| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
RACE: Race 1 @ Monza, 9/1, kl 19.00
|
4 besök senaste veckan (8717 totalt) |
|
Re:
Ehhh? Men nu tror jag nog bestämt din näsa växte nån decimeter eller så min vän! Jag har just tittat på reprisen och det är inte många tillfällen att gena som du missar överhuvudtaget. I reglerna står: "* Två däck på banan hela tiden, kerbsen räknas INTE som bana. " Det är bara att titta i reprisen och konstatera att du systematiskt åker innanför kerbsen... De första fyra varven gör du det hela 11 gånger (race nr 2). Forsätter man sen att titta så är det likadant varv efter varv.... Att spelet inte ger varning förstår jag för det är rätt tolerant. Men det ska vara lika för alla! om vi andra kör som det står i regelboken och du själv enl spelet så är det inte fair play. Enl min mening borde tyvärr du diskas för detta race. Jag kan tänka mig att man kan köra på "spelets" bedömning, men då måste det vara lika för alla. Det kanske är bättre. Man ser ju direkt när man får en varning eftersom varvtiden försvinner för det varvet. Säg att en gång är ingen gång och två ggr är en diskning? Spelet känner ju av om du genar och tjänar. Om du genar av misstag och tvärnitar ger spelet dig mestadels inga varningar. Du hade 3 st varningar i race nr 2. Sorry min vän, men "jag0 kör utan att få varningar så jag cuttar ej mycket" är inte ett argument jag köper från din sida. Dock röstar jag nog för att vi forsättningsvis låter domaren vara spelet framöver istället. Det blir nämligen exakt lika för alla då. t ex två alt tre strukna tider = diskning. Tror tom att spelet ger dig svartflagg vid tre varningar. Allt annat kommer att bli en tolkningsfråga. "ordnung muss sein!" _________________ Jens Brandt |
||||||
|
Re:
I och med att kurbsen inte tillhör banan så var det en hel del geningar på dumparna ovan. Men det var så konsekvent så jag undrar om inte Rickard helt enkelt hade missat det. Det är ju olika regler vad gäller kurbs beroende på var (vilken liga alltså) man kör. Och några dumpar måste ha varit missar in i kurvan. T.ex: http://bussbjornen.sajtx.net/race/Ri Sen är det lite onödigt att hänga ut någon såhär efter första rejset. Låt Niklas kika på reprisen i lugn och ro. _________________ // Thomas Granbacka ZZ Racing International |
||||||
|
Re:
Hej igen! Jag vill inte hänga ut nån här även om det kan verka så. Jag vill bara att vi klargör på en gång vad som gäller eller inte gäller här. För att göra detta måste man tyvärr ha ett exempel. Sen är nog min åsikt att, näe, det är ingen miss på varv4 nr 3. En miss in i en kurva är att man bromsar för sent (en gång...). Här ser vi om att man kör in i en "vänster höger" chikan för tidigt åt vänster och då har han snarare bromsat lite tidigare för att ens kunna göra det. Vinsten i hans fall är att han får en bättre utgångsfart ut ur högern sen. En gång ingen gång, men varv efter varv....? Vill man gena så gör man så. "Missar" man i kurvan så genar man inte i första, utan andra kurvan av en chikan. Jag roade mig med att titta igenom även det första racet med och det var inte ett dugg bättre. Rickard genade varje varv i nästan alla chikaner med några få undantag. Jag vill verkligen inte "hänga" ut nån. Men däremot tycker jag att det är viktigt att alla får samma förutsättningar att ta poäng och de förutsättningarna är ju vår regelbok tills att arrangören säger nåt annat. Det känns inte fair att man ska ta poäng på det sättet när andra kör med minst två hjul på asfalten. Detta kommer ju att komma upp i alla fall till disskussion så det är lika bra att vi tar tjuren vid hornen nu på en gång. Sen håller jag med dig. Det är domaren som ska fatta beslut i frågan och sätta gränsen / ramarna för vad vi kollektivt får göra vi dom kommande tävlingarna. "Jag är snäll, go och glad egentligen, det bara låter lite barskt..." _________________ Jens Brandt |
||||||
|
APPROPÅ INGENTING
INATT SÅ KÖRDE JAG 2.00.851 PÅ MONZA.. KUL VA, FÖR ATT VARA EN RISKOKARE ALLTSÅ.... VANN BÅDA RACEN GJORDE JAG ÅXÅ... SYND BARA ATT DET INTE VA I LIGAN....
MVH ANDREAS
_________________ Andreas Rönnbäck "sport eller komfort" |
||||||
|
För mig gick det inget vidare i racen.....
Första racet så gjorde jag några riktiga rookie misstag, bromsa på mig i andra chikanen så jag fick köra ut i gruset för att inte kracha in i bilen franför mig. Sedan bromsa jag för sent i nästa kurva också så det blev gruset...
