Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Racetech
![]() |
<< 1, 2, 3 34991 besök totalt |
Jag tolkar det som att geometrin kommer funka men att man får kolla mer på bussning/justeringsfrågan.
En variant är ju som Stingray sa att ha en besiktningsbakvagn med org. bussningar och en justerbar racebakvagn med ledlager. De kan ju inte "låsa sig" på samma sätt. _________________ Alexander Widell BMW E30 327iM -88 Opel Kadett coupé -75 Buell XB12S -08 |
||||
iom att min bil ska gå på bana, och när ja vill leka.. annars står den i garaget, så kommer det bli race rakt igenom, iaf så mkt plånboken pallar med..
![]() nu e ju frågan hur länge håller uniballs? och vart köper man dom bästa/pris ![]() AL du har inga ritningar på hur en race e30 bakvagn skulle se ut.. ![]() småsugen annars att kopiera Ulf's DTM kopia.. =) ska sätta mig och läsa min väghållningsboken på semestern om ett par veckor och rita och räkna lite så får man väl se vart man hamnar, om ca 1-2 månader borde ja få tillträde till garaget oxå så jag kan börja riva ner skiten.. ![]() _________________ //Björn Strömberg BMW Abuser |
||||
Re:
Min bil har haft ledlager se'n -94. SBP har aldrig haft några synpunkter på det. _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||
Re:
trodde inte man fick bygga om bärarmarna utan att SBP gick in och grinade? dvs ombyggda bärarmar = regbes..? _________________ //Björn Strömberg BMW Abuser |
||||
Re:
Räknas SKF teflonlagrade länkhuvud som billiga industrilager? Mina M16 som jag köpte till bakaxeln gick på runt 500 kr/st. Jag har fått för mig att industri/entrepenadgrejer är gjorda för att hålla "för evigt" eller iaf med långa bytesintervall. Ofta sitter grejerna i tuffa miljöer med mycket yttre påverkan. En enkel lösning för att fixa dammskydd är att klippa upp en cykelslang i lämpliga längder och fästa med buntband runt kulleden. /~OT _________________ Anders Karlsson Opel Commodore GS/E -77 |
||||
Re:
Helt klart har industrkomponenter i allmänhet hög hållbarhet. Det kostar pengar att byta komponenter ofta och många industrier kör åretruntdrift med kanske ett underhållsstopp, då blir alla oplanerade stopp mycket dyra. Racekomponenter har andra krav, de ska inte haverera under tävling men om de nöts fort och måste bytas då och då spelar inte lika stor roll. _________________ Tomas Lindbäck |
||||
När jag skulle köpa E36 så läste jag någon artikel om att BMW lagt ner en väldans massa pengar på utvecklingen av bakvagnen. Eftersom BMW hade fått ett dåligt rykte iom att E30 bakvagnen var så dålig.
Minns inte var jag läste det, men kanske värt att kolla sanningshalten i detta påstående innan du smackar dit E30 bakvagnen. _________________ Henrik Swahn Ricky Bobby!... |
||||
jag har gjort exakt det du går i tankarna på för ett år sendan på min kadett c -79.
E30 bakvagn passar ovanligt bra om man får säga så. blir ca 4 cm bredare spårvidd mot org, så med ett bara breddare passar det kanon. är du intresserad av bilder kan jag kanske maila några. _________________ Rasmus Wikström |
||||
Inresant med svar i trådar som det inte skrivits i på över tre år..
![]() Men det är faktiskt kul att se gamla funderingar. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Re:
Hehe.. Jo jag såg att den var lite gammal, efter jag kommenterat. Jag fastnade väl i läsningen, och kände mig tvungen att svara, fast det var nog för sent.. ![]() _________________ Henrik Swahn Ricky Bobby!... |
||||
![]() |
Racetech
![]() |
<< 1, 2, 3 34991 besök totalt |