Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 4886 besök totalt |
Mina funderingar fortgår
![]() om SLC GT lägger ner. Vilka mer klasser finns det som tillåter fyrhjulsdrift. Finns ju flera som tillåter bilar som är godkännda i annan serie som gästbilar vad jag förstår men om "GT" försvinner vad händer då? Bara att bygga om till framhjulsdrift igen? Tycker det är riktigt dåligt att fyrhjulsdrift är förbjutet i så många klasser då jag inte tror att det är en sådan stor fördel utan att det bara är en gammal kvarleva från förr. _________________ Per Wahlqvist |
||||
Re:
När det gäller Sprint så är det väl bara Nordic SuperCar som är möjligt för dig tror jag...... möjligen att Modsport 3 kan gå men mer osäker på det. dvs när det gäller Sprint-race.... ett annat alternativ är att köra i SLC Kl.4 3h Endurance race...... iofs behöver du en kompis att dela körningen och kostnader med men där är bilen godkänd såsom den är planerad att byggas (iaf enligt vad jag kan läsa mig till i biltråden för din bil.) Sen att SLC GT las ner.... det fanns för många arrangörer av sprintrace och det var bara dåligt för alla och då är det bättre för svensk racing som helhet att någon lägger ner och jag insåg att ingen av dom andra gjorde det, så jag tog ansvaret själv...... förhoppningsvis så blir både Nordic SuperCar, Modsport mfl lite bättre nu. |
||||
Re:
nordic supercar är ju inte att tänka på då en uppsättning bromsar där kostar mer än hela min årsbudget ![]() Sedan tillåts inte fyrhjuldrift om den inte finns original på bilen vilket det inte gör på min. Detta gör mig lite lungnare. Siktar på körbar bil till sommaren och förhoppningsvis vagnbok och med lite tur någon vända på banan. Om det sedan finns någon klass för min bil sommaren därpå då jäklar.. ![]()
_________________ Per Wahlqvist |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 4886 besök totalt |