Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 1 besök senaste veckan (30344 totalt) |
Re:
Tackar. Jo då blev själv väldigt nöjd med taket,ja du resten av buren ligger på en hylla i garaget och väntar på att någon ska plocka fram den igen, nej jag tror nog att den får ligga kvar där, var mest ute efter att ha huvudburen och lite stag för att få upp lite vridstyvhet så det får räcka med halva i denna bil, Hur går det med dina byggen? Har du fått monterat omega diffklumpen? _________________ Joakim Nilsson |
||||||||
ok! Ja, en halv bur måste ju vara bättre än ingen bur!
![]() Det går tyvärr trögt med mina asconor... Har en omfattande husrenovering som stjäl mycket av den effektiva tiden... Men dock har jag hunnit iväg till kinnekulle ring en sväng med min C20XE försedda ascona ![]() omega bakaxeln ligger än så länge i en sån hylla som resterna av din bur ligger i. ![]() Inte bara ditt innertak som blev bra, jag gillar färgen också! ![]() ![]() _________________ Mvh He nr ik Tj ul an der Opel Ascona A 16v |
||||||||
Håller på att klura lite med bränsle pumpen till catchtanken ,provade nu en annan modell och det verkar funka än så länge, så man tog ju en provtur till helsingborg när det var streetcar festivalen , gick fint men när jag stannade utanför gageret läckte det kylarvatten ,så första tanken övertryck i kylaren men som tur va hade bara kylaren spruckit vid nedre anslutningsröret, så det var till att slipa rent och löda ihop, bra med äldre grejor som går smidigt att laga.
![]() _________________ Joakim Nilsson |
||||||||
Nu har man vatt ute och sladdat lite och allting håller ännu känns fint.
Så nu är det som vanligt när man fått allt att lira så börjar det klia i fingrarna efter något nytt att pyssla med, tog en runda i gömmerna och hittade 4st 19" fälgar och en hundkoje kaross så då började ju klart tankarna komma igång på vad man får ut av detta, med en motor(typ volvos 2,0t) på tvären bak kan det nog bli skoj om det nu får plats ,ja det fick bli en snabb skiss(inte fälgarna på skissen är kass på att rita så det fick bli något enkelt,tänk om man kunde lära sig photoshop) ![]() _________________ Joakim Nilsson |
||||||||
Re:
Tack för det, ja den färgen är riktigt trevlig ,och så är det ju en Opel original färg kan säkert passa fint på din coupe också. _________________ Joakim Nilsson |
||||||||
Re:
Jäkligt fina bilder, Västra Sandgatan i Helsingborg, precis rätt "stämning" i miljön där! _________________ Jesper Leidig Skoda Octavia 1,6 -99 Harley Davidsson Sportster 1200 Sport Vespa Touring 150cc 1961 |
||||||||
Re:
Nix, har redan kollat med dom, och dessa breddare känner dom inte igen... även om dom har föreslagit andra breddare i deras sortiment. _________________ Calle Olsson ![]() |
||||||||
Ser misstänksamt likt ut dessa, dock är de ju Kadett C breddare:
![]() Dom vet jag var man får tag i, men då dom ännu är väldigt ovanliga i sverige vill jag helst inte avslöja var ![]() ![]() _________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
||||||||
Re:
Ska kolla nästa sväng jag är i garaget om det står någonting i breddarna ,men hoppas inte på för mycket då dom legat i gömmerna väldigt länge. _________________ Joakim Nilsson |
||||||||
Så har det inte hänt något på länge men nu så.
Fick bli en Dieselkrök till slut rör i stället för det gamla 4" röret. ![]() och så en riktig indikeringslampa till oljetrycket, blev 2 vita lysdioder som lyser starkt rött infälda i plexiglas och monterade så man får ljuset rakt i fajan. ![]() och så lite nya mätare så man kan ha lite koll på vad som händer med maskinen, fick bli lite kolfiber som ju är modernt så man får lite nybils känsla ![]() ![]() _________________ Joakim Nilsson |
||||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 1 besök senaste veckan (30344 totalt) |