Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2008-01-10-> Autosport Intl, NEC Birmingham
<<   1, 2, 3, 4   >>
1 besök senaste veckan (18211 totalt)
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3131



Alltså jag måste bara få påpeka att du berikar mitt liv oerhört P.P. med ditt bildbajsande thumbs up thumbs up .

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Re:

P.P. skrev:
Varför har jag så lätt för att fastna för det udda och det jag så gott som säkert aldrig kan få


Såg du inte att den var till salu?

_________________
/Anton Lillsund
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8841

Hjälpmoderator

För all del Edvin, jag har ju en väl utvecklad förmåga att satsa på kvantitet snarare än kvalitet i dessa sammanhang.

Jodå, jag såg det. Men varken min eller mammas själ ger teckning nog för checken...

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8841

Hjälpmoderator



Prodrives bidrag till 2006 var nu förpassat till något "japanskt prestandahörn".



Min R32-ägande kollega började yra turbonamn, 402-tider och annat underligt när han fick se denna. Den skall visst vara snabb



TechArt var väl representerade.



Med tre bilar...



...i lite olika utföranden. Någon kunnig får gärna reda ut begreppen.



En M3 kompressor som var en underlig blandning av race och styling. Konstapeln kan säkert berätta mer.



En tilltuffad NSX. Frågan var bara om prestanda levde upp till utseendet?



Det faktum att det satt en Paxton under huven antydde nästan det



Kom igen nu, Lindinskan, när skall vi få höra mer om Fåååården?



Det här paret måste väl ändå gett upphov till lite diskussion i hushållet?



Jag är ledsen, men det gick bara inte att fota den utan att brudarna klängde överallt på bilen. Jag vet inte, kanske gjorde de reklam för nån skyddsplast för lacken eller något sånt...



Vem, jag frågar bara vem kom på att döpa en superbil till Gumpert



Jag var lite konfunderad över den här montern. Var det nån galning som tyckt det var för lite pulver i en TVR och utvecklat en egen motor Men så kom vi hem och jag läste länken i 350-tråden. Motorerna går tydligen sönder stup i kvarten (det finns nu en trackday-arrangör i GB som bara tar emot tyska bilar. för er som är trötta på alla trasiga lotusar och tvr som står ivägen på banan, eller vad det nu stod i annonsen ). Så man erbjöd ett (dyrt) ombyggnadnadskit för att lösa alla problem.



Darwin hade varit stolt. Evolution i all sin glans.



Want one? Ehh, ärligt talat, nej...

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator


Där var prislappen på bimmern...

Det här är roligare! Efter vinsten 2006 så lyftes den av banan och erhöll ingen uppfräschning alls. Allt lämnades som det var!
Killen i montern var väldigt nöjd med att säga: We could start it right here, if we had the computer with us
















JPS, välkänt utseende, här med skalet på sidan av..




För alla cykelfantaster på rejsa..


Vad fotar Stratos?





Damerna, (jodå, det är P.P.s galanta dam som står där) vaktade denna simulator


Fjädringsväg var det ja.. undrar om inte den här ligger i ligan över RS200 ändå..


Tankpåfyllning blev ett studerat ämne.. Anslutningen närmast i bild är avsedd för brittiska stridsvagnar.. Prislappen förblev hemlig trots påtryckningar från våran sida..


Innan vi åkte fick vi förfrågan om att försöka få lite mer info om oakley Designs sekventiella kit till Porsches växellådor.. Vi fick en föredömlig produktvisning där bilen låstes upp och vi fick torrbryta lite.


Känslan i spaken får sägas vara rock solid. thumbs up Distinkt och pålitlig. Enligt uppgift tävlas det med detta kit och det verkar ha funkat bra på de bilar som fått det monterat.
Porsche själva hade satsat en ganska ansenlig summa pengar på utveckligen av detta kit. Dessutom fattade jag det som att dom (Porsche) hade för avsikt att montera det i sina produktionsbilar redan med 997 men att pappersexercisen satt stopp för det, kanske till 998 då..

Den lilla displayen vid friskluftutblåset indikerar gällande växel med en siffra.

Talande budskap på Gulfjackorna..


Jag har i stort sett lagt upp bilderna i den ordning jag tog dem.. Så tydligen sprang vi på ett svänghjul mitt i alltihop..


Vid det här laget börjar batterierna i min blixt ge vika, därav de lite mer ljusfattiga bilderna..
Klanderfritt skick på denna Corvette


Borde väl vara de givna färgerna?


Inte helt standard ser det ut som..


Den svarta M3 P.P. visade såg ut så här i motorrummet


En till detaljbild på muskelsvensken


Sonetten


och Turbon


Hur det gått till eller vad priset var, om det var till salu framkom inte.. Men lite udda är det ju


Miata får väl anses vara en av de mer populära rejsa-bilarna.. Vi får se om det blir en trend med luftintag på detta vis..


Denna är till Pär


Min BMW har så kallad multifunktionsratt.. men den står sig rätt så slätt mot denna..


Pistonshead hallarna var lite mer bling än övriga mässan.. så givetvis fanns det lack a la show på plats


Jag avslutar denna bunt bilder med en Kranielbil


snart slut på bilder från mässan..

_________________
/Anton Lillsund
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8841

Hjälpmoderator

Den där Rolls-grillen... Undrar om inte det var den som smälldes i Gumball för något år sen. De fick till och med det hela på tv då Maximilion låg i bilen bakom med ett tv-team Det hände i så fall på en rätt otrafikerad motorväg

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

När du säger det så var det nog nåt sånt där gatlopp dom visade på tvskärmarna i den montern..
Så det borde stämma.

Var inte så mycket kvar i mina mappar så det var lika bra att slänga med det sista på en gång..

Rätt kul pryl för den filmfrälste, hur den hamnat på Auto sport international kan man ju fundera över...


Lite udda det här också. Jag är inte helt säker på vad vinsten med det hela är, men annorlunda är det ju alla gånger..


Mot London!


Kvällen innan avfärden lämnade inte så mycket sömn för vissa av oss..
så nån passade på att slappna av lite i bilen..




Vi hade tänkt svänga förbi Silverstone för att kika lite..
Borde ju inte vara några problem med en sån här..


Efter 5(?) rondellvarv pga osäkerhet åt vilket håll vi skulle så stannade vi för att samstämma en aning.


Efter ha rådfrågat en mack om vägval så åkte vi fel i cirkus en halvtimme..
och hamnade här

där gav vi upp och åkte mot London igen..

Framme vid hotellet..

men det var fel hotell, miss på några hundra meter..

Där var det slut för min del. Finns en massa detaljbilder på många av de saker som visats i tråden.
Kan komma upp vid diskussion eller förfrågan.

_________________
/Anton Lillsund
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11955



Ville bara passa på å tacka för alla härliga bilder thumbs up thumbs up

_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14550



Re:

P.P. skrev:



Så, fredag morgon och på språng igen. Pistonheads hade som sagt fyllt upp ett par hallar med sport/super- och banåkarbilar. Här ett kylscoop till bromsar som jag funderar på om det gör någon nytta. Behövs det när bromsar sitter så öppet som på en Seven, och om så är fallet, kommer luften verkligen in utan mer styrning än så här?


Nascarbilar (och vår Nova) är nedlusade med dessa scoop.....så funktionen är nog ganska väl dokumenterad.

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Nillet
Eslöv, Skåne
Här sen Okt 2004
Inlägg: 4183



Re:

Anton Lillsund skrev:
Borde väl vara de givna färgerna?


Inte helt standard ser det ut som..


Mycket kan man säga om färgschemat på 2-eleven, men jag tycker inte om någon av dem.
Färger för 2-eleven (PDF)
Standard Exige S har kompressor och laddluftkylare (och ingen bakåtsikt ).

Än en gång: 1000-tack för alla bilder! thumbs up

_________________
Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW
= NILLET RACING =
https://www.ellensagentur.se https://www.cancerstiftelsen.se
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8841

Hjälpmoderator

Ett av Peters få inlägg i bilfärden ner mot London kom ifrån djupet av baksätet när vi blev omkörda av en Evo efter att en trafikstockning just släppt. Han ville bara veta att han hade känt igen motorljudet rätt...

Jag vill också påpeka att Team Fåååård var sist in och först ur ovan nämda rondell. Inte hängde de med i den heller Scuderia Diesel däremot thumbs up



En, öhhh, vadförnågot? Eller förresten, det är ju t.o.m. två.



Suck, och jag som trodde att det skulle gå snabbt att ta mig igenom PistonHeads hallar. 2h senare, och jag var fortfarande kvar...



En av få E30:s på plats. Det var de där rallybilarna som Anton fotade, annars var det rätt tunt. Å andra sidan fanns det nog inte en 10 Mk 1-2 Escorter där. Jag vet inte... fanns det någon bilmodell som kunde kallas vanlig där?



