Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
M3E30 i Superstage
<<   1, 2, 3
11483 besök totalt
abd

Här sen Feb 2003

Imponerande tid!

Vilka var topp 5 (förare/bilar), och vilka tider körde de?

Horda
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Re:

abd skrev:
Imponerande tid!

Vilka var topp 5 (förare/bilar), och vilka tider körde de?

Kommer faktiskt inte ihåg. Men det står väl i bilsport (jag fick inte min i lådan )

2:a va iallafall Martin Scotte fast med någon annans bil. Iallafall en Honda. Tror det va 1.22,9x nånting.
Sen va det en snabb Saabster som tyvärr gick sönder.
Erik Jirhall med RS4 borde lätt varit topp 5. Den va riktigt snabb.

Malmö
Här sen Mar 2007

Stämmer.
Jag har inte riktigt koll på exakta tider men såhär såg topp 6 ut iaf.

1. BMW M3 E30 1.19.9x
2. Honda Civic EG 1.22.9x
3. Lotus Caterham Super 7 1.24.xx
4. Åudi RS4 1.25.5x
5. Honda Civic -88 1.26.xx
6. Honda CRX 1.27.xx

7-13 kom på över 1.33 tider har jag för mig, så jag har inte så stor koll på dom.

Nu har jag inte tidningen, kanske står samtliga tider där?

Honda Integra GSR -94
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002

Re:

Eisenhut skrev:

7-13 kom på över 1.33 tider har jag för mig, så jag har inte så stor koll på dom.

Njae, så illa var det inte.
Jag kom 9:a och körde på 1.32... ingen höjdartid, men det var skoj ändå

Kör nu Lotus Exige S2, tidigare Westfield & andra Lotus
Citera
Eisenhut
Malmö
Här sen Mar 2007

Ahh, sorry.

Det var ju trots allt ett tag sedan man var där nu. Ingen som har tidningen framför sig som kan skriva upp resultatlistan?

Honda Integra GSR -94
Citera
JonasS
Karlshamn
Här sen Jun 2006

Re:

Jäkligt roligt och imponerande Samuel, stort grattis thumbs up

Jag har hittills lite lättvinnligt förkastat Superstage som; "nog inte så kul" och därmed aldrig provat. Men efter denna uppvisningen måste jag nog ändra uppfattning.

Daniel Gudmundsson skrev:
Barbapappa skrev:
Snyggt kört Samuel!

Fredric Sjöblom skrev:
Under 1.20 kräver jag av Samuel så där hade du tur thumbs up Jag måste prova SS åxå >
Så många kvicka M3 E30:sar det finns här på forumet så är det väl inte mer än rätt och på tiden att ni går ihop och hyr banan en dag.

Jag är på! Inte för att min är så snabb men jag jobbar på det

Jag är därmed också på. Ska väl inte vara helt omöjligt att få till.

Hade isåfall varit kul om jag kunde övertala dig Samuel att ta en repa med min bil och få lite synpunkter och förbättringsförslag på mitt chassi.

Mvh /Jonas

BMW 3.0 CSI -72 Såld
Porsche 996 GT3 -04 Såld
Lotus Exige S240 PP -08
Shelby gt350 -17 Såld
Citera
AL
Göteborg
Här sen Mar 2006

Re:

Fredric Sjöblom skrev:
Snyggt kört Samuel!

Fredric Sjöblom skrev:
Under 1.20 kräver jag av Samuel så där hade du tur thumbs up Jag måste prova SS åxå
Så många kvicka M3 E30:sar det finns här på forumet så är det väl inte mer än rätt och på tiden att ni går ihop och hyr banan en dag.

Ja... det vore kul...så man kan få lära sig lite konbanekörning med

Jag är oxå på...

M2 F87 Competition +
1M E82 +
iD4
Sodi DD2
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005

Re:

Barbapappa skrev:

Redan klart, lördagen 26/7 är det Superstagekamp mellan cupbilar och gatbilar för alla BMW Sport Club medlemmar

Nässjö
Här sen Jul 2006

De är ju helt otroligt.. bilen ligger ju som en padda, kränger inte de minsta ju! Väldigt imponerad! Å som killen kör, kan tro han snott den ..
Är de enbart millway produkter i denna?

Mvh
Uffe

Karlshamn
Här sen Jun 2006

Re:

Putrix skrev:
Barbapappa skrev:

Redan klart, lördagen 26/7 är det Superstagekamp mellan cupbilar och gatbilar för alla BMW Sport Club medlemmar

Kanon thumbs up

Hade annars tänkt föreslå en Superstage "shake-down" någon gång i April som inledning på säsongen.

Men 26/7 funkar för mig.

BMW 3.0 CSI -72 Såld
Porsche 996 GT3 -04 Såld
Lotus Exige S240 PP -08
Shelby gt350 -17 Såld
Citera
M3Jonas
Färingsö
Här sen Dec 2002

Re:

subarumicke skrev:
Imponerad av denna bedrift thumbs up har läst repotaget,så visa filmen nu från rekord repan

Sjukt bra chassie..

Fan gillar inte att berömma men får göra ett undantag

Nu får du peppa ohlson lite, han får nog ta i lite om han ska bli snabbaste e30

Färingsö
Här sen Dec 2002

Riktigt imponerande kört Samuel! Härligt att se att det går att hävda sig så bra mot betydligt motorstarkare bilar å dessutom på gatlegala däck!

Horda
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Re:

M3Jonas skrev:
Riktigt imponerande kört Samuel! Härligt att se att det går att hävda sig så bra mot betydligt motorstarkare bilar å dessutom på gatlegala däck!

Tack. Läste själv reportaget första gången idag.

Jag är oerhört nöjd med Kumho däcken ihop med mitt chassi.
Nu går man ju och klurar på vad man ska hitta på härnäst. Men då är det ju extra kul att man har så mycket kvar att göra med bilen som påverkar tiden.

Så om tid finnes så ska allt förfinas ytterliggare lite till.

Horda
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Idén om ett gäng M3E30 i superstage är inte alls fel. Det konstiga är att trots att det finns så många snabba och fina M3:or så är det i inte alls många som kört superstage. Iallafall inte om man kollar i listan. Vad beror det på? Det finns ju hur många olika och konstiga bilar som helst i listan men bara två M3E30! Dags att ändra på det!

Färingsö
Här sen Dec 2002

Re:

Samuel Lindkvist skrev:
Idén om ett gäng M3E30 i superstage är inte alls fel. Det konstiga är att trots att det finns så många snabba och fina M3:or så är det i inte alls många som kört superstage. Iallafall inte om man kollar i listan. Vad beror det på? Det finns ju hur många olika och konstiga bilar som helst i listan men bara två M3E30! Dags att ändra på det!

Jag hoppas på att få bilen ska kunna hålla tillräckligt länge för att köra superstage. Vore skitkul!

Stora Höga
Här sen Nov 2002

Re:

Samuel Lindkvist skrev:
M3Jonas skrev:

Tack. Läste själv reportaget första gången idag.

Jag är oerhört nöjd med Kumho däcken ihop med mitt chassi.
Nu går man ju och klurar på vad man ska hitta på härnäst. Men då är det ju extra kul att man har så mycket kvar att göra med bilen som påverkar tiden.

Så om tid finnes så ska allt förfinas ytterliggare lite till.

Får börja med att grattulera dig Samuel och önska dig ett gott nytt Superstage-år!

Som Hobbe skrev i sitt inlägg tidigare i tråden - visst är det kul att leverera något som fungerar bra och som kunden är nöjd med. Jag vet sedan innan att med en bra utsorterad bil går det att åka riktigt fort på Kumho V70A-däcken. Så tack för din feedback Samuel! thumbs up

På videon kan man höra några som kommenterar däcken att " det kanske är så att de börjat ge sitt bästa" och att "det faktiskt är mjuka däck". Sanningen är att däcken Samuel åkte på är i gummiblandning K60 vilket är en mediumblandning som fungerar utmärkt för sprintlopp men kanske egentligen är väl hårda för en ultimat superstagetid - särskilt om det bara är +5 grader...

och vet ni föresten vad som är "minsta gemensamma nämnare" för de två bilar som åkt under 1.20 på gatdäck?

Mvh
Martin
Wheelbase KB
0707-334722

Z3 2.8 Coupé -00 - Roadsport B 2012 / 2013 / 2014 / 2016 / 2019
M3E30 -90 - tredje i ordningen!
Passat GTS R-line -18 - personfraktare
Citera
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Re:

Martin G skrev:

På videon kan man höra några som kommenterar däcken att " det kanske är så att de börjat ge sitt bästa" och att "det faktiskt är mjuka däck". Sanningen är att däcken Samuel åkte på är i gummiblandning K60 vilket är en mediumblandning som fungerar utmärkt för sprintlopp men kanske egentligen är väl hårda för en ultimat superstagetid - särskilt om det bara är +5 grader...

Det är en av bilsports utsände som säger det. Anledningen är att gullabo kört strax innan men inte lyckats slå min tid. Gullabo klagade då på att däcken va va för mjuka. Och inte undra på det om man åker och vänsterbromsar och sladdar hela banan 4varv i sträck. När jag körde hade jag inga problem. Men det skilde en hel del på våra körstilar.

Till nästa gång får det bli ännu bredare och klibbigare däck. Kan du fixa 275/30 17"?

Tack själv för kanonservice. Bra produkter och snabba leveranser. thumbs up

Småland
Här sen Feb 2003

Re:

Samuel Lindkvist skrev:

Vi andra kanske e mer rädda om våra bilar nä..det vore jättekul att pröva SS någon gång. Fast du har ju satt ribban högt thumbs up

Mini Cooper -15
Huqvarna FE 350 -17
Citera
eriksson360
Stockholm
Här sen Jan 2006

grattis!!!

du har ju bra grejjer på bilen

vad har du för hårdhet på fjädrarna?

Eskilstuna
Här sen Jan 2006

Det här måste väl vara snabbaste tiden med sugmotor som noterats (bortsett Radical, gocart, f1, m.m.)

än så länge...

www.modsport.se
Citera
Bilder o videos
M3E30 i Superstage
<<   1, 2, 3
11483 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande