Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 25394 besök totalt |
Re:
Ser det inte ut som bilens första färg (originalfärgen ![]() _________________ MVH Anders Johansson |
||
Efter mycket jobb i sommar så har inte riktigt allt som planerades hunnits med men får se nästa vecka efter omtentorna om jag hinner ikapp planen, har i vartfall fått mycket inspiration från den här sidan
http://www.pbase.com/911r Det som är gjort i sommar är. All hjulupphängning nermonterad för service och byte av bussningar. Påbörjat byggandet av en jigg för att underlätta svetsarbetet med golvet mm. Vad skall man ha för material i bussningar, om man inte vill byta varje år? funkar delrin? _________________ Filip Bergbom-Wallin |
||
Ser ut som ni håller till i Kallebäcks Motors gamla lokaler, stämmer det?
_________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||
![]() Bättre sent än aldrig, Bilen har voltad. ![]() Använder motorfästet bak samt skruvar i infästning för motor och hjulupphängning. ![]() Staget till hjulupphängnigen bak. ![]() Del av krysset i golvet allt för att bilen inte skal slå sig när jag sätter in det nya golvet. ![]() På två sådana här ben står allt nu. _________________ Filip Bergbom-Wallin |
||
|
||
Rostlagning pågår.
![]() ![]() Fick hem golvet från USA förra veckan. skall kapa bort en del samt stoppa in rör i trösklarna för kylning av växellåda samt motorolja. sen så skall golvet i, efter det kommer bakskärmar mm. mm. mm. Finns alldeles för mycket rost för att det skall vara roligt just nu. Filip _________________ Filip Bergbom-Wallin |
||
De senaste dagarna har det lagts ner mycket tid på den här bilen. Tyvärr är karossen i dåligt skick. Mycket beror på att någon tidigare ägare har fuskat med plåtarbetet och i princip bara lagt en plåt över gammal plåt som han sedan loppat fast och spacklat över. Så ser det ut på i princip hela bilen utom taket och instrumentpanelen. Detta upptäcktes inte förrän den kom tillbaka från blästringen och läget såg väl ganska hopplöst ut ett tag.
Det som har hänt den senaste tiden är att vi kapat bort resterna av det gamla golvet och tidigare ägares fusklagningar. Det nya golvet levererades i två delar och det är den bakre delen av golvet vi har dockat mot bilen. Tyvärr är mycket av bilens trösklar och "kardantunneln" ombyggda vilket gjorde att vi bara kunde använda en liten bit längst bak av kardantunneln för att malla in golvet. Golvet är nu endast punktat på några få ställen. Vi måste bygga upp den del av innertrösklarna som ansluter till golvet på nytt och till detta behöver vi en bockmaskin. Om någon sitter på en plåtbockmaskin som ni vill sälja billigt så får ni gärna hojta till ![]() Slänger in några dåliga mobilbilder. Om intresse finns så kan jag ta bättre bilder med en annan kamera. ![]() ![]() ![]() _________________ MVH Anders Johansson |
||
Nya golvet är helsvetsat och nästan heltfastsatt. fattas lite i hörnen och längstfram där jag inte kommer åt nu när bilen upp "burad".
Tyvärr så upptäckte jag att någon hade ändrat vinkel på trösklarna så det blir litesvårare att motta in de nya bakskärmarna som ligger och väntar. Det lutar åt att jag monterar i dörrarna för att sen avlägsna trösklarna och motta in dem mot dörren. Vilket borde göra det enklare att måtta in bakskärmarna sen, det får inte bli fel lite dyrt för det. MVH _________________ Filip Bergbom-Wallin |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 25394 besök totalt |