Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 3 besök senaste veckan (10810 totalt) |
Det som glappar på i bilens framvagn (på höger sida) är det som jag har markerat ut på bilden med en röd ring, någon som vill ställa en diagnos på vad som skall inhandlas?
![]() Jag kan juh rakt av säga att det inte är själva styrväxeln som glappar, utan den sista delen (anslutningen) på den innan liggande delen (spindelled om jag förstått rätt) som glappar något. Ryckandet i ratten vid imbromsning i hastigheter över 80 är ganska påtaglig, dock så försvann vibreringen vid lägre hastigheter av däcksbytet. Lennart Mäkinen: Tror du fortfarande att du kan hjälpa mig med bytet av den delen? Isf så skulle slutet av nästa vecka funka perfa för mig ![]() |
||||||||||
Självklart kan jag byta den åt dig under nästa vecka om inget oplanerat inträffar. Lördagen tänkte jag dock tillbringa på Mantorp. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||||||
Som avkörningsbarriär duger de nog... _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||||||||
inga problem. det är ett helt normalt förfarande om du tar med dig bilen vid däckskifte ![]() ![]() _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||||||
okay, men det låter inte allt för farligt. Får bara se hur allt slutar ekonomiskt i slutet av den här veckan, för jag fick precis besked om att jag inte kommer att få min första lön försänn nästa månad > ![]() Men jag hör av när jag vet mer iaf! Tusen tack för att du ställer upp! |
||||||||||
Achso! om dom kan komma dig till nytta så är jag bara glad över att ge dom isf ![]() Den enes död, den andres levebröd som det brukar heta ![]() |
||||||||||
Ja, skumt nog så har jag varit bilintresserad så länge jag varit vid livet, men aldrig varit med om ett däcksbyta... ![]() Jag ska se ikväll om jag kan (eller snarare när jag kan) skaka fram 2papp. Men när och var skulle däcksbytet ske isf? |
||||||||||
om du vill spara ett par kronor , så kan du köpa staget av mig för 450:-.
har iaf lite rabatt hos mekonomen. _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||||||
med åren så blir man lite mjuk inombords och då känns det faktiskt kul att hjälpa likasinnade motortokar med lite rabatter och tips.
livet är hårt nog för en ung förmåga med ratten på fel ställe ![]() jag tror säkert att du kommer göra likadant för andra, om du får möjligheten att bidra med kunnande, kontakter och rabatter. eller hur ![]() _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||||||
Självfallet! Jag skulle mer än gärna hjälpa till med allt vad jag kan, men för tillfället så kan jag inte mycket mer än att be om hjälp ![]() |
||||||||||
Inte för att vara dum på något sätt men 450kr är inte så jättebilligt heller. MBD/Meca tar 523 ord pris för hela styrstaget (om det är servo på bilen).
Skulle kunna sålt det till dig billigare, synd att du inte bor i Småland ![]() och använd inte Biltemafilter. De har inte någon vidare kvalitet och ingen backventil ![]() _________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Porsche 911 Turbo -02 |
||||||||||
hängde inte riktigt med i resonemanget ![]() eller missförstår jag dig på nåt sätt. _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||||||
Bilen har ingen servo, och biltema filtret var mest en nödlösning för att jag skulle få grejjerna gjorde så fort som möjligt och så har jag för närvarande ont om pengar. Vid nästa oljebyte hade jag tänkt ha riktig och bra olja, samt köpa BMW orginalfilter. |
||||||||||
En framvagnsinställning kan du göra själv på denna bil mha en tumstock lr dyligt då du endast kan ställa toe-in på den. Nackdelen är väl att ratten inte blir helt rak (om man inte har stort tålamod o ställa även det
![]() Ett oljefilter kostar ~80-90 pix på BMW så det är inget att snåla på. Tror att det tom är dyrare på mekonomen. _________________ /Mvh M|cke F@.gner |
||||||||||
hängde inte riktigt med i resonemanget
![]() eller missförstår jag dig på nåt sätt Var inte meningen att göra någon sur ![]() _________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Porsche 911 Turbo -02 |
||||||||||
E filtrena så billiga hos BMW ![]() Vad ska bilen ha för toe-in? För det känns som den har en ganska bra tilltagen toe-in nu med tanke på det extrema innerslitaget på däcken. |
||||||||||
Jag är ingen fena på hjulinställning men tyder inte högt slitage på innersidan snarare på att man har för mycket negativ camber :question: _________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Porsche 911 Turbo -02 |
||||||||||
olika rabatt på olika leverantörer. jag tycker f.ö. att vi ska försöka hålla en lite högre nivå än zatzy på inläggen. om du kan erbjuda en bättre deal, så är det helt ok. Om inte så är inlägget lätt malplacerat. eller hur. jag tar inte illa upp om någon kan fixa bättre rabatter. tvärtom är det ju underbart för alla som behöver köpa grejer. dom flesta på rejsa vet nog att jag försöker dra mitt strå till stacken ang billiga grejor. no hard feelings. Ok! ![]() _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||||||
Det är lugnt, skrev ju i första inlägget att jag inte menade något illa. Kunde nog fixat ett bättre pris ja, men det är ju i sammanhanget rätt ovidkommande eftersom jag inte bor nära BMW-ägaren. Ursäkta att jag gjorde dig upprörd. Får väl ursäkta mig med att jag är ny här och förmodligen en bit under medelåldern här på forumet ![]() _________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Porsche 911 Turbo -02 |
||||||||||
Faktiskt inte, om toe är nära noll kan du ha mycket camber utan att det slits snett. Jag har så på min bil och det sliter inte snett alls vid landsvägskörning trots -3 grader camber (pga r-däck) _________________ ![]() |
||||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 3 besök senaste veckan (10810 totalt) |