I andra racet så fick jag stopngo för jag hade "genat" i första chikanen när det var kaos bland alla bilar. I min iver att klara av stoppet snabbt så körde jag för fort in i depån så jag fick ytterligare en stopngo... Så när jag kom ut var jag 45s efter sista bil... Fast jag lyckades köra ifatt och om 2st i alla fall..
Jag har grymt svårt att köra kontrollerat i RACE. Jag tycker det är svårt att placera bilen och jag tycker inte man har någon känsla för hur hårt man bromsar osv osv. I GTR2 tex så är det sjukt mkt bättre, där kan man placera å bromsa bilen med cm precision... _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||||
Busted
|
||||||
Har nu kollat replay 1 och 2 och ovan nämnda "dumpningar", och vad jag förstått kan man bara ha 2 st "cutting" innan man får stop and go i och med att man gör ett 3:dje. Jag gjorde ett stort misstag i lopp 2 och fick då varningen, och därefter passa man sig x-tra noga. om det är som man ser på replayen skulle ju x- föraren definitivt blivit straffad i spelet ? I race 2 kom x-föraren ifatt mig misstänkt snabbt efter vissa kurvor , vilket jag bedömer som bättre fart ut ur kurvorna, och det får man ju om man "cuttar" ??? Jag tänker på ett annat tillfälle när jag körde i min "aussi liga" där ett antal förare klaga på min körning på Spa, att jag cutta vilt, men efter att skickat min replay till admin, visa det sig att på grund av laggen såg dom ett helt annat spårval än det som jag använde, och allt var frid o fröjd. Vill med detta inte försvara x-föraren men av erfarenhet vet jag att laggen är en stor bov i många race Nåja, om jag känner Rejs ledaren rätt gör han nog en egen och rättvis bedömning som vi alla kan vara nöjda med Ps Fredrik v Elling, situtionen på sista varvet sista kurvan var nog lika mycket mitt fel eftersom jag (efter kollat replayen) svänger in mot dig och inte gav dig mycket spårval att välja mellan Ds _________________ Bengt Lundgren |
||||||
|
Re:
Jag förstår dig till fullo. Men vi måste lita på regelverket. Och det kanske saknas en "anmälningsrutin" vad gäller tveksamheter på banan. Det har inte behövts tidigare år. Nu är det fler nya förare vilket säkert beror på att det slagit anmälningsrekord i år Det jag reagerade på igår, som gjorde att jag skickade in min post, var att stämningen blev aningens rabiat DIREKT. 0 --> TOKFÖRBANNAD på mindre än fyra sekunder.
Det är jag helt övertygad om
_________________ // Thomas Granbacka ZZ Racing International |
||||||
|
klart att folk reagerar när något är fel! Många lägger ner mycket tid och förberedelse inför varje lopp. Så snuvas man av att folk inte följer regler! Sen ligger väll adrenalinet högt precis efter ett rejs.
Tycker nu att man har hängt ut en viss person lite väl mycket, det kunde ha gjots på ett snyggare sätt. _________________ Jonas Åberg |
||||||
|
Re:
Självklart ska man reagera. Men det behöver inte bli lynchstämning. Och sånt där löser sig alltid. Eller hur? om det varit lite för ambitiösa geningar så måste vi lita på att Niklas kollar upp det. Och vanligtvis räcker det väl med att man PM:ar Niklas eller lägger en liten blänkare i forumet. Igår var det ingen liten blänkare... Jag känner inte Rickard. Han kanske kört en miljon onlinerace. Eller så var det bland de första gångerna igår. Det jag menar är att det var första racet för året igår. Man behöver väl inte utmåla någon som "fuskare" så tidigt. och apropå spelets egna "cut warning". Jag har nog aldrig kört i ett spel som har en konsekvent bedömning. Och jag har aldrig varit i en liga där någon använt sig av spelets egna bedömningar. _________________ // Thomas Granbacka ZZ Racing International |
||||||
|
Vi var flera stycken som reagerade ordentligt på att det gick så fort ut ur varje kurva
och någon enstaka rejäl gening bryr jag mig inte om men så här mycket och så ofta, där går gränsen. Jag var en av dem som själv blev jagad av den nämnde och undrade hela tiden hur mycket snabbare ut ur kurvorna han var ända till jag såg själv vad som var orsaken. Visst kanske han hade missat det bland reglerna men vad händer i ett riktigt WTCC race om man inte har reglerna klart för sig. Jo man får ta straffet. Det är faktiskt ens skyldighet att ta reda på dem innan start. Minns jag inte helt tokigt så var det nån som skrev nåt om det i chatten mellan race 1 och 2 redan. Meningen var absolut INTE att hänga ut någon utan det ska vara lika för alla. Detta var i alla fall min åsikt. _________________ Björn Lövdahl |
||||||
|
Håller med övriga här. Det blev lite uthängning direkt och det gillar jag inte alls! Vill man lämna in en protest gör man det i ett PM till mig så kolla jag vidare. Skriv inte en massa i forumet!
