att ta till om det driftar för mycket!

Jag håller med dig och i en snabb bil är det inte alls trvialt att gå över Quidelbacher Höhe i full fart.
Citera
christers_mille

Här sen Apr 2003

Hej och goddag

Johan, efter ett litet chat med MichaelK sa han att hans däck sedan länge sjunger po sista versen, tydligen har stora bitar gummi separerat fr slitbanan!
Kan anta att det e lite knepigt o komma runt i så fall trots 4-hjulsdrift...

Impad av att du inte bromsar före Q-höhe, min bil hoppar o skuttar lite för mycket för o lyckas med sansad bromsning om jag inte "duttar" lite precis före, fullt utan broms e ca 205-210.
För o ha en bra start av dubbelhögern behöver jag bromsa till runt 160-165, dvs jag kör över krönet med runt 195-200.
Kanske har du trots allt rätt med DOT-R

Jag bara måste få ett varv med dig nästa gång!!

Stockholm
Här sen Nov 2002

christers_mille skrev:
Hej och goddag

Välkommen hit!

christers_mille skrev:
Johan, efter ett litet chat med MichaelK sa han att hans däck sedan länge sjunger po sista versen, tydligen har stora bitar gummi separerat fr slitbanan!
Kan anta att det e lite knepigt o komma runt i så fall trots 4-hjulsdrift...

Kanske blev så när han körde under 8 min BTG!
Vad tror du?

christers_mille skrev:
Impad av att du inte bromsar före Q-höhe, min bil hoppar o skuttar lite för mycket för o lyckas med sansad bromsning om jag inte "duttar" lite precis före, fullt utan broms e ca 205-210.
För o ha en bra start av dubbelhögern behöver jag bromsa till runt 160-165, dvs jag kör över krönet med runt 195-200.

Danke! Jag har väl ungefär samma fart över krönet men kan hålla lite högre fart i Flugplatz tack vare R-däck.

christers_mille skrev:
Kanske har du trots allt rätt med DOT-R

Nu är jag inte med alls.

christers_mille skrev:
Jag bara måste få ett varv med dig nästa gång!!

Dito!
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002

johann skrev:
MaZ skrev:
Johann: Så däcken var ok? Låter bra det. thumbs up

Däcken var mkt bra men jag hade mina Rosso liggande där. Testade dem också det var nog lika bra, åtminstone sittandes på BBS RC som är 6 kg lättare per fälg!

ooops, det var mina Corsa som låg där inte Rosso.
Citera
christers_mille

Här sen Apr 2003

johann skrev:

Haha, det va nog det jag trodde, hur kan Rosso va lika bra som R-däck

DOT-R=R-däck, iom att dessa typer e gatlagliga e det ganska vanligt i vissa tidningar/forum o referera till dem som DOT(Department of Transportation)-R

Tror nog att den gode Michael e anständigt snabb men under 8.15 e jag skeptisk, han behöver nog lite mer bhp för o fixa dom tiderna, eller talang nog för o kunna vinna VLN!
En av hans polare jobbar ju för MovIt o har de största bromsar jag ngnsin sett tillsammans med strippad insida o komplett bur o tror nog att han har pillat in ngt chip med ca 350bhp.
Hans best BTG enligt Michael e ju 8.07 vilket verkar rimligt om killen e duktig.
EVo e coola o snabba bilar men det luktar lite väl mycket skryt om man cruisar deras forum...

Men, men vore skoj om jag har fel

Stockholm
Här sen Nov 2002

christers_mille skrev:
johann skrev:

Haha, det va nog det jag trodde, hur kan Rosso va lika bra som R-däck

DOT-R=R-däck, iom att dessa typer e gatlagliga e det ganska vanligt i vissa tidningar/forum o referera till dem som DOT(Department of Transportation)-R

Tror nog att den gode Michael e anständigt snabb men under 8.15 e jag skeptisk, han behöver nog lite mer bhp för o fixa dom tiderna, eller talang nog för o kunna vinna VLN!
En av hans polare jobbar ju för MovIt o har de största bromsar jag ngnsin sett tillsammans med strippad insida o komplett bur o tror nog att han har pillat in ngt chip med ca 350bhp.
Hans best BTG enligt Michael e ju 8.07 vilket verkar rimligt om killen e duktig.
EVo e coola o snabba bilar men det luktar lite väl mycket skryt om man cruisar deras forum...

Men, men vore skoj om jag har fel

Näe Rosso är bra gatdäck men de kommer inte i närheten av R-däck. Tror det var efter OGP förra året som jag hade satt på mina gatdäck, Rosso, och skulle egentligen åka hem men tog ett par varv till. Kändes som vinterdäck i jämförelse.

Michael har väl sagt att han kör ca 30 s långsammare än sin vän från Movit? Nåväl om han kört under 8 är jag mkt imponerad. En tanke som slog mig är att ngn skämtar lite med Michael. Kul är det iaf.
Citera
christers_mille

Här sen Apr 2003

Anders Dauner skrev:
Staffan Bergholm skrev:
Limousine som ett antal engelsmän hyrt, körde runt och drack champagne samt hade vadslagning om varvtiden!!
http://www.mafl.net/hpalex/_pic.php?date=20030419&nr=057&m=212

Varvet lär, enligt rykten, ha gått på 23 minuter.

officiell protest, vi var mer icke-engelsk än engelsk

Danskar, svenskar, holländare, polacker, tyskar samt ngra få engelsmän o första varvet var 23.34BTG, en ung grabb(ca 12-13 bast) vann 60 Euro!

Kul o göra alla tyskar irriterade att de inte var först med denna ide thumbs up

Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002

christers_mille skrev:
Danskar, svenskar, holländare, polacker, tyskar samt ngra få engelsmän o första varvet var 23.34BTG, en ung grabb(ca 12-13 bast) vann 60 Euro!

Vann han inte en öl också!?!
Eller köpte han öl för pengarna?!?

christers_mille

Här sen Apr 2003

Peeter skrev:

Vann han inte en öl också!?!
Eller köpte han öl för pengarna?!?

Vi är ju i Tyskland so om grabben ville köpa bira för pengarna tror jag inte att det e ett stort problem!
Faktum e att han sitter o hinkar ngnstans in Ben Lovejoys tripp-rapport, mycket föredömligt för dagens unga!
Nykterhetsförbundet skulle nog fa kollektiv hjärtinfarkt

Ser fram emot nästa vecka...
<<   1, 2, 3, 4   >>
1 besök senaste veckan (11260 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande