Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Opel Ascona B -77
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
1 besök senaste veckan (35259 totalt)
stefan-s
Knivsta
Här sen Feb 2006

Trådstartare
Aa den färgen är riktigt läcker, Försöker tänka mig i huve hur det skulle se ut.

Alfta
Här sen Jan 2006

Den där porrlila som är på calibra blocket äger!! thumbs up
Ha den på bilen

Citera
stefan-s
Knivsta
Här sen Feb 2006

Trådstartare
haha nja jag vet inte riktigt om ja vill ha den på bilen:)

Alfta
Här sen Jan 2006

Men den va ball iallalfall... Men den där röda va oxå snygg

Citera
stefan-s
Knivsta
Här sen Feb 2006

Trådstartare
a den e ball. den röda är fräsch också sen hur den passa på min e en annan sak

Knivsta
Här sen Feb 2006

Trådstartare
byggde stag mellan stötdämar tornen idag. Va tros om detta?

Vill hitta nån som ytbehandlar så jag kan få samma yta som de e på rören på hela skiten. Är ju förstört där det e svetsat och på plattjärnen är de inte så heller.

MVH/Stefan

Tibro
Här sen Jun 2004

Kan berätta att du inte kommer ångra dig med dom bromsarna iaf. Blev riktigt bra bett i 296mm bromsarna.

Knivsta
Här sen Feb 2006

Trådstartare
åå de är skönt att höra. Satan va jag längtar tills man får starta den och ut och prova bromsar och motor.

Tibro
Här sen Jun 2004

steffe85 skrev:
åå de är skönt att höra. Satan va jag längtar tills man får starta den och ut och prova bromsar och motor.

Hehehe, jag gjorde nästan tvärtom jag Fixade finfina bromsar, körde totalt 1mil o nu är motor o växellåda urrivet. Ska sätta i en lite roligare motor.

Hoppas du får till det med bromsbalansen, det funkade inge vidare med trummor bak + original huvudbromscylinder o dom stora oken. Blev rätt skumt. Men bromsar det gör det ordentligt. Låser upp hjulen rätt lätt

Knivsta
Här sen Feb 2006

Trådstartare
okej, va blir de för motor då?

Nja får se hur de blir med balansen, de märks sen. Normala skivor ibak och stora ifram, me huvud cylinder från en vectra. Men de märks hur det blir:)

Tibro
Här sen Jun 2004

steffe85 skrev:
okej, va blir de för motor då?

Nja får se hur de blir med balansen, de märks sen. Normala skivor ibak och stora ifram, me huvud cylinder från en vectra. Men de märks hur det blir:)

Varför inte ta bromscylindern från omega 2.6 lr 3000? Det eller bygga bromsvåg är det jag funderar på.

Ska sätta i en Saab b204 med dubbla td04-15G. Sekvensiellt styrt så man har en körbar motor. Ska testa med en R25 på det, undrar hur länge det håller

Vad har du gjort åt väghållningen?

Knivsta
Här sen Feb 2006

Trådstartare
Passar den H-cylindern på vectrans servo tro?? Bromsvåg blir de inte för mig nu iallafall.

Aha ja, låter ju väldans trevligt:) Då kan de va bra med bromsvåg så du får mera plats runt aggen.

Jag har gula koni. Sänk fjädrar me okänt märke. Hårdare bussningar i framvagnen. Vill ha tag på kränghämmare från Manta GSI.

MVH/Stefan

Tibro
Här sen Jun 2004

steffe85 skrev:
Passar den H-cylindern på vectrans servo tro?? Bromsvåg blir de inte för mig nu iallafall.

Aha ja, låter ju väldans trevligt:) Då kan de va bra med bromsvåg så du får mera plats runt aggen.

Jag har gula koni. Sänk fjädrar me okänt märke. Hårdare bussningar i framvagnen. Vill ha tag på kränghämmare från Manta GSI.

MVH/Stefan

Gör den säkert, Opel har väl ganska bra kompabilitet mellan sina grejer

Hur upplevde du bilen i högre hastigheter? Min ville vandra typ metervis när man kom upp i en 120 sådär. Asjobbigt. Funderar lite på vad man ska hitta på för väghållning. Har andra dämpare o sänkfjädrar redan...

Knivsta
Här sen Feb 2006

Trådstartare
Tyckte inte min va så jobbig i höga hastigheter. Körde väll runt en 180-190. Inte nå jätte farligt tycker jag.

Med 195/45/17 hjul då.

Stockholm
Här sen Dec 2004

skurten skrev:
steffe85 skrev:

MVH/Stefan

Hur upplevde du bilen i högre hastigheter? Min ville vandra typ metervis när man kom upp i en 120 sådär. Asjobbigt. Funderar lite på vad man ska hitta på för väghållning. Har andra dämpare o sänkfjädrar redan...

Köp komplett bussningskit från splendid parts

http://213.133.98.55/splendidparts/page.php

MVH Erik

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
skurten
Tibro
Här sen Jun 2004

erikjakan skrev:
skurten skrev:
steffe85 skrev:

MVH/Stefan

Köp komplett bussningskit från splendid parts

http://213.133.98.55/splendidparts/page.php

MVH Erik

Ahh verkar perfekt, bra priser också. Ett problem bara... jag+tyska=inge bra. Fattar inte hur man beställer o hur betalningen går till lr nått

Tibro
Här sen Jun 2004

steffe85 skrev:
Tyckte inte min va så jobbig i höga hastigheter. Körde väll runt en 180-190. Inte nå jätte farligt tycker jag.

Med 195/45/17 hjul då.

ET? Passar som en smäck både fram och bak?

Knivsta
Här sen Feb 2006

Trådstartare
ET 35. Ibak passar de bra, Men inte ifram. Där har jag 10mm spacer plattor. Annars tar det i mina koni dämpare, med orginal dämparna går det utan spacers

Knivsta
Här sen Feb 2006

Trådstartare
Länge sen man skrev nått här nu.

Men jag lägger upp lite bilder

tryckrör och ic

Tryckrör påbörjade

Motor lös

Grundad, nu ska jag våtslipa den. Kan säga att de går framåt men de är jobbigt:)

MVH/Stefan

huddinge
Här sen Jul 2004

Kan tänka mig att det är jobbigt. Ett jäkla jobb du lägger ner. Men risken finns väl att allt det glöms redan vid första provstarten

Håll ut, d blir kalasbra! thumbs up

Knivsta
Här sen Feb 2006

Trådstartare
hehe joda de kommer att glömas fort allt slit:) som tur är. Hoppas man får ställa in denna bil i höst utan att nån kört in i en bara. Eller att man själv kört av.

Opel Ascona B -77
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
1 besök senaste veckan (35259 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande