Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
<< 1, 2, 3 9 besök senaste veckan (17433 totalt) |
Vilken nostagi kick med dessa bilder.
Ja, långa mantorp var kul, gissa om det var en kittlade känsla över krönet och bakcen ned mot Rom-kurvan. Gick skapligt fort upp från Rom till Depåkurvan också, iaf för de med lite pulver i maskin. Depåkurvan kom fort på när krönet planade ut, många som fick använda escape-roaden där... Kul att man fått chansen ett pröva den sträckningen, även om det bara blev något enstaka tillfälle. Det var två säkerhetsmässiga problem, dels bergknallen som Lennart bilder är tagna ifrån. Den var rätt nära bankanten precis i utgången av Rom. Dels var avåkningzoen ut mot publikparkeringen obefintlig. Förvisso hade man ett ganska rejält krondike innan parkeringen tog vid, vilken fick en Amazon med havererat enkretssystem, under en klubbtävling/träning, att ta sig en flygtur ut på (den som tur var tomma) parkeringen, med mycket tragiskt slut ![]() Själv var jag flaggvakt och viftade blåflagg under detta F2 lopp i Depåkurvan, liksom -71 och även -72. (men då i paris) och ja man kom nära bilarna på den tiden ![]() Men värst var Formula Vee och lilla standardvagnsklassen. De var sjövlida, snurrade och korckade, lade sig på taket titt som tätt. En gång fick vi lyfta bort en Fvee som stod ovanpå en annan bil. Märkligt att folk inte slog sig, när man ser det idagens perspektiv. En dråplig incident var -73, eller -74 i standardvagns EM. Var ung posteringschef i parisen, posteringen låg på yttern en 15-tal meter från banan, en liten bit ovnaför där yttercurbsen börjar idag. Rolf Stommelen (om jag minns rätt) körde en Alfetta 1,8 och sladde under tidskvalet av vid vår postering, vit tog skydd bakom den lilla armcobalken vi hade, den missade han med en hårsmån, men min addidas väska med lunch och fika missade han inte utan, tog med sig ut på banan. Men istället blev jag bjuden på lunch av Auto-Delta, och fika tror jag kamraterna på posteringen ordnade. (det var ju innan ståltermosarnas tid) ![]() Formel Vee racern som jag renoverar gick för övrigt en del race här på den tiden, så den har jag säkert både gul och blåflaggat som ung, även om jag inte minns just min bil från då. Det är väl racinghsitoria om något? ![]() _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
<< 1, 2, 3 9 besök senaste veckan (17433 totalt) |