Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2, 3 1 besök senaste veckan (12374 totalt) |
Re:
oj oj då! Men hur kunde bränslepumpen lossna? och hur kommer det in bensin i coupén, tanken sitter ju under bilen? Eller hade du fuelcell i bagagen? _________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA ![]() ![]() |
||||||
De flesta bilar (i alla fall de jag skruvat med) har en manlucka i golvet för att man skall kunna komma åt pumpen utan att ta ner tanken. En spekulation ifrån mig är att tanken trycktes ihop i en rullning och amaturen sköt upp genom hålet och sen var duschen öppen
![]() _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||||
Re:
Den skulle jag betala för att få se på Nordslingan ![]() ![]() ![]() |
||||||
Re:
Jo den vägen finns ju alltid är klart. Ska ju vara en lucka för där, men den kanske trycktes bort som du säger. Tråkig historia i vilket fall. Hoppas det dröjer länge innan något liknande händer igen. ![]() _________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA ![]() ![]() |
||||||
Re:
4wd är den iallafall ska se om jag kan snoka reda på lite mer info om den imorgon. Går i Ulricehamn vanligtvis. _________________ Henrik Eldholm |
||||||
Min första film jag någonsin gjort.
http://video.google.com/videoplay?docid=7940764930175703551 Vet ej hur intressant men det visar varvet innan det tråkiga hände med Saaben. Verