| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
M3E30 i Superstage
|
11483 besök totalt |
|
Re:
Kommer faktiskt inte ihåg. Men det står väl i bilsport (jag fick inte min i lådan )
2:a va iallafall Martin Scotte fast med någon annans bil. Iallafall en Honda. Tror det va 1.22,9x nånting. Sen va det en snabb Saabster som tyvärr gick sönder. Erik Jirhall med RS4 borde lätt varit topp 5. Den va riktigt snabb. |
||||||
|
Stämmer.
Jag har inte riktigt koll på exakta tider men såhär såg topp 6 ut iaf. 1. BMW M3 E30 1.19.9x 2. Honda Civic EG 1.22.9x 3. Lotus Caterham Super 7 1.24.xx 4. Åudi RS4 1.25.5x 5. Honda Civic -88 1.26.xx 6. Honda CRX 1.27.xx 7-13 kom på över 1.33 tider har jag för mig, så jag har inte så stor koll på dom. Nu har jag inte tidningen, kanske står samtliga tider där? _________________ Marcus Eisenhut Honda Integra GSR -94 |
||||||
|
Re:
Njae, så illa var det inte.
Jag kom 9:a och körde på 1.32... ingen höjdartid, men det var skoj ändå
_________________ Fredrik Boivie
Kör nu Lotus Exige S2, tidigare Westfield & andra Lotus |
||||||
|
Re:
Jäkligt roligt och imponerande Samuel, stort grattis Jag har hittills lite lättvinnligt förkastat Superstage som; "nog inte så kul" och därmed aldrig provat. Men efter denna uppvisningen måste jag nog ändra uppfattning.
Jag är därmed också på. Ska väl inte vara helt omöjligt att få till. Hade isåfall varit kul om jag kunde övertala dig Samuel att ta en repa med min bil och få lite synpunkter och förbättringsförslag på mitt chassi. Mvh /Jonas _________________ Jonas Sandborg BMW M3 E30 -87 Såld BMW M3 E90 -11 Såld BMW 3.0 CSI -72 Såld Porsche 996 GT3 -04 Såld Lotus Exige S240 PP -08 Shelby gt350 -17 Såld |
||||||
|
Re:
Jag är oxå på... _________________ A1exander Wi1borg M2 F87 Competition + 1M E82 + iD4 Sodi DD2 |
||||||
|
Re:
Redan klart, lördagen 26/7 är det Superstagekamp mellan cupbilar och gatbilar för alla BMW Sport Club medlemmar
_________________ Patrik Skoog |
||||||
|
Re:
Kanon Hade annars tänkt föreslå en Superstage "shake-down" någon gång i April som inledning på säsongen. Men 26/7 funkar för mig. _________________ Jonas Sandborg BMW M3 E30 -87 Såld BMW M3 E90 -11 Såld BMW 3.0 CSI -72 Såld Porsche 996 GT3 -04 Såld Lotus Exige S240 PP -08 Shelby gt350 -17 Såld |
||||||
|
Re:
Nu får du peppa ohlson lite, han får nog ta i lite om han ska bli snabbaste e30
_________________ Jonas Edling |
||||||
|
Re:
Tack. Läste själv reportaget första gången idag.
Jag är oerhört nöjd med Kumho däcken ihop med mitt chassi. Nu går man ju och klurar på vad man ska hitta på härnäst. Men då är det ju extra kul att man har så mycket kvar att göra med bilen som påverkar tiden. Så om tid finnes så ska allt förfinas ytterliggare lite till.
|
||||||
|
Idén om ett gäng M3E30 i superstage är inte alls fel. Det konstiga är att trots att det finns så många snabba och fina M3:or så är det i inte alls många som kört superstage. Iallafall inte om man kollar i listan. Vad beror det på?
Det finns ju hur många olika och konstiga bilar som helst i listan men bara två M3E30! Dags att ändra på det!
|
||||||
|
Re:
Jag hoppas på att få bilen ska kunna hålla tillräckligt länge för att köra superstage. Vore skitkul! _________________ Jonas Edling |
||||||
|
Re:
Får börja med att grattulera dig Samuel och önska dig ett gott nytt Superstage-år! Som Hobbe skrev i sitt inlägg tidigare i tråden - visst är det kul att leverera något som fungerar bra och som kunden är nöjd med. Jag vet sedan innan att med en bra utsorterad bil går det att åka riktigt fort på Kumho V70A-däcken. Så tack för din feedback Samuel!
På videon kan man höra några som kommenterar däcken att " det kanske är så att de börjat ge sitt bästa" och att "det faktiskt är mjuka däck". Sanningen är att däcken Samuel åkte på är i gummiblandning K60 vilket är en mediumblandning som fungerar utmärkt för sprintlopp men kanske egentligen är väl hårda för en ultimat superstagetid - särskilt om det bara är +5 grader... och vet ni föresten vad som är "minsta gemensamma nämnare" för de två bilar som åkt under 1.20 på gatdäck?
Mvh Martin Wheelbase KB 0707-334722 _________________ ///Martin Gistell Z3 2.8 Coupé -00 - Roadsport B 2012 / 2013 / 2014 / 2016 / 2019 M3E30 -90 - tredje i ordningen! Passat GTS R-line -18 - personfraktare |
||||||
|
Re:
Det är en av bilsports utsände som säger det. Anledningen är att gullabo kört strax innan men inte lyckats slå min tid. Gullabo klagade då på att däcken va va för mjuka. Och inte undra på det om man åker och vänsterbromsar och sladdar hela banan 4varv i sträck. När jag körde hade jag inga problem. Men det skilde en hel del på våra körstilar. Till nästa gång får det bli ännu bredare och klibbigare däck. Kan du fixa 275/30 17"?
Tack själv för kanonservice. Bra produkter och snabba leveranser. |
||||||
|
Re:
Vi andra kanske e mer rädda om våra bilar nä..det vore jättekul att pröva SS någon gång. Fast du har ju satt ribban högt
_________________ Fredric Sjöblom ------------------ BMW 5 -16 Mini Cooper -15 Huqvarna FE 350 -17 |
||||||
|
Det här måste väl vara snabbaste tiden med sugmotor som noterats (bortsett Radical, gocart, f1, m.m.)
än så länge... |
||||||
![]() |
Bilder o videos
M3E30 i Superstage
|
11483 besök totalt |