Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Honda Civic Type-R 2002
<<   1, 2, 3, 4   >>
14294 besök totalt
Istvan
Borås
Här sen Apr 2005

Trådstartare
Har börjat mecka lite nu i helgen, så nu kommer de bli lite stressmeck före säsongen börjar

Fick hem mitt RBC insug med alla tillbehör.

Pallade upp bilen, och plockade av fronten.

Provmonterade den nya grillen..

Sen plocka jag av det lilla "staget" som går vid kylen, rostbehandlade lite i skarverna i fronten, sen började jag med RBC insuget.
Faan vad det va trångt & jävligt, alla muttrar/skruvar satt som fan, störde mig på de 2 otroligt, enligt mig, onödiga stagen som satt på original insuget.
Men det värsta va nog de 2 övre pinnbultarna som satt något jävulskt, prövade först själv att dra 2 muttrar mot varandra, för att sedan skruva ut bultarna.
Men det gick inte, utan båda muttrarna bara snurrade, jag vågade inte dra mer, för pajja bara gängorna, sen kom Micke & Ulle förbi, och Micke prövade
samma visa, men det gick fan inte, pinnbultarna satt som fan i toppen, till slut tog vi en polygrip med fina tänder, och tryckte ihop den med en annan polygrip, till slut efter massa juckande så fick vi av de! Borra ett hål på Hondatapackningen, sen på med RBC insuget.

Så skruva jag fast RBC insuget riktigt, och när jag skulle ha på fuelrailen så ville det inte på, skiljde typ 2mm mellan bultarna & hålen, så borrade upp
hålen på fuelrailen lite, sen gick de på.. Så slutade den dagen.. Tack för hjälpen Micke å Pirro.

(va smutsig ventilkåpan va under kolfiberkåpan.. haha)

Nästa steg är väl att snabbt slänga på spjällhuset, få det att passa med mitt CAI, sen ska jag försöka dra någon fin bromskylning.
Får förhoppningsvis hem växellådan snart, då ska Cusco diffen i, och ner med gammla lådan och i med den nya.

MVH

Borås
Här sen Apr 2005

Trådstartare
Såå nu är RBC på riktigt med spjäll CAI osv.

Va faktiskt ett helvete att få till mitt AEM att passa fint som jag ville, blev mkt kapande med vinkelslipen osv.
Sen så satt gamla packningen på spjället som fan, men tur att Pirro va där och kunde skrapa bort de, han som hade lite mer tålamod, tack!

Har hållt på med detta i 3dar nu, visst inte nån effektiv tid, har tatt av fronten, rostkyddat, slipet på mina OK för att lacka, sen har ju mitt CAI ställt
till det med extra arbete, passa inte alls, och mina pinbultar satt onormalt hårt, samt de jäkla stagen satt också onormalt hårt.
Men säg att det tagit, effektiv tid, mig ca 7-8 timmar. Det jag har kvar är att kapa lite i "staget" som går vid kylet.
Jag är ingen proffsmekaniker, men har verkligen inte tummen mitt i handen, har tatt av insug på andra bilar, på CTR va det ju klart svårast, å jäkligt trångt.

Så här ser det ut när allt utom "staget" vid kylen sitter fast!

Nästa steg är att lacka OKen, försöka fixa nån bra bromskylning, men verkar lite besvärligt, om någon annan sett bilder på nån annan CTR med
bromskylning får gärna länka mig de, så jag kan få lite idéer.

MVH
István

Kalmar
Här sen Jun 2003

Dax för mappning/bromsning strax. Säkrast att du får en massa hästar extra med RBC-insuget, för jag ska bromsa ikapp dina 220 whp i år, fast utan kammar..

Cupra Leon ST VZ Extreme -25
Citera
Istvan
Borås
Här sen Apr 2005

Trådstartare
Haha, jadå, jag ska ner i Mars, hoppas på ca 230whp.
Jag måste ju forstätta leda NA K20 ligan

MVH

Kalmar
Här sen Jun 2003

Host ...4,51 kg/hk... host.

