Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2007-05-12 MGCC KM2 Bulltofta
<<   1, 2, 3
9471 besök totalt
Bengt Metz
Oxie ( Malmö)
Här sen Aug 2004

Fy

Sıtter ı ett varmt Turkıet och blır forbannad
Texterna jag skrıver nu kan sakert blı knasıga har ı fran Turkıet

Antalet varv som grupp A korde bstamdes helt av tavlıngslednıngen Alla som har synpunkter vanlıge tala med Dan Hovang

onskar ınte blı uthangd pa detta forum eller nagon annanstans Sluta upp och snacka skıt ta reda pa fakta forst

Fler ar valkomna att hjalpa tıll att gora lıte skıtgora pa vara klubbmasterskap spar energın tıll detta

/ Bengt Metz

Quaife type 9 synkad
Roadsport C 2003-2005
Roadsport B 2006
Roadsport A 2007-2017
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003

Re: Fy

Bengt Metz skrev:
Sıtter ı ett varmt Turkıet och blır forbannad
Texterna jag skrıver nu kan sakert blı knasıga har ı fran Turkıet

Antalet varv som grupp A korde bstamdes helt av tavlıngslednıngen Alla som har synpunkter vanlıge tala med Dan Hovang

onskar ınte blı uthangd pa detta forum eller nagon annanstans Sluta upp och snacka skıt ta reda pa fakta forst

Fler ar valkomna att hjalpa tıll att gora lıte skıtgora pa vara klubbmasterskap spar energın tıll detta

/ Bengt Metz

Bengt,
du ska ha massor med cred för arbetet som funktionärsansvarig! thumbs up
Hur det ligger till med det andra vet vi allihop, så det finns det ingen anledning att diskutera mera här.

Citera
Plus2
Malmö
Här sen Jan 2004

Trådstartare
Re:

Hej

Jag har varit borta från Internet några dagar men jag har två små funderingar kring att göra banan tydligare.

1) Bättre uppmärkning av portarna genom att lägga ut MGCC-släpets gulsvartrandiga pinnar på utsidan av konerna. Detta hade gjort att jag inte kört fel vartenda varv vid kurvan efter 3 i den andra omgången, sådana markeringar sattes i höghastighetschikanen.

2) Ge funktionärerna som övervakar portarna en flagga att höja när man kör fel, då får man direkt feedback och kanske kan skrapa ihop två st godkända varv. Jag lyckades ju köra för långt vid 3 varje gång utan att fatta det förrän jag kom i mål...

Sedan så tänkte jag bara påpeka att den skumma dippen i min kurva mellan punkterna två och tre är en missad växling mellan växlarna två och tre - då var Håkansson inte glad

Vi ses,
P-o

mx5racing skrev:
KM 2 sett ur en Driftbox

Den blå grafen är P-o Håkanssons bästa tid i omgång 3 (som avbröts). Tid 1.11.99
Den röda är mitt sista varv i omgång 2 som klockades till 1.12.69.

porschedriver
Malmö
Här sen Maj 2003

Idéer för att göra banan tydligare till nästa gång.

- Markera ytterdelen av de skarpa svängarna med konor+kabelvarningsband (sådant styvt plastband som sitter och håller ihop däcken på de flesta banor) en ca 15cm bred styv gul plastremsa. på så sätt blir det inte så mycket konhav. Dessa är billiga att införskaffa och lätta att lägga ut.

- Krita en ledlinje där det är osäkert, dvs en linje i asfalten som man ska följa när man kör, som leder från utgången från en kurva till nästa kurva. ritas med fördel längs ytterkanten så att man inte gnuggar bort den så fort.

- använda andra större konor som svänga runt konor (man skulle kunna köpa in några stora lyskonor typ dem som fanns på Bulltofta). Det behövs ju bara 6-7 st. På dessa sätter man en lapp med kurvans nummer. Samma lapp sätter man på konan "mittemot", då ser man lätt var man ska köra ivid ingången.

Vi har jämfört loggplottningar med banskissen och kommit fram till att de kurvor som kändes lite för skarpa snarare var mycket öppnare och snabbare än enligt banskissen, så detta är nog något vi får leva med om vi vill ha kvar motorbanekaraktären.

- There are places were only a racecar can take you -
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003

Utan att ha listat dem, så känns det som att vi skrapat ihop så många potentiella förbättringar att det nästa gång bör bli näst intill omöjligt att köra fel. thumbs up

Citera
Bengt Metz
Oxie ( Malmö)
Här sen Aug 2004

Kora

Eller kora alls Dennıs

Here ın tyrkeı we have no prıcks over os

/ Bengt Metz

Quaife type 9 synkad
Roadsport C 2003-2005
Roadsport B 2006
Roadsport A 2007-2017