Scoop, dubbla pipor och brist på laddtrycksmätare. Borde då sitta Rover V8 och inte Cossiemotor i G33:an.



Diskret, huh?



Det liknar ju Repsol-lacken, men... Det stod en likadan Escort bredvid, är det nån trimfirmas stuk eller?



Ifrån sidan är den ju inte fullt lika iögonfallande.



Jag är ledsen men... Vit och svart bil, med kraftig belysning på. Jag vet inte jur man skall fota den för att få det bra.



Något säger mig att det finns för mycket pengar i fotbollen om man kan få dem att investera i en racingliga på toppnivå. Fast... Om mockupen i bakgrunden är något att gå efter kan det inte röra sig om såååå mycket pengar. Den var f-n i mig byggd av masonit papier maiche.

Betyder detta förresten att vi kommer få se moderniteter som kravaller, firmor och expertanalyser på tv:n även i motorsporten



Lite underlig burdragning i Miata. Sitter det någon innanför instrumentpanelen som gör att man inte kan dra den igenom (lite trångt in/ursteg nu...) och är det en synvilla hur den kröker uppe vid rutramen? kommer inte ihåg hur det var i verkligheten.



Diskret.



Det stod två liknande bilar i den här montern. Tror att Anton fotade motorerna. Detta är den lugnare, med Cossiemotor utan turbo.



Chevronen har redan varit uppe, men Anton missade att den var innovativt utrustad med automat...



Vi avslutar förmiddagens laddning med Zolfern, bara för att den är så läcker.

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 20218



Re:

P.P. skrev:


Lite underlig burdragning i Miata. Sitter det någon innanför instrumentpanelen som gör att man inte kan dra den igenom (lite trångt in/ursteg nu...) och är det en synvilla hur den kröker uppe vid rutramen? kommer inte ihåg hur det var i verkligheten.
Det ser ut att vara en MAX5 Racing miata. Det tvärröret verkar ha en uppåtkrökning som gör att det ser mysko ut.
Du ser (lite svagt) samma rör på en av deras infobilder.

Som de kör så är det inte konstigt att de utvecklat en entyps 7punktsbur http://www.2plus2tv.com/crashjc.mpg

Det takröret gör det ju inte direkt krångligare att komma ut, du måste ju under röret i dörren i alla fall (där gnuggar jag hjälm varje gång iaf).

_________________
Niklas Falk
www.SPVM.se
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8841

Hjälpmoderator

ojdå, det rullade ganska många varv...

Tänkte mest på att bågen inte följer a-stolpen ner till tröskeln. Snap-off navet underlättar väl en del, men som det är nu har man ju kortat dörröppningen med en hel del.

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 20218



Re:

P.P. skrev:
ojdå, det rullade ganska många varv...

Tänkte mest på att bågen inte följer a-stolpen ner till tröskeln. Snap-off navet underlättar väl en del, men som det är nu har man ju kortat dörröppningen med en hel del.
Den rullar en del av dem uppe på Amcot dessutom (ingen höjdare om det bara varit båge ).

Snabbare montering om man slipper pilla bort instrumentbrädan är enda anledningen jag kan komma på. Längre fram där skulle de kunnat ansluta till instrumentbrädans rör som sidostagning.
De har ju inte behov av ursäkten med möjlig i/ur-montering en gång per år som jag har. Men jag tror min främre stötta sitter lite längre fram trots allt.

_________________
Niklas Falk
www.SPVM.se
Citera
Henrik Eldholm
Svenljunga
Här sen Sep 2004
Inlägg: 192



Re:

P.P. skrev:


Vem, jag frågar bara vem kom på att döpa en superbil till Gumpert




Anledningen till att bilen heter Gumpert är att han som byggt bilen heter Roland Gumpert...

Mer info på: http://www.gumpert.de/eng/index_html.html

Tuff bil iallafall

_________________
Henrik Eldholm
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 19084



Re:

Anton Lillsund skrev:


och Turbon



900 stolar?

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8841

Hjälpmoderator

oh hemska tanke, har någon uppdaterat sin Saab



Förhoppningsvis hinner jag lägga ut allla jag har kvar nu.



Jag hörde i veckan att Aston var det enda märket som hade bilar att sälja över disk till alla FIA GT-klasser. Ganska starkt av en så liten tillverkare.



Det vore nog svårt att låta bli om man hade pengarna...



