Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 8089 besök totalt |
Det är dock ganska stor skillnad på annonserat pris och försäljningspris. _________________ Claes Haglund Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen |
||||
BTW bilen ni ser
<------ gör 75 på 1:an och 120 på 2:an (varvstoppet) men tyvärr alldeles för mycket på 5:e växeln för banåkat jaja men varför jag åker jag 75 3.0? Lyssna: http://www.alfapower.nu/viewthread.p Hehe. Ql ämne det här _________________ //Kenth Wiklund Alfa 75 3.0 Potenziata #75 A4 Avant T |
||||
_________________ //Kenth Wiklund Alfa 75 3.0 Potenziata #75 A4 Avant T |
||||
Att använda sig av BMWPower.nu som källa för ett BMW-pris är som att säga att "Det är ant för det stog i Expressen!"...
![]() ![]() Här drömmer man om vad man VILL ha betalt för sin bil... Hittade iofs min där, men prutmån fanns det som det så vackert heter. Min is kanske inte är ngn pärla direkt, men den verkar pinna på ganska duktigt och fjädringen är relativt stum. Drömmer dock om chassikit så vi får väl se hur det skulle kunna lösas. Har en polare som satte R-däck på sin gammla "Kaffeburks 75 TS" (Gevalia MellanROST) och åkte banträff...med MKT vettiga tider. Den bilen hade inte kostat många kronor. Som busbil funkade det ju, men i valet mellan en 75 TS eller en 318is är det ju upp till köparen vad man är ute efter i en bil som, antagligen, ska fungera som lite av bruksbil sammtidigt. För generellt vill jag nog säga att en 75 skrammlar lite mer och har sämre detaljkvalite än 318is:en...eller så är det bara jag som haft otur att bara fått åka sådana Alfor. ![]() 75:orna var dock poppis som tusan på Ringen i Påskas. Såg/ser ju ruggigt läckra ut! EDIT: Det hade visst Kunta oxå hittat , den länken... ![]() |
||||
Den optimala bilen i tävlingen
![]() ![]() http://www2.blocket.se/view/1070735.htm?l=0 Köp! ![]() Nu lär jag bli avstängd av forumet ![]() _________________ Wer später bremst, fährt länger schnell... |
||||
Hehe du får pruta 1001 krona så du är med i tävlingen först _________________ //Kenth Wiklund Alfa 75 3.0 Potenziata #75 A4 Avant T |
||||
924...är nog en kul bil...och väldigt underskattad...å snabb...men...
![]() Jag säger inte det jag tänkte... ![]() |
||||
ehumm.. ingen som nappade på mitt Opel förslag??
![]() ![]() här är ett bra exempel på en lämplig bil att modifiera för bana..; http://www2.blocket.se/view/1095370. ![]() ![]() ![]() |
||||
Hehe med en 75:a kan man få se mellan fingrarna ibland men allt sånt där skiter man i när man får köra dom för det är en riktig körmaskin. Men killen skrev ju: Funderar på att köpa en bil att rejsa med. dvs. sälja skodan, den är för "fin" tycker jag.. Det ska vara en "billig" (max 25 lax) bil som är helst bakhjulsdriven och med enkla medel kan få snabb och rolig Tror inte han skall bruksåka med den bilen isf //Kenth _________________ //Kenth Wiklund Alfa 75 3.0 Potenziata #75 A4 Avant T |
||||
Förvånans värt få som köper billiga rallybilar o moddar för banåkning! Måste ju vara det optimala om man är ute efter en ren räser både för gata o bana! _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21 ![]() |
||||
oki, jag missade lite på användningsområdet... ![]() Ja körmaskiner ska de ju vara. Att jag är lite avig får vi tillskriva skicket på dom jag fått åka i... ![]() ![]() |
||||
Nä SÅ elak skulle jag aldrig vara! ![]() ![]() Det var nog mer en personlig reflektion om utseende jämfört med Alfa 75 och BMW E30... ![]() |
||||
En wankel är aldrig fel. Varvar rejält också:
http://www.autosite.se/wankel/annons http://phobos.sytes.net/swr _________________ Göran Hackman TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967 Sunbeam Alpine Mk III, 1963 |
||||
Å i likhet med mitt ägande av en sk. "M3 Light" dras jag även med ngt vi kan kalla Dyslexi Light... Men nu vet jag hur jag ska stava till balans iaf. |
||||
Nope. Bor iofs på Rud men tror inte du har sett bilarna. 3.0:an blir trailad numera så den vistas inte i trafiken bland farliga svenssons, o den gröna står alldrig parkerad därnere AL: Nästan alla 75:or har 50/50 i viktifördelning. Det är väl rätt ok? ![]() _________________ //Kenth Wiklund Alfa 75 3.0 Potenziata #75 A4 Avant T |
||||
Då får vi väl starta 50/50-klubb då, för det har E30 oxå! ![]() Fast att detta inte alltid är en garant för balans och väghållning kan man läsa om i en annan tråd där Göran M förklarar fenomenet... Men det var en annan sak. Tror vi kan vara överens om att både 75 eller E30 är fina vägvagnar, det handlar nog mer om vad man är ute efter eller vad man är för typ av person då man väljer mellan dessa bilar. Skrammlig italienare med "charm" eller kvickfotad bumse med "tysk kvalite"... ![]() ![]() ![]() |
||||
[quote="AL]
Skrammlig italienare med "charm" eller kvickfotad bumse med "tysk kvalite"... ![]() ![]() ![]() 10maj så besöker Norska BMW klubben Gelleråsen och 30?! Alfor är inbjudna pga av våran miss med bokningen av banan i år. Jag skall dit (inte köra som det ser ut) Får ta o kolla in bumsarna kanske då. ![]() _________________ //Kenth Wiklund Alfa 75 3.0 Potenziata #75 A4 Avant T |
||||
![]() ![]() ![]() /Anders C _________________ /Anders C |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 8089 besök totalt |