Cupra Leon ST VZ Extreme -25
Citera
Istvan
Borås
Här sen Apr 2005

Trådstartare
Har hämtat mina fälgar i veckan, alltså OZ Superleggera 17x8", de skall in på lack till nästa helg!
Även köpt mig större spridare, S2k spridare från 06, passar rakt på med kontakt och allt.

Beställt Exedy Racing Steg1 organisk koppling.

Även beställt Exedy Racing svänghjul, väger strax över 4kg.

Sen så har jag beställt Camber stag bak till bilen, även ett par camber-bultar till fram, så kan jag ha både över och under på fjäderbenet,
ifall jag vill åka med extrem camber

En 05 låda som endast gått 1200 mil är även påväg till mig, detta endast för att vi i lugn och ro ska kunna sätta i diffbromsen osv.
Sen när vi väl monterat ner min låda, så kan vi bara sätta på denna nya.

Nästa steg nu är att montera ner racegrenröret, och slänga på original grenrör & katt för det skall besiktigas det första jag gör när jag ställer på!
Efter bes. så åker bilen till Micke & Ulle, Micke börjar bli en hejjare på att byta diffar på K20 lådor, så han får hjälpa mig, haha.
Därefter så skall bilen till Redrum för bänkning & mappning av WeLav Racing, igen...

MVH
István

Alingsås
Här sen Okt 2006

Mycket godis på denna CTR:n nu....
Hoppas man får tillfälle att åka med Honda klubben nu i år..
Hoppas på inbjudan här på Rejsa å att man hinner anmäla sig i tid

http://www.nogg.se/christianracing
http://gtr.forum24.se/gtr.html
Porsche 944 3,0 16v
pcs#14958
Citera
Istvan
Borås
Här sen Apr 2005

Trådstartare
Tackar, ja det är en hel del godis

Tyvärr så kommer vi inte bjuda in några Rejsa i år med våra sammarbetsklubbar på träffarna.
Vi har nu en till sammarbetspartner för i år, så vi är tillräckligt med folk!

Ev. så kommer jag fixa lite A-torp körningar i sommar, då kan ni få åka med!

MVH

Alingsås
Här sen Okt 2006

OK!
Ja lite körning på Anderstorp e ju inte helt fel d heller
Vad har du för tider runt där?

Porsche 944 3,0 16v
pcs#14958
Citera
Istvan
Borås
Här sen Apr 2005

Trådstartare
Hmm, förra året när jag åkte där så var det i monsunregn med skit kassa gatdäck, så tog itne ens nån tid.
Men jag borde vara runt 1min 55s i år, annars är jag inte nöjd!

MVH

Borås
Här sen Apr 2005

Trådstartare
Fått hem mitt nya filter "kitt", som jag ska bygga ett eget kitt av så de passar till min bil.
Kommer likna lite ITG Maxogen:s box, fast min kommer ta kalluft från hålet i min muugen front!

Ska bygga det på fredag, måste bara få tag på 3" alurör nånstans ifrån.. någon som vet?

Sen på fredag skall även fälgarna lämnas på lack

MVH
István

Vendelsö
Här sen Maj 2007

Micro har väl massa olika rör för luftfilter, kolla där.

Åland
Här sen Aug 2006

Istvan: Har du någon plan för hur du ska få röret att hållas emot fronten? Hoppas att du tar mycket bilder på det här, det är något som jag vill se en smart lösning på (har ingen bra själv nämligen :P)!!

Citera
Istvan
Borås
Här sen Apr 2005

Trådstartare
Silverglantz, japp, de skulle skicka tillbaks allt sånt igen, men fjäskade till mig ett par ändå som de packade upp ur lådan, och det blev mkt billigare än Biltema med som tur var

Så nu ska det kapas å svetsas osv, så får vi se hur det blir

Tantgron, jag har lite idéer, får se hur det blir, ska ta kort!