Den arabiska anläggningen igen. Stort blir det...





Den höjer sig lite över mängden så att säga.



Inte ett gram onödigt material här inte.



Bågen igen, jag fattar inte ens hur det går till att styra



Ingen aning om vad det är för ursprung...



Det vet jag däremot här.



Force India hade avtäckning på fredagen. Intressant nog var bilen placerad så långt bort ifrån den ordinarie F1-montern man bara kunde komma på utställningen. Fanns det någon tanke bakom det?



Healey SR Le Mans-replika. Orginalet körde Le Mans 68-70 i tre olika utföranden men kom aldrig i mål. Nu har en Healyfirma plockat ihop en kopia som skall likna orginalet, men med en Rover V8 istället för den aningen nerviga Climax formel-motorn som satt i den gamla.



"Ferrarimontern" hade nu fått tillökning. 914/6 var bort och en Maserati (tror jag) stod på plats istället.







Ifrån Subarun Prodrive hade under uppbyggnad.





Ingen triangulering upp till stötdämpartornen, men ett liggande kryss under instrument/huv. Är Escort Cossien svag på den ledden, eller varför har de gjort så?



Rekordeligt kryss bakom stolarna.



Jag fick visst med mig en del att läsa hem... Plus en 1½ års prenumeration på octan (Sportscar racing in camera ingick...)



Jag brukar ju alltid köpa med mig böcker hem, och den här gången visste jag t.o.m. vad jag ville ha... http://www.chaters.co.uk/book_details.cfm/bks_id/11074 och Chaters hade den på plats, men jag tyckte £89,99 var lite högt, så jag snokade vidare. Några fotoböcker av Dave Friedman gled förbi, jag begrundade Mon ami mate, nån Nurburgringbok men sen... sen fick jag se den här och började bläddra. Jag var fast.



Den handlar om amerikansk sportbilsracing mellan 54-58, vilket egentligen är lite tidigt för mig. Men bilderna...



Bara titta på dem. Den är precis så vackert reproducerad som man kan tro. Ett litet problem bara. Priset var £149,99 så jag ställde tillbaka den, suckade och gick vidare.



Strax innan stängning på torsdagen var jag tillbaka, bläddrade, suckade och ställde tillbaka den igen.



Men så, 10 min innan stängning på fredagen gick det inte längre. JAG VAR TVUNGEN ATT HA DEN!
Killen som jobbade i ståndet (höll på att skriva hade... men det kan ju feltolkas lite...) tyckte det var ett utmärkt val. Själv menade jag att jag nog fick sluta besöka dem. Fast en liten tröst var ju att inköpet 06 av Exellence was expected (Porsches historia) var dyrare. han påpekade då att det exet han hade liggande där var ibland de sista som fanns till salu och att andrahandsvärdet nog aldrig skulle sjunka.
Dessutom var min nya bok en av endast tusen tryckta, så chansen att den skulle hamna på bokrean framöver var rätt liten...

Så, det var allt ifrån mig. Dags för de andra att fylla på med sina bidrag.

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17947



Re:

P.P. skrev:


En, öhhh, vadförnågot? Eller förresten, det är ju t.o.m. två.
Vad är detta för något? Den ser liten och nätt ut.

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



Boxeråtta i en BRM har jag aldrig hört talas om?

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 19084



Re:

P.P. skrev:
oh hemska tanke, har någon uppdaterat sin Saab

Jag hörde i veckan att Aston var det enda märket som hade bilar att sälja över disk till alla FIA GT-klasser. Ganska starkt av en så liten tillverkare.


Tja, jag trodde att den typen av bilar skulle vara anal-orginal eller inte vara med. Varför det sitter 900 stolar i den vet jag mycket väl, skräpstolar dom med.
Jag hade för övrigt en röd 99 turbo stol i min 900 turbo, den var röd och resten av inredningen var grön...

Aston har ju lejt ut all tillverkning till Prodrive så att kalla dom tillverkare av bilarna är inte helt riktigt.

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
Bramstedt
Göteborg
Här sen Dec 2007
Inlägg: 23



Mkt trevligt med bilder o härlig läsning! har haft förmånen att få en muntlig genomgång av P.P till alla bilder!

MVH

_________________
Lukas Bramstedt
Citera
Eftersnack
2008-01-10-> Autosport Intl, NEC Birmingham
<<   1, 2, 3, 4   >>
1 besök senaste veckan (18211 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande