Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 15806 besök totalt |
|
oj vad länge sedan det skrevs nått här. Kom annan bil "ivägen" i vintras så det som skulle göras blev aldrig gjort. Har endel småsaker liggandes men de kanske kommer på senare iår.
Idag fick jag iallafall hem Team Dynamics fälgar så att jag får lite mer alternativ med däck att välja på. Tanken är att senare prova r-däck men mina bakdäck är så gott som nya och vill inte bara kasta dem så nu till en början blir det gatdäck. ![]() Valde svarta fälgar så nu får jag stripa rutramen svart så man ser ut som alla andra ![]() _________________ Jim Kindblad Mazda MX-5 1.8 -99 Opel Speedster 2.0 TURBO Opel Speedster 2.2 N/A *såld* 2st Mazda MX-5 1.8 -94 *sålda* |
Jim! Det är snygga fälgar, men köp R-däck direkt! Bilen är lätt och du kör så lite, så de kommer att hålla bra för dig. Du hittar 4 r-däck för nästan samma pengar som 2 framdäck(om det nu är original udda-dimensionen 175 du skall ha på). Du kommer ha så mycket mer nytta av r-däck när du kör Superstage och bana, men även gata.
![]() _________________ Lasse Alfons |
Fälgarna kom på utan bekymmer och det blev riktigt bra. Utseende mässigt så blev det också ett lyft, tyckte först att fälgarna påminde om rallyfälgar med instansad text på kanterna men det ser helt okej ut.
![]() ![]() Har hunnit med Superstage där jag klarade mitt mål att komma under 1.30, blev 1.29.03 Efter det så lämnade jag in bilen på hjulinställning på Dohini däck i Växjö. De höll på med bilen från 14:00 till 20:30 och jag tror de lyckades få till det så bra det det gick (340 track settings) och repa mina nya bakfälgar. Var på TPCs körning på ring Knutstorp och det var en kul upplevelse. ![]() Hann bara med två styck 20 minuterspass sen tog beläggen fram slut men vad roligt det var. Kommer försöka köra mer iår. Kör nu på Mintex belägg fram men Ferodo DS2500 belägg, Zimmerman skivor, stålomspunna bromsslangar och ett shortbeltkitt ska på bilen när allt kommit hem. Som Alfons sa så skulle jag ju satsat på R-däck. Kände att det kommer långt före nya dämpare på bilen då mina däck blev lite hala efter några varv. Men jag är inte orolig för att däcken kommer ta slut så med vad tiden lider så kommer även detta. _________________ Jim Kindblad Mazda MX-5 1.8 -99 Opel Speedster 2.0 TURBO Opel Speedster 2.2 N/A *såld* 2st Mazda MX-5 1.8 -94 *sålda* |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 15806 besök totalt |