Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 7542 besök totalt |
Bjäbb bjäbb bjäbb.. Jag är en fjolla som ni vet. ![]() Det vitnade för ögonen ett par gånger under tjuvträningen, vill helst inte att det ska hända under loppet. ![]() Sedan låg jag mer än en halv sekund från tiderna jag kört tidigare och det är ju kass. _________________ Anders Hansson |
||||||
Så var ännu en omgång av RBC avverkad. Till slut blev det ett riktigt hyfsat startfält och en rejäl tävling. Även om det naturligtvis bara är en lek vill ju alla prestera och visa upp sig från sin bästa sida. Några övertramp som renderade varningsflagg, men inte värre än så. förmaningarna från första omgången hängde faktiskt med även till denna omgång. Tack för det! (möjligen hade generalen fullt sjå med att prata, så han inte hörde riktigt vad han sa).
C-finalen blev i hastigheten avflaggad ett varv för tidigt efter en avåkning i målkurvan som föranledde gulflagg, varför jag inte är helt säker på resultatet. Rätta mig gärna om jag har fel. Snabbast var tredjeplacerade Gustav Wikman med 26.85. I B-finalen stod generalen i ruta 1 och lyckades ganska länge hålla undan för Jesper Nilsson. Efter en snabb titt bakåt släpptes Jesper förbi för att undvika en incident som kunde riskera en plats i A-finalen, dit de tre främsta gick. Trodde jag skulle se Jesper försvinna i fjärran men istället kunde jag hänga på. Kvällens tredje och fjärde snabbaste tider, 26.59 och 26.61 sattes av ledarduon. För egen del ett personligt rekord i sprintrace, även om 18 varv kändes som ett långlopp. Trea blev Fredrik Anth. A-finalen kan jag av förklarliga skäl knappt kommentera, eftersom jag själv var med. Tappade i starten och var sist ut av de elva startande. Vid första försöket att ta mig framåt gick det på tok och nu var jag sist igen. hur jag passerade Jesper Nilsson har jag glömt, men Kalle Dejemyr i en långsam kart kunde jag helt enkelt kööööra förbi på rakan. Näste man till rakning var Fredrik Anth och nu växte nog hornen lite väl mycket. Tyckte jag var förbi innan högersvängen över bron, men i ärlighetens namn stack jag nog in nosen litet väl abrupt. Varning! Det borde fått mig att bli lugnare när jag skulle förbi Marcus Palner, men jag hade inte protesterat om det dykt upp en flagga till efter den omkörningen. Närmade mig även Myran och Marcus Bergman men när man bara kör tjugo varv så räcker det inte att vara två tiondelar snabbare. Dagens vinnare hette för ovanlighetens skull vare sig Lestrup eller Steffo, utan Peter Gutniak som fick målflagg just före nämnda herrar. En mycket trött general hade nöjet att dela ut priser och medaljer till alla som hasat sig upp på pallen i de tre finalerna. Givetvis fick vinnaren i Sumoklassen, Johan Hagegård, en alldeles egen medalj. Nu var ju inte konkurrensen så hård, eftersom Johan var enda startande. Tack till Doro, PC för Alla och Lyftdon för uppskattade bidrag till prisbordet. Hr Gutniak såg mycket glad ut över sin espressomaskin! Tack också till kvällens enda kvinnliga deltagare, Sandra oscarsson, som utöver att köra rejält fort,agerade kranskulla och, till sist, ett stort tack till personalen på Racetown. Resultat kommer senare, för nu är jag trött. _________________ Lars Wiezell RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing |
||||||
Hujedamej vad snabbt det gick på RBC denna gång! Lite smått chockartat faktiskt... Marcus B och jag stod och diskuterade huruvida det skulle bli nytt varvrekord under kvällen eller ej, och även om vi fick rätt i våra antaganden (då Steffos rekord inte är alltför enkelt att slå!) så var Lestrup endast två ynka hundradelar ifrån!
Kvällen startade lite småstressigt för undertecknad, då jag var tvungen att röja undan möbler, skohyllor, tavlor, lampetter, taklampor, väggmonterade klädhängare och en hel del annat krafs från det utrymme som om några timmar kommer att invaderas av hugade representanter ur hantverkarskrået, ca 24 timmar innan ursprungligen överenskommet. Detta i kombination med ett antal akuta finansiella åtaganden meddelst bankens internet-tjänster, medförde att jag anlände lagom sent. I alla fall om man med lagom menar typ 40 minuter... Nå. Efter ett antal kyssar på Generalens magnifika rubinprydda ringar (Va, har ni inte sett dem...? Jättefina...), var ursäkten accepterad, och efter ett snabbt ombyte till overall (undanlagd av grabbarna på Racetown; Tack!) var det dags att hoppa i karten för ett första tidskval. Marcus Pallnér och Per G var lika snabba som alltid, och undertecknad fick se sig förpassad till en tredjeplats i det första kvalheatet. Fru Fortuna hade dock ett gott öga till mig idag, och jag belönades med en snabb kart i det heatet. Jag kunde därmed relativt enkelt ta mig förbi både Per G och Marcus i angiven ordning, och någorlunda ostört ta målflaggan som etta. I det andra heatet var min kart lite konstig tyckte jag, eftersom den verkade snabb och så, men underligt hal på sina ställen. Hur det nu var så fintade jag mina närmaste medkombattenter lite grann i starten, då jag medvetet väntade någon tiondel med att gasa när den gröna lampan tändes. Detta medförde att bakomvarande gav mig en knuff så att jag fick bra fart och kunde behålla min position, samtidigt som det saktade ner fältet. Jag skaffade mig på det sättet ett trevligt försprång och sökte hålla det loppet igenom. Men jag hade inte riktigt räknat med att den gode Marcus Pallnér skulle vara så snabb som han var, och bara något varv från målgång passerade han mig snyggt och prydligt precis efter startlinjen. Jag försökte hänga på för att kanske smita om på varvet efter, men det var uppenbart att han var mycket snabbare och resultatet blev till slut en andraplats. Dessa två placeringar räckte till en tredje startpostion i A-finalen, bakom ojala och Steffo. Till det heatet belönades jag av tidigare nämnda skyddsängel med en ruskigt snabb kart; nr 12. I starten såg jag till att inte råka ut för något obekvämt, och placerade mig mycket beskedligt precis bakom ojala in i första sväng och bort mot huset. Jag kände direkt att karten passade mig som en sup en ryss, varför jag på det första varvet utan några som helst svårigheter kunde passera ojala upp på en andraplats, och placera mig direkt bakom Steffo. Där körde jag i nästan tre varv, puttande lite lekfullt på honom på alla möjliga och omöjliga ställen för att stressa honom så mycket jag bara kunde. Steffos kart var nämligen inte ens i närheten av den kaliber som min uppvisade. Hans egen kapacitet är det ju ingen som betvivlar! Inför det fjärde varvet hade bakomvarande börjat ta ikapp en del, och jag såg det som lämpligt att sätta in en stöt på Steffo, som inte hade något att sätta emot överhuvudtaget. Efter passeringen vid start och mål satte jag upp ett raskt tempo, då jag visste att Lestrup, som startat femma, sin vana trogen höll på att gasa sig upp genom fältet. Nja, det är ju iofs en sanning med modifikation, då Lestrup normalt sett leder fältet... Men fort som bara fan körde han i vilket fall! och det är att räkna med, när den herrn sätter sig i något motordrivet. ...Slyngel... ![]() Allteftersom varven avverkades kom han närmare och närmare, och jag som suttit och försökt hålla koll på hur många varv det var kvar, hade fullt sjå att hålla den anstormande ynglingen bakom mig. Det blev en del konstiga spår både här och där, men till min stora förvåning och glädje höll sig faktiskt den ställningen in i mål! Jag vann! Jippi...!!! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ett stort tack till ojala, Steffo och Lestrup för sportsligt uppträdande och suverän kartkontroll. Tack till övriga medtävlare för ett snyggt skött race utan större karambolage. Ett tack även till den alltid trevliga personalen på Racetown, till den ljuva och ack så snabba kranskullan Sandra, till Lars för arrangemanget samt Johan Hagegård och PC för Alla för det trevliga förstapriset! Så. Efter denna utläggning kan jag återgå till min installation av nätverksskrivare, konfigurering av Roaming Profiles på W2K-burkar samt kontroll av uppdateringarna på samtliga maskiner. Patch-tisdag... Suck... Syns på söndag! |
||||||
Dags för resultatredovisning. En brasklapp dock för C-finalen som blev rätt på plats men kanske inte i mina papper.
Resultat RBC 2: A-final 1. Peter Gutniak D 2. Fredrik Lestrup C 3- Steffo olsson C 4. Jesper ojala C 5. Marcus Bergman C 6. Peter Myran Ahlsved C 7. Lars Wiezell D 8. Marcus Palner C 9. Kalle Dejemyr C 10. Fredrik Anth D 11. Jesper Nilsson C B-final 1. Jesper Nilsson C 2. Lars Wiezell D 3. Fredrik Anth D ------------------ 4. Micke Edlundh D 5. Tony Cunning D 6. Anders Woungerecht D 7. Daniel Lill-Tony Andersson C 8. Gustav Wikman D 9. Andreas Möller C 10. Thomas Grunert D 11. Joen Hägglöf C C-final 1. Andreas Möller C 2. Anders Woungerecht D 3. Gustav Wikman D 4. Joen Hägglöf C ------------------------------- 5. Jonas Lange D 6. Sandra oscarsson C 7. Per Gustafsson D 8. Johan Hagegård S 9. Hemi C 10. Björn Stenberg D 11. Erik Häggbom D _________________ Lars Wiezell RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing |
||||||
Tisdagen den 12 december kör vi tredje omgången av vinterns RBC. Som vanligt öppnar kassan 19.00, förarmötet hålls 19.30 och sedan kör vi. Priset är 500:-
Jag ser fram emot ännu ett städat genomfört race, nu när vi lyckats visa att ryktet om altför hårda tag är något överdrivet. Såväl gamla som nya deltagare är välkomna att skicka ett mail med anmälan till mig. lars.wiezell@eu-byran.se Nedanstående är redan klara: RBC omgång 3 12/12-06 Lars Wiezell D Stefan Irlander D Jesper ojala C Erik Selim Lundkvist C David Brantmo C Joen Hägglöf C Kalle Dejemyr C Marcus Palnér C Peter Gutniak D Peter Myran Ahlsved C Johan Hagegård S Jonas Lange D _________________ Lars Wiezell RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing |
||||||
I morgon är det dags för RBC igen. det finns fortfarande platser kvar så det är bara att anmäla sig via ett mail till mig. Det har nedanstående redan gjort:
RBC omgång 3 12/12-06 Lars Wiezell D Stefan Irlander D Jesper ojala C Erik Selim Lundkvist C David Brantmo C Joen Hägglöf C Kalle Dejemyr C Marcus Palnér C Peter Gutniak D Peter Myran Ahlsved C Johan Hagegård S Jonas Lange D Gustav Wikman D Micke Edlund D Tony Cunning D Thomas Grunert D Fredrik Anth D Jesper Nilsson C Björn Stenberg D Christian Hagegård S Patrick Martinsson S Erik Häggbom D Jan West D Jan Brunstedt D Fredrik Lestrup C Daniel Lill-Tony Andersson C _________________ Lars Wiezell RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing |
||||||
I kväll år det RBC-dags igen!
Tre tunga namn till Sumoklassen och en hel skrälldus övriga förare. Än finns det utrymme för fler. Kassan öppnar 19.00, förarmöte 19.30 och sedan blir det åka av. Så här ser startlistan ut just nu: RBC omgång 3 12/12-06 Lars Wiezell D Stefan Irlander D Jesper ojala C Erik Selim Lundkvist C David Brantmo C Joen Hägglöf C Kalle Dejemyr C Marcus Palnér C Peter Gutniak D Peter Myran Ahlsved C Johan Hagegård S Jonas Lange D Gustav Wikman D Micke Edlund D Tony Cunning D Thomas Grunert D Fredrik Anth D Jesper Nilsson C Björn Stenberg D Christian Hagegård S Patrick Martinsson S Erik Häggbom D Jan West D Jan Brunstedt D Fredrik Lestrup C Daniel Lill-Tony Andersson C Alexander Eklöw C _________________ Lars Wiezell RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing |
||||||
Ännu en omgång i RBC är avverkad med höstens största starfält med 29 man, varav en kvinna, på banan. Överlag riktigt bra och tät racing, utan de värsta excesserna i vändningar. Någon kanske inte håller med, men jag tror att de allra flesta hade riktigt skoj. Kul också med nya namn, som sannolikt efter litet träning kommer att klättra i resultatlistorna. Sumoklassen blir bara större. Dagens toppnotering var 138 kilo.
Än en gång hatten av för Jesper ojala som slog banrekord med råge (26.11). Jesper visade också att det går att göra snygga omkörningar utan att ta till elaka metoder. Lestrup hade ingen bra dag, en trött kart i finalen gör att RBC blir en alltmer öppen historia. För egen del släppte jag fokus under något varv i B-finalen och vips förbyttes andraplatsen till en femteplats. Hornen växte förstås och jag tog mig upp till tredje position. Dessvärre blev Myran för svår och det var bara två som avancerade. Är dock nöjd med att harvat runt på 26.71. Till ojalas nivåer har jag dock en bit kvar - men det är det fler som har. Prisbordet dignade under elektroniska under skänkta av Doro och PC för Alla. Det tackar vi särskilt för. Resultat RBC omgång 3 A-final 1. Jesper ojala C 2. Steffo olsson C 3. Peter Gutniak D 4. Marcus Palnér C 5. Marcus Bergman C 6. Fredrik Lestrup C 7. Sandra oscarsson 8. Peter Myran Ahlsved C 9. Stefan Irlander D 10. Daniel LillTony Andersson C 11. Jesper Nilsson C B-final 1. Sandra oscarsson 2. Peter Myran Ahlsved C ------------------------------------------ 3. Lars Wiezell D 4. Fredrik Anth D 5. Micke Edlund D 6. David Brantmo C 7. Jonas Lange D 8. Alexander Eklöw C 9. Christian Axelsson C 10. Thomas Grunert D 11. Joen Hägglöf C C-final 1. Thomas Grunert D 2. Joen Hägglöf C ---------------------- 3. Gustav Wikman D 4. Björn Stenberg D 5. Johan Hagegård S 6. Christian Hagegård S 7. Jan West D 8. Peter West 9. Erik Häggbom D 10. Jan Brunstedt S 11. Patrick Martinsson S _________________ Lars Wiezell RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing |
||||||
Nu finns tabeller efter tredje omgången av RBC upplagda i Racing Bars bakficka på www.sportinformation.com . Du hittar bakfickan längst ner på sportinfos första sida. Annars går det bra att klicka på länken nedan.
http://www.sportinformation.com/rbcr _________________ Lars Wiezell RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing |
||||||
Vårens datum för RBC är klara.
Vi kör den 6 februari, den 6 mars och sedan blir det stor final den 17 april. Min förhoppning är att det denna sista(?) säsong på Racetown blir många återkomster från det gamla gardet, att SM gör ett ryck, att ungtupparna sätts på plats och att Sumoklassen fortsätter att växa. Anmälan kan redan nu göras genom ett mail till mig. _________________ Lars Wiezell RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing |
||||||
Dags för en påminnelse om vårens första omgång av RBC. Den sjätte februari kör vi som vanligt på Racetown. Kassan öppnar 19.00, förarmöte 19.30 och sedan kör vi. Prix 500:-
Jag uppskattar verkligen att få in anmälningar i god tid, så skicka ett mail så snart som möjligt. Muntliga anmälningar vilka brukar trilla in under söndagskvällarnas tjuvträningar uppskattas, men skall bekräftas med ett mail. Vore som vanligt kul att se några av det gamla gardet dyka upp igen, ni är mer än välkomna. Helena, Alexandra och Ulli får också gärna återvända. Var är förresten Björne Ågren, Jonas Karlsson, Vincent, SE-Eddie, Micke Frisk, Hubbe och alla ni andra. Kom igen och skicka ett mail, så blir det åka av! Vi har lika roligt som när vi drog igång 2001 och även om det går litet fortare nu, går det samtidigt litet lugnare till. Förmaningarna börjar hjälpa.... Nedanstående kan redan betrakta sig som anmälda: RBC 4 -06/07 6 febr Lars Wiezell Peter Gutniak Stefan Irlander Erik Selim Lundkvist Marcus Palner Jan West Peter West Sophie West Jan Brunstedt _________________ Lars Wiezell RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing |
||||||
Nu är det bara sex dagar kvar till årets första runda i RBC.
Som vanligt drar vi igång 19.00, förarmöte 19.30 och sedan kör vi. Samma pris gäller också, 500 pix! ovanligt många har varit duktiga och anmält sig i god tid, men fortfarande saknar jag en del så kallade säkra kort. Självklart välkomnar vi nykomlingar och gamla deltagare som vill göra comeback. Hittar Ni inte ert eget namn i listan nedan, är det hög tid att anmäla sig genom ett mail till mig. Vi ses på tisdag! RBC 4 -06/07 6 febr Lars Wiezell Peter Gutniak Stefan Irlander Erik Selim Lundkvist Marcus Palner Jan West Peter West Sophie West Jan Brunstedt SM Johan Hagegård Christian Hagegård Fredrik Lestrup Daniel Lilltony Andersson David Brantmo Micke Edlund Gustav Rickhamre Andreas Lundgren Fredrik Anth Jonas Lange Jocke Mangs Thomas Grunert Steffo olsson _________________ Lars Wiezell RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing |
||||||
I morgon kväll kör vi RBC igen. Hyfsat bra anslutning, men som vanligt räknar jag med några till som har svårt att anmäla sig i förväg. Som vanligt ser jag gärna nykomlingar och återfallsförbrytare på banan. Tempot är högt, liksom nivån på gentlemannaskapet. De som skrämts bort för att det varit stökigt på banan, kan lugnt återvända, ni är mer en välkomna!
Som vanligt öppnar kassan 19.00, förarmöte 19.30 och sedan gasar vi. Priset är också det sedvanliga, 500 pix! Nedanstående har varit duktiga och skickat ett mail med sin anmälan. Än är det inte för sent att komplettera listan med ditt namn. Vi ses imorgon! Lars RBC-General RBC 4 -06/07 6 febr Lars Wiezell Peter Gutniak Stefan Irlander Erik Selim Lundkvist Marcus Palner Jan West Peter West Sophie West Jan Brunstedt SM Johan Hagegård Christian Hagegård Fredrik Lestrup Daniel Lilltony Andersson David Brantmo Micke Edlund Gustav Rickhamre Fredrik Anth Jonas Lange Jocke Mangs Thomas Grunert Steffo olsson Jesper ojala Gustav Wikman Jesper Nilsson Kalle Dejemyr _________________ Lars Wiezell RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing |
||||||
Ännu en omgång av RBC avklarad under något så när civiliserade former. För att riktig koll på det påstådda stöket såg jag förstås till att bli inblandad så fort det förekom någon incident. En hägrande sjätteplats i A-finalen förbyttes till en åttonde efter en liten piruett i kampen med Fredrik Anth och Stefan Irlander. Trots allt nöjd med placeringen som nåddes efter avancemang från B-finalen. Att dessutom köra på kvällens fjärde bästa tid, 26.45, kändes riktigt skönt för en grånad gentleman.
I det gigantiska publikhavet syntes för övrigt bland annat Fredrik-SLC och Dude. Dessa herrar fick hedersuppdraget att värma några kartar till finalerna. De skötte sig och tryckte förvånansvärt nog inte av varandra en enda gång! ![]() Resultat A-final 1. Marcus Palner 2. Jesper ojala 3. Marcus Bergman 4. Fredrik Lestrup 5. Gustav Rickhamre 6. Fredrik Anth 7. Kalle Dejemyr 8. Lars Wiezell 9. Stefan irlander 10. Peter gutniak 11. Jesper Nilsson B-final 1. Jesper Nilsson 2. Gustav Rickhamre 3. Lars Wiezell 4. Stefan Irlander ------------------------ 5. Helena Lindin 6. Gustav Wikman 7. Jonas Lange 8. Daniel Lilltony Andersson 9 Erik Selim Lundkvist 10.Johan Hagegård 11. Jan West C-final 1. Gustav Wikman 2. Jonas Lange 3. Jan West 4. Johan Hagegård --------------------- 5. Christian Hagegård 6. Sophie West 7. Svarta Masken 8. Peter West 9. Christian Forsbäck 10. Håkan Ricknäs 11. David Brantmo _________________ Lars Wiezell RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing |
||||||
För att vakna upp ur vinterdvalan rekommenderar jag en anmälan till femte omgången av RBC. Den sjätte mars körs vi igen på sedvanliga premisser. Skicka ett mail eller PM till mig med Din anmälan eller om Du har några frågor.
Här är några som redan bestämt sig för att vara med: RBC 5 -06/07 Lars Wiezell Peter Gutniak Jan West Peter West Sophie West Jan Brunstedt Fredrik Lestrup Andreas Möller Sandra oscarsson Jonas Lange Johan Hagegård Svarta Masken _________________ Lars Wiezell RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing |
||||||
På tisdag den 6 mars är det dags för den 5:e omgången av vinterns RBC. I år är det tätare än någonsin, det finns goda möjligheter att plocka poäng för en plats i tabelltoppen.
Som vanligt drar vi igång 19.00, förarmöte 19.30 och sedan körvi. Ett mail till mig med Din anmälan är vad som behövs för att vara med. Saknar som vanligt några trogna chaufförer, möjligen är det sportlovet som spökar. Nedanstående har i vart fall hört av sig. Nu väntar jag på Dig! Lars RBC-General Anmälda RBC 5 -06/07 Lars Wiezell Peter Gutniak Jan West Peter West Sophie West Jan Brunstedt Fredrik Lestrup Andreas Möller Sandra oscarsson Jonas Lange Johan Hagegård SM Erik Selim Lundqvist Pähr Svensson Mikael Sandberg Christian Hagegård Jesper ojala David Brantmo Björn Ågren _________________ Lars Wiezell RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing |
||||||
Några återbud och en del anmälnigar gör att startlistan till morgondagens RBC ser ut som nedan. Kollade statusen på kartarna ikväll och efter en massiv mekinsats ska det finnas fordon att åka med. På tjuvträningen såg det ju inte så muntert ut....
Det finns fortfarande plats för fler, se bara till att vara på Racetown före 19.30 då förarmötet drar igång. I morgon kväll blir det dessutom prisutdelning för förra årets säsong. Denna har blivit uppskjuten uteslutande på grund av att segraren bland de distingerade är så blygsam och absolut inte vill stå i centrum för uppmärksamheten. Vi ses i morgon efter 19.00! Anmälda RBC 5 -06/07 Lars Wiezell Peter Gutniak Fredrik Lestrup Andreas Möller Sandra oscarsson Jonas Lange Johan Hagegård SM Erik Selim Lundqvist Mikael Sandberg CHristian Hagegård Jesper ojala David Brantmo Björn Ågren Peter Myran Ahlsved Jesper Nilsson Marcus Palner Stefan Irlander Gustav Wikman Gustav Rickhamre Joen Hägglöf LillTony Björn stenberg Sebastian Nieminen Fredrik Anth Marcus Bergman Steffo olsson _________________ Lars Wiezell RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing |
||||||
Resultat RBC 5
A-final 1. fredrik Lestrup 2.Jesper ojala 3. Steffo olsson 4. Jesper Nilsson 5. LillTony 6. Kalle Dejemyr 7. Sandra oscarsson 8. Tomas Grunert 9. Marcus Bergman 10. Jonas Lange B-final 1. LillTony 2. Steffo olsson ------------------ 3. Stefan Irlander 4. Lars Wiezell 5.Marcus Palnér 6. Sebastian Nieminen 7. David Brantmo 8. Erik Selim Lundkvist 9. Johan Hagegård 10. Björn Ågren C-final 1.Steffo olsson 2. Marcus Palner ------------------- 3. Fredrik Anth 4.Joen Hägglöf 5. Gustav Wikman 6. Anders Hansson, sweanders 7. Mikael Sandberg 8.Johan Lindros 9. Björn Stenberg 10. Svarta Masken Tabeller kommer så småningom på http://www.sportinformation.com/rbcr _________________ Lars Wiezell RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing |
||||||
Bara nyfiken - skall ni inte köra denna serien nästa år, läggs RBC ner ? /Joachim _________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
||||||
En epok är på väg att gå i graven. Den 17 april körs avslutas årets RBC med stor final på Racetown. Någon fortsättning lär det inte bli, i vart fall inte i centrala huvudstaden. Till sommaren stänger nämligen Racetown för gott eftersom den gamla postterminalen ska byggas om till hotell.
om intresse finns för en fortsättning kanske RBC återuppstår till nästa år, men det är inte givet. Sedan jag drog igång RBC som en utmaning mellan läktarchaffissar ooch etablerade racers 2001 har drygt 175 förare deltagit med liv och lust. En del har garvat hela vägen, andra har inte fixat prestigeförlusten och många, många har förvånat genom gedigna insatser. För egen del har de många åren resulterat i en viss färdighet att framföra en hyrkart. Sammantaget har RBC varit en gigantisk social mötesplats där vanliga dödliga har kunnat mäta våra krafter med våra hjältar. För många har övningarna på Racetown också varit ett tillfälle ett träffas och snacka, även om man inte själv varit med och gasat. Detta har kunnat fungera inte minst genom den insats som personalen på Racetown gjort. De är värda all heder för sitt jobb. generalsadjuntanten Ruggige Ragge är självklart värd en mycket stor eloge för sin insats som siffernisse. LG, som räknat fram tabeller och blixtsnabbt lagt ut dem på www.sportinformation ska också ha många blommor. Alla undersköna damer som delat ut kramar och medaljer ska inte heller glömmas. Flashen som bara delade ut medaljer kan också få en tulpan. Har säkert glömt många men det kommer nog en slutlig sammanfattning efter finalen. Till den sista sora finalen hoppas jag att våra generösa bidragsgivare kan fylla upp prisbordet med många roliga saker. Krigsman som alltid är att lita på är redan vidtalad. Till finalen tänkte jag försökte jag bjuda in till ett RBHC, Racing Bar Historic Challenge. Denna utmaning ska vara öppen för de som någon gång kört i RBC och som givit serien en viss status genom sin blotta närvaro. Många av dessa är adrenalinstinna, prestigefyllda vinnarskallar som dragit sig tillbaka från RBC efter att missat för många tjuvträningar på söndagskvällarna. Vore skoj med en grandios avslutning med SE-Eddie, Greger, Hubbe, Micke Frisk, Matte Lindén, Lunkan på startlinjen. Eller varför inte ett heat med Edward, Mangs, NK, Mårten Sahlström m fl fortfarande aktiva. Peggen och Kroken har aldrig kommit, men nu kanske det är dags.... Kommer med en mer formell inbjudan när jag funderat litet mer. Som vanligt existerar regelverk och förutsättningar bara i generalens skalle, så vi får se vad det blir. Än så länge vädjar jag bara till alla läsare att hjälpa till att sätt press på di gamle, så att vi kan runda av med flaggan i topp. Tips och idéer mottages tacksamt via mail eller telefon. _________________ Lars Wiezell RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing |
||||||
![]() |
Inför träffar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 7542 besök totalt |