Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Elitracing (åskådarracing)
Finns det någon klass för en bil som min? Saab 4wd TURBO
<<   1, 2, 3
6412 besök totalt
Per W
Mitten av sverige
Här sen Okt 2003
Inlägg: 610


Trådstartare
Re:

ntautoteknik skrev:
I klass 3 SSK får du ha fyrhjuldrift men då får du ha max 11" bredd på däcken. Du kan ha 12" men då skall du ha 100kg extra på bilen. Kämpar själv med att få råd med en bil för att köra i klass 3 i år. Hoppas du är med! Tycker dock att inbjudan borde ha kommit ut nu ifrån SSK:s kansli, men det kommer väl.


I dom reglerna är det lite oklart om hur mycket det får byggas om. Hur mycket måste det finnas kvar av originalkarossen t.ex.?

_________________
Per Wahlqvist
Citera
Scuderia Thorell
RÖNNINGE
Här sen Dec 2006
Inlägg: 82



Dom stycken som kan vara lite oklara i "Teknisk reglemente klass 3" är väl då punkt 8.3 där det står att man får flytta torpedväggen max 200mm ifrån en lodrät linje under framkanten på vindrutan. Mer praktiskt vore väl då en bit av torpedväggen och hur mycket får man får skära ut i den för att få plats med en tex tillbakaflyttad motor etc. Annars tycker jag att det är kanska klart vad som får göras men tolkningen över vad som är bilen yttre form kan diskuteras. Din bil har ju ganska stora ytor som bakskärmar och hur mycket får ändras? Konsultera regbesiktnings människor som du kan finna på SBF:s hemsida, under kontakt/regbesiktare/racing-rallycross. Det är det dom är till för.
MVH
Niclas

_________________
Niclas Thorell
Fiat Tipo Rapido
Citera
Per W
Mitten av sverige
Här sen Okt 2003
Inlägg: 610


Trådstartare
Re:

ntautoteknik skrev:
Dom stycken som kan vara lite oklara i "Teknisk reglemente klass 3" är väl då punkt 8.3 där det står att man får flytta torpedväggen max 200mm ifrån en lodrät linje under framkanten på vindrutan. Mer praktiskt vore väl då en bit av torpedväggen och hur mycket får man får skära ut i den för att få plats med en tex tillbakaflyttad motor etc. Annars tycker jag att det är kanska klart vad som får göras men tolkningen över vad som är bilen yttre form kan diskuteras. Din bil har ju ganska stora ytor som bakskärmar och hur mycket får ändras? Konsultera regbesiktnings människor som du kan finna på SBF:s hemsida, under kontakt/regbesiktare/racing-rallycross. Det är det dom är till för.
MVH
Niclas


Ska kontakta dom men tror att SLK är kört för min del, Jag har inget kvar av originalkarossen eller torpeden. Det är bara takstolpar och dom delar som håller upp plasten kvar. Får nog bli SLC

_________________
Per Wahlqvist
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Re:

Per W skrev:
ntautoteknik skrev:
Dom stycken som kan vara lite oklara i "Teknisk reglemente klass 3" är väl då punkt 8.3 där det står att man får flytta torpedväggen max 200mm ifrån en lodrät linje under framkanten på vindrutan. Mer praktiskt vore väl då en bit av torpedväggen och hur mycket får man får skära ut i den för att få plats med en tex tillbakaflyttad motor etc. Annars tycker jag att det är kanska klart vad som får göras men tolkningen över vad som är bilen yttre form kan diskuteras. Din bil har ju ganska stora ytor som bakskärmar och hur mycket får ändras? Konsultera regbesiktnings människor som du kan finna på SBF:s hemsida, under kontakt/regbesiktare/racing-rallycross. Det är det dom är till för.
MVH
Niclas


Ska kontakta dom men tror att SLK är kört för min del, Jag har inget kvar av originalkarossen eller torpeden. Det är bara takstolpar och dom delar som håller upp plasten kvar. Får nog bli SLC


Kan bara säga att om du kommer till oss på SLC så är det

Alltid roligt med lite egenbyggda bilar som motvikt mot dom färdigbyggda thumbs up thumbs up

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Per W
Mitten av sverige
Här sen Okt 2003
Inlägg: 610


Trådstartare
Re:

Fredrik - SLC skrev:
Per W skrev:
ntautoteknik skrev:
Dom stycken som kan vara lite oklara i "Teknisk reglemente klass 3" är väl då punkt 8.3 där det står att man får flytta torpedväggen max 200mm ifrån en lodrät linje under framkanten på vindrutan. Mer praktiskt vore väl då en bit av torpedväggen och hur mycket får man får skära ut i den för att få plats med en tex tillbakaflyttad motor etc. Annars tycker jag att det är kanska klart vad som får göras men tolkningen över vad som är bilen yttre form kan diskuteras. Din bil har ju ganska stora ytor som bakskärmar och hur mycket får ändras? Konsultera regbesiktnings människor som du kan finna på SBF:s hemsida, under kontakt/regbesiktare/racing-rallycross. Det är det dom är till för.
MVH
Niclas


Ska kontakta dom men tror att SLK är kört för min del, Jag har inget kvar av originalkarossen eller torpeden. Det är bara takstolpar och dom delar som håller upp plasten kvar. Får nog bli SLC


Kan bara säga att om du kommer till oss på SLC så är det

Alltid roligt med lite egenbyggda bilar som motvikt mot dom färdigbyggda thumbs up thumbs up


Är väll bara hos er man får åka

Vet inte om du kikat på bilen men är det något du ser direkt som måste ändras? (förutom,märke,årsmodell bla. bla. bla...)

_________________
Per Wahlqvist
Citera
Elitracing (åskådarracing)
Finns det någon klass för en bil som min? Saab 4wd TURBO
<<   1, 2, 3
6412 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande