| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
BIld: REJSA @ E L M I A - -06
|
5 besök senaste veckan (15236 totalt) |
Så lite så ! du får väl kommentera mitt lilla bygga när ialla fall chassit o karossen är klar
_________________ Andreas Tysk Ford Anglia-52 Austin Mini Van-65 Lotus Europa S1-68 Mini Jem Mk2-68 Piper GTT-68/70 MGB GT Sebring-70 Van Diemen RF80-80 Mini Midas MK3-88 |
||||
|
Här är en bild på Fiestan:
http://img124.imageshack.us/img124/1 |
||||
|
Nyss hemkommen från Elmia! Det var en trevlig upplevelse! Fast trist att det var ännu fler halvnakna brudar där i år. Hade de tagit på sig lite snygga kläder hade det lyft, men nu såg det bara billigt ut.
Det första vi ser när vi kliver in på mässan är en tjej som sitter o masserar bröstvårtorna... Dam i sällskap blev djupt imponerade. Inte. Snackade med "swiftmannen" o "formelettmannen" . Superbra jobb ni gör grabbar. Jättekul att se, inspirationen flödar! o inte en enda full raggare såg jag. De hade väl supit till det igår o var inte i form idag...
Så det slapp man ju. En sak jag personligen störde mig på var alla vingar, spoilers, plastläppar, pysventiler och annat krafs som såldes hej vilt. Kändes lite som Kiviks marknad. Jag är inte så imponerad av det. Fast all heder till alla tjejer o killar som lägger ner tid o pengar för att styla sina bilar. Utan dom så skulle vi inte ha nån mässa alls. Smaken e som baken.
Hoppas ni i montern orkar med en dag till, det är tröttsamt som fan att stå där. Bra jobbat! o amazonen var helt grym bör tilläggas, den luktade tillomed gammal amazon, inget annat än äkta vara! Det gillar jag!
|
||||
|
Bara en dag kvar nu då..! Börjar att bli lite sliten nu. Har stått i attitudes monter alla dagarna. Årets mässa tycker jag va ungefär som vanligt. Jag har iofs. inte gått runt överdrivet mycket än. Skillnaden mot tidigare år är väl att man uppskattar motorsport mer och nu hittar man några få bilar som man sätter sig in i lite mer. Det räddar mässan för mig.
Tycker det är tråkigt att det blir mer å mer tjejer. Ok om dom håller sig till ljudhallen eller nått där det verkar vara sådan kultur men jag tycker inte att det passar ihop med motorsport!
Idag var det även stor skillnad på besökare! Väldigt få raggare och lite högre genomsnittsålder. Imorgon är nog den dagen som blir lugnast. Ang. Fiestan (eller miniatyren) så tog jag en liten snabbtitt på den idag, och det såg mycket intressant ut. Killen (företaget) som hade konstruerat den hade för avsikt att starta upp en ny serie tillsammans med SSK redan nästa år om tillräckligt många ställer upp! Bilarna hade ett enhetschassie med olika karossalternativ (valfritt..?) Motororerna var orginal hayabusa. Och chassiet var gjort på ett smart sätt för att hålla kosrtnaderna nere! tex. så var a-armarna likadana fram och bak, och dom kunde användas på bägge sidor _________________ Bmw 320d M -07 Bmw 1602 -75 projekt ------------------- SS 1.23.50 M3 E36 www.attitudemotorclub.com |
||||
??? jag tror och hoppas att du alltså menar lättklädda montertjejer och inte kvinnliga besökare som sådana?
_________________ Andreas Östrin Sportbilslös men inte rådlös |
||||
|
Efter att ha samamnfattat de tre första dagarna så börjar man faktiskt tröttna lite på mässan - Men sedan ser man Krille_hlm skrämma slag på folk gnom att hissa upp & plötsligt sänka Ferrarin med luftdomkrafterna - Så blir man glad av skratt igen.
Minst 25-30 pers från rejsa har jag hälsat på under 3 dagar - men bara en handfull har sagt vem de var tyvärr. Så här & nu säger jag - HEJ TILL ER ALLA - & tack för att ni kom förbi ! _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
Blir detta av så kommer jag försöka satsa på det tror jag efter att ha snackat med kilen i deras monter ! men på ett lite anorlunda sätt
_________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
ok.... jag valde kanske lite väl starka ord i min kommentar till Kristian. Ursäkta! Men, inte visste jag att hans buggy var huvudatraktionen...... Och ska man bedömma åskådarnas bedömning (och så även min) så verkade det som om Amazonen var huvudatraktionen. Tyvärr avspeglades inte detta på bilens placering i montern. På bilderna som Kristian lagt in så syns ju bilen..... men det är väl knappt verkligheten. Det va smockfullt runt amazonen varje gång jag gick förbi, och det va mer eller mindre omöjligt att se den o än mindre möjligt att fotografera den. Detta medans det va relativt glest i montern i övrigt. En annan sak som jag personligen hade fått nervsammanbrott på är alla människor som skulle klämma sig förbi mellan buggyn och Amazonen. Det finns ju en överhängande risk för bucklor, repor och andra skador på bilarna när det är så trångt.... O det va många många som skulle trängas där samtidigt för att studera Amazonen. SÅ: Jag står fortfarande vid mitt ord att jag tycker ytan disponerades på ett galet sätt MEN: Jag ber Kristian om ursäkt för de väl starka orden mot din personlighet _________________ David Olsson |
||||
Lösningen till nästa år får bli att du personligen och på eget initiativ ordnar en schyst mäss plats till denna amazon, där den kan stå och glänsa i all sin prakt och ta emot publikens jubel. Då blir alla nöjda och glada
_________________ Thord Bengtsson |
||||
Den bilen ser ju bara för skojig ut, Svårt att tro att den skulle kunna bli tråkig att brottas med i kurvorna. Det är inte utan att man blir jäkligt sugen på att bygga nått liknande som Ubbe bygger eller i Fiesta stuket. MVH PELLE// _________________ Pär Hallenfors B230 FT TURBOnetics T61 BMW M3 Låda Volvo 1031 Axel V70 R Bromsar Sellholmsfjädrar Bilstein dämpare |
||||
Så kan man oxå se det. _________________ David Olsson |
||||
|
Men en sak jag tänkte på. Det fanns ingen inormation om vad Rejsa.nu egentligen var. Om det nu var meningen... Det stod bara internetadressen på väggen, sen var det tomt på information.
Var det inte lite meningen att man skulle sälja in hemsidan och få in fler entusiaster dit? Eller? Ne, nu känns det som jag gnäller. Jag är nöjd jag fick se Swiften iallafall!
|
||||
Jag var förbi och tittade lite diskret, man gillar ju att hålla en låg profil;-) Kul att rejsa fått in en fot på ELMIA, tack KristianAE86 och de som fyllde ut montern. Visst var montern klen på information med mera men med tanke på omständigheterna så var det godkänt! om vi låtsas att REJSA ska ställa ut även nästa år, när ska då arbetet med montern för 2007 börja planeras, inom 4 månader. Då kan man ju börja forma en vision av hur det ska se ut 2007 och sedan går resten av tiden åt att förbereda allt som kommer att behövas. Jag gillar Attitudes monter, rent visuellt så är den rejsa-aktig. Svenska Wankel Registret har nu ställt ut i tre år, jag känner att vår anspråkslösa monter blir bättre för vart år som går. Nytt för i år var att det ordnats lite svart tyg, vi ska ha det att bygga vidare på inför nästa år. Vi har väl aldrig satsat 100% på utformning eller något annat för den delen. Men våra bilar har fått ta del av prisbordet vart år hitills. Vete gudarna om det blir nå't i år? Var ni förbi wankelregistrets monter? Kollade ni den vita RX-7: an. Den borde ni isåfall ha kollat väldigt noga på, det är en riktig raritet. Mazdas bidrag till Grupp B i rally, bilen finns sedan kanske ett år i Billy Johanssons ägo men den lär tyvärr lämna landet då Billy saknar pengar för att tävla med den. Synd, Billy ska tydligen vara en riktig hejare på att ratta Mazda i skogarna.
Bilderna har jag kidnappat ifrån magnusrx7! _________________ Bert-Åke Blennow Fordonspark: Mazda RX-7 -85. Nissan Primera med brölarfilter, slirande koppling, kass synkring på tvåan och klena drivaxlar. |
||||
|
Var där igår (söndag) och kikade och måste säga att jag tycker mässan som helhet blir sämre för varje år jag åker dit
Det som var roligt var att få hälsa på lite folk, krille, kristian, peter, magnus och snacka en stund hoppas vi ses på banorna framöver. Ska kika igenom de kort jag tog under dagen så får vi se om det kommer upp något om en stund..
_________________ /Erik Arndt (fd Norberg) |
||||
Självklart menade jag lättklädda montertjejer! Jag ber om ursäkt till landets alla rejsa-tjejer För det som förvånade mig när jag stod i montern var att det var så pass stor del av besökarna som faktiskt var tjejer. _________________ Bmw 320d M -07 Bmw 1602 -75 projekt ------------------- SS 1.23.50 M3 E36 www.attitudemotorclub.com |
||||
Så - äntligen hemma - Hoppas Urban & Pelle kom hem helskinnade - trots alla streeeetrajsers på vägarna - - stor poliskontrol ute på E4 runt Värnamo vid 19-tiden när vi stannade där. Vi hade helt enkelt inte tid att fixa med "visitkort" med www-adressen på - Fanns annat som tagit mera tid i anspråk tyvärr - men det fanns på mina att-göra-lista Kristian - hemma från Elmia _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
|
Gott att höra, det är ju farligt denna helg på vägarna ändå, utan alla racerwannabes som blivit inspirerade av hottade skylines i "nakenhallen"
Tack för i år! Jag hoppas Rejsa finns med på nästa års monter!
|
||||
Var kan man hitta mer info om den där Fiestan? Vad hette firman som byggt den? _________________ Jörgen Gustavsson |
||||
Hmm, blir den sämre? Är det inte vi som blir äldre och mognare i smaken och kräver mer än ett L88-scoop för att bli imponerade. _________________ Bert-Åke Blennow Fordonspark: Mazda RX-7 -85. Nissan Primera med brölarfilter, slirande koppling, kass synkring på tvåan och klena drivaxlar. |
||||
![]() |
Bilder o videos
BIld: REJSA @ E L M I A - -06
|
5 besök senaste veckan (15236 totalt) |