Jag tänkte införa följande straffsystem: 1 gult kort = varning 2 gula kort = varning + man får starta sist i nästföljande lopp utan att få kvala 3 gula kort = rött kort = man blir diskad i det lopp man fått det röda kortet + startar sist i det nästa loppet. 2 röda kort = diskad ur serien. Man blir av med sina poäng först när man fått ett rött kort och blir diskad. När får man en varning? * När man genar (alla fyra hjul utanför banan) upprepade gånger. Man kan missa någon gång och det gör inget. Dock, vinner man på att ha genat slår man av på tempot lite ett litet tag. Vi kör EJ efter spelets inbyggda system enbart! Det är aldeles för frikostigt med geningarna. * När man kör vårdslöst och ogentlemannamässigt. Puttar av sina medtävlare flera gånger under loppet utan att stanna. Kan man få flera varningar i samma lopp? Ja det kan man, man kan få ett i Race 1 och ett i Race2. De gula korten följer med loppen. Dock nollställs de gula korten när man fått ett rött. Jag har kollat igenom repriserna och kommit fram till följande: (Jag har varit extra förlåtande eftersom jag vet att det kan lagga etc.) 2 gula kort får Rickard J för att väldigt ofta kört utanför banan. 1 gult kort får picard för att ha genat, dock inte så kraftigt som Rickard, men dock lite för mkt. Resten av er körde mycket bra tycker jag. Speciellt vill jag ge en eloge till Jont3 och FvE. De råkade putta av några så att de snurrade MEN saktade in så att den de hade puttat av kunde fortsätta. BRA! Guldstjärna i kanten! _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||||
|
Re:
Uppdaterat tråden med resultat etc...
_________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||||
|
Re:
Tjena! Välkommen! Gå in i anmälningstråden och välj en bil som är ledig är du snäll!
_________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||||
|
Hej!
Som sagt jag ville inte hänga ut nån särskild person. Jag vill poängtera att jag inte är arg eller hyser agg mot nån i detta ärende. Vi är alla racers och vill komma först i varje race. En kille som Rickard tycker jag bara är kul. Man vill ju vinna över honom nu. Dock tyckte jag att det var viktigt att detta fort kom upp till ytan så vi får reda på vad som gäller. PM låter bra framöver för "små" förselser. jag är en av de nya på detta forum och är inte van vid att gräva ner irritationmoment, sorry. Jag vill be om ursäkt för om nån känner sig trampad på tårna för det har inte varit min avsikt! Inte heller vill jag bidra till dålig stämmning. Ingen ska uppfatta det så. Jag anser att vi alla här är vänner, (OK, kanske inte jag & min teamkompis Blymage efter igår men i alla fall.... Men jag tror starkt på att ta upp saker rakt och ärligt utan krusiduller. Så just i detta fall kändes det bättre med en offentlig disskussion.
Jag tycker det är OK så länge man håller sig till fakta och inte nåt annat. Vad tycker ni? Jag tycker systemet med gula resp röda kort är suveränt! "Kramas i trafiken och på racerbanan!" _________________ Jens Brandt |
||||||
|
Re:
Vad gjorde Blymage? Jag vet var han bor
_________________ // Thomas Granbacka ZZ Racing International |
||||||
|
Re:
Vad gjorde Blymage? Jag vet var han bor [/quote]
Nej det var ironiskt menat. Vi hade en raceincident när jag körde om honom i race 1 och det blev lite trångt. Inget att föra liv över. I race 2 skicka han mig av banan i starten men det var inte hans fel alls för han blev själv påkörd. om jag minns rätt på reprisen så började det med att det blev trångt mellan Kavic och en till som jag inte kommer ihåg namnet på som tryckte till Björn Lindahl sen Blymage och sen fick jag den sista smällen i kjedjan.... Så jag blev tvär sist. Men jag jobbade mig upp till en 8:e plats för att sen göra en miss och landa 10:a till slut. Inget ont blod mellan mig och Blymage. Vi hade dessutom "radiokontakt" via TeamSpeak under hela loppet så båda dom incidenterna är utredda. Grovgasarna som vi tillhör får väl helt enkelt gasa lite hårdare med mindre missar på Magny Cours För övrigt vet jag med var han bor..... _________________ Jens Brandt |
||||||
![]() |
Racingsimulatorer
RACE: Race 1 @ Monza, 9/1, kl 19.00
|
4 besök senaste veckan (8717 totalt) |