Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 2 besök senaste veckan (13484 totalt) |
Re:
Jag har lagt till dig på plats 30 när vi fick avhopp av johan ekhagen, porsche som tyvärr inte fick ihop bilen. |
||||||
Reserv
[ 1. Jan Andersson Corvette 2. Daniel Börjesson Bmw z3 m coupe 3. Marcus Börjesson Bmw m5 4. Peo Rydgren BMW M3-96 5. Pelle Mattsson Porsche 968 6. Mats Lundin Porsche GT3 7. Mats Östlund Porsche Turbo 8. Lennart Pettersson RX8 9. Magnus Lohm Porsche 993 10. Hans Åhlén Porsche 964 11. Stefan Hägglund Opel Manta A 12. Micael Åman Locost 2006 13. Christer Adell Wankel Seven 14. Benci Hovanyi, Honda CRX 15. John Kraft, Honda S2000 16. Richard Hammerin, Honda Civic 17. Peter Israelsson, Honda Civic 18. Mattias Israelsson Honda 19. Kristofer Bärger Ford Focus RS 20. Lidvall, Porsche 21. Anders Lewén, Porsche GT3 22. Magnus Thomé, BMW M3 23. Magnus Dybeck, Porsche GT3 24. Joakim Granfors, Westfield 25. Rickard Cornacchini Porsche 26. Marcus Lindkvist Porsche 27. Kristofer Lidbrandt Porsche 28. Micke Öhrström westfield R1 29. Jon olsson Lamborghini 30. Stephan Berglund, Opel Speedster Sen är det fullt när dom 30 är slut. Fast det går att ställa sig på reservlista då det alltid brukar vara några som får förhinder men 30 är absoluta maxantalet samtidigt på banan oavsett. Reserv 1. Jocke Lundin MiniCooper S 2. 3. 4. 5.[/quote] _________________ Jocke Lundin |
||||||
Tips... ni som ställer er på reservlistan... maila mig ett mobilnr eller något... så jag kan kontakta er och säga till om det funkar, så ni inte missar möjligheten.....
min mail fredrik@slc.se och mobil 0708 800 695 |
||||||
Re:
Jag tackar och bugar Fredrik... ![]() _________________ M v h Stephan Berglund BMW M3 E36 -97 |
||||||
Ställer mig på reservlistan.
1. Jan Andersson Corvette 2. Daniel Börjesson Bmw z3 m coupe 3. Marcus Börjesson Bmw m5 4. Peo Rydgren BMW M3-96 5. Pelle Mattsson Porsche 968 6. Mats Lundin Porsche GT3 7. Mats Östlund Porsche Turbo 8. Lennart Pettersson RX8 9. Magnus Lohm Porsche 993 10. Hans Åhlén Porsche 964 11. Stefan Hägglund Opel Manta A 12. Micael Åman Locost 2006 13. Christer Adell Wankel Seven 14. Benci Hovanyi, Honda CRX 15. John Kraft, Honda S2000 16. Richard Hammerin, Honda Civic 17. Peter Israelsson, Honda Civic 18. Mattias Israelsson Honda 19. Kristofer Bärger Ford Focus RS 20. Lidvall, Porsche 21. Anders Lewén, Porsche GT3 22. Magnus Thomé, BMW M3 23. Magnus Dybeck, Porsche GT3 24. Joakim Granfors, Westfield 25. Rickard Cornacchini Porsche 26. Marcus Lindkvist Porsche 27. Kristofer Lidbrandt Porsche 28. Micke Öhrström westfield R1 29. Jon olsson Lamborghini 30. Stephan Berglund, Opel Speedster Sen är det fullt när dom 30 är slut. Fast det går att ställa sig på reservlista då det alltid brukar vara några som får förhinder men 30 är absoluta maxantalet samtidigt på banan oavsett. Reserv 1. Jocke Lundin MiniCooper S 2. Ove Sponton, Sponton MkIII 3. 4. 5. _________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. |
||||||
Re:
Ställer mig oxå på reservlistan och hoppas på lite "tur". _________________ /Michael Gustafsson Datsun 240Z -72 busbil Alfa Romeo 75 -88 glassbil Toyota Celica ST -77 "...bil?" BMW I4 M50 -23, bruksbil +2x Aprilia Touno |
||||||
Re:
[quote="Kroegarn"]
Hoppar på reservlistan! _________________ Jens Lanvin |
||||||
_________________ Kristoffer Lidbrandt - Porsche GT3 www.stacc-racing.com www.facebook.com/stacc.racing/ |
||||||
Re:
Kolla in www.slc.se så finns dom lite längre ner på nyhetssidan.... EDIT: lägger in tiderna här med... Lördag 16 Juni 08.30 Spårvalskörning (max 70Km/h) 09.00 Gatbilskörning 09.30 Racebil-träning 10.00 Gatbilskörning 10.30 Racebil-träning 11.00 Gatbilskörning 11.30 Racebil-träning 12.00 Gatbilskörning 12.30 Racebil-träning 13.00 Gatbilskörning 13.30 Racebil-träning 14.00 Gatbilskörning 14.30 Racebil-träning 15.45 Gatbilskörning 16.30 Tidskval SLC Endurance |
||||||
Gäller kravet på SMAförsäkring även om man har licens? Innefattar inte licensen nåt slags liknande försäkring?
Löser man SMAförsäkringen på plats eller måste det ordnas innan? Har du inte fått två avhopp till så jag kommer med ännu? _________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. |
||||||
Re:
Den här gatkörningen har inget tillstånd av SBF och därför gäller inte deras försäkring/licens Den här gatkörningen har tillstånd och försäkring evenemangsmässigt av SMA och därför är det SMA's licenser/försäkringar som gäller. Andra gatbilsträffar som kommer köra med SMA på samma sätt är Japmeet, Corvetteklubben mfl och fler kommer till hela tiden... Och har man löst en SMA licens så gäller den på alla ställen under ett helt år (inte kalenderår utan verkligt 1 år) . och SMA växer hela tiden ![]() ![]() |
||||||
Prata inte så högt om SMA kombinerat med Licens från SBF. Det verkar som SBF inte bestämt sig om de skall tycka än...
Edit: Nu finns det väl inte så många fall där SBF har bestraffat (eller ens bedömt) vad de anser vara "svartracing" men det kan vara dumt att skylta med önskan om att bli testfall. |
||||||
Re:
Det har dom visst...... eftersom jag har haft möte med Kenneth Thoren, bilstyrelsen och Lars Edvall, Senior advisor om just SMA.... och på det mötet så kom vi överens om att SMA är ett jättebra komplement till SBF och inte en konkurrent. för övrigt så det väl knappast någon hemlighet att en del kommer ha licenser från SBF och försäkringar/licens från SMA samtidigt, och alternativet till SMA är ju inte en SBF licens utan oftast att köra oförsäkrat och därigenenom helt olagligt enligt svensk lag egentligen...... Och jag tror inte att SBF hellre vill att arrangemang som inte är ordinarie SBF tävlingsarrangemang körs oförsäkrat och olagligt än att dom kör under SMA's försäkring och därigenom är lagliga och framförallt ger både arrangörer, förare, och tredje-man ett riktigt försäkrings-skydd. för SMA är inte en konkurrent om att ge licenser och försäkringar till racingtävlingar, utan ett komplement som ger försäkringsskydd till bilträffar, gatbilskörningar, Sponsorevenemang, skrotbilstävlingar och andra liknande arrangemang som inte normalt sett faller in under SBFs jurisdiktion och försäkringar. och till exempel vi gör både riktiga racingtävlingar inom SBFs regi och gatbilskörningar, sponsorevenemang och skrotbilstävlingar inom SMAs regi.... |
||||||
förresten ..... Om ni orkar och vill.... så jämför gärna dom finstilta villkoren i förarförsäkringarna på både SBF och SMA förarförsäkringen.
SMA's villkor hittar ni på www.slc.se/SMA SBF finns på www.sbf.se nånstans där... |
||||||
om SBF gett grönt ljus för tävlande (inte bara en arrangör) så är de ju som vanligt inte så snabba med informationsflödet.
Att SMA inte är nån olaglig verksamhet är ju självklart, men jag vill aldrig underskatta godtycket när det inte finns nåt skrivet (SMA verkar inte finnas med i nåt protokoll iaf). Alternativet till SMA är ju som licensinnehavare att endast köra "SBF-arrade" träningar, men det passar inte samtliga banåkaekipage. Gatreggade tävlingsbilar är ju ett litet specialfall. Visst kan detta ses som FUD, men jag har valt bort SMA-arr som tänkbara träningstillfällen iår. |
||||||
Re:
Du kommer aldrig se något beslut eller officiellt meddelande om att SBF "tillåter" folk att köra inom SMA regi. fast du kommer inte heller se något beslut om att det är förbjudet heller...... så tyst medgivande är det som gäller som meddelande ....... |
||||||
Hmm, jag har nog övertolkat en viss text i Gemensamma Regler
Men om deltagande i ev tävling inte heller bryter mot RF stadga kap 14
Med dessa två taffliga texter borde det var fritt fram så länge man inte sprider vanära över bilsporten (i vissas ögon gör man ju det så fort startmotorn snurrar iofs). Ha så skoj på Mantorp. ![]() |
||||||
Re:
Precis.... det är en jättebra sammanställning som exakt säger vad det handlar om. och tack ![]() |
||||||
Jag skulle kunna anmäla mig själv till juridiska för att jag haft SMA-arrangemang under en tävlingshelg där jag som tävlingsledare är ansvarig. Så får vi se om dom klipper TL-licensen denna gången...
![]() _________________ /Kristian Elisson |
||||||
![]() |
Inför träffar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 2 besök senaste veckan (13484 totalt) |