MVH

Borås
Här sen Apr 2005

Trådstartare
Fälgarna är hämtade från lack, blev skit bra, annorlunda, men snyggt som fan

Lite bilder, ser inte riktigt bra ut, men de är kopparfärgade nästan lite bronze. I solen så är de lite små metallic, men det är mattklarlack på de.

Var ute i garaget med, får inte mitt nya filterkitt att passa som ja vill, isåfall måste ja flytta på batteriet osv, så jag är mest sur nu.. haha.
Men imorn åker däcken på fälgarna, och på bilen, så får ni se lite bilder

MVH
István

Alingsås
Här sen Okt 2006

Re:

ok..
ja d e ju rätt snabbt.
jag e nöjd om jag kommer ner på en 2.0 tid....

Istvan skrev:
Hmm, förra året när jag åkte där så var det i monsunregn med skit kassa gatdäck, så tog itne ens nån tid.
Men jag borde vara runt 1min 55s i år, annars är jag inte nöjd!

MVH

Porsche 944 3,0 16v
pcs#14958
Citera
Dean_CRX
Sölvesborg/Norge
Här sen Feb 2006

De fälgarna kommer att sitta bra på CTRen! thumbs up
Då är det snart tid för bänkning, hur mkt tror du insuget gör?

Mvh

2xCRX
Citera
Istvan
Borås
Här sen Apr 2005

Trådstartare
Jaa, man ligger väl på hyffsade tider iaf

Tack, jag tror de kommer ge ca 230whp nu, alltså runt 10hk ökning

MVH

Västerås
Här sen Mar 2006

Moderator i ett av underforumen

Tjenare!

Funderar på att lacka om fälgarna till min iom att en fälg har en skada. Det jag klurar lite över är hur man ska gå till väga? Kör man samma procedur som med vanlig billack, att man bara sprutar vanlig bilfärg och sedan klarlackar eller hur gör man?? Har fått för mig att man använder tåligare grejer på fälgar??

Hälsningar
// Mårten

Istvan
Borås
Här sen Apr 2005

Trådstartare
Hejsan, på en ny vanlig färg så är det typ vanlig billack med klarlack på.

Många som lackar om fälgar påstår att pulverlack är bättre, men alla riktiga lackerare jag snackat med säger att billacken är bättre. Nu har iofs pulverlacken blivit bättre & tunnare än va den varit innan, men tycker fortfarande att den är för tjock, så många av de små kanterna/formerna blir så avrundade enligt mig.

Sen så har jag själv valt att lägga en matt klarlack på mina fälgar, tycker det är finare, det är en metallic lack, så när solen kommer fram så glänser de ändå lite fint, men inte för mkt!

MVH

Västerås
Här sen Mar 2006

Moderator i ett av underforumen

Re:

Istvan skrev:
Hejsan, på en ny vanlig färg så är det typ vanlig billack med klarlack på.

Många som lackar om fälgar påstår att pulverlack är bättre, men alla riktiga lackerare jag snackat med säger att billacken är bättre. Nu har iofs pulverlacken blivit bättre & tunnare än va den varit innan, men tycker fortfarande att den är för tjock, så många av de små kanterna/formerna blir så avrundade enligt mig.

Sen så har jag själv valt att lägga en matt klarlack på mina fälgar, tycker det är finare, det är en metallic lack, så när solen kommer fram så glänser de ändå lite fint, men inte för mkt!

MVH

Det är precis vad jag hört också att det är billack som gäller. Jag fick ett pris av lackeraren på ca 500kr per fälg vilket jag tycker verkar helt ok?!

Hur gjorde du förretsen med förarbetet? Slipade ner, blästrade....?

Våra race- och banåkarbilar
Honda Civic Type-R 2002
<<   1, 2, 3, 4   >>
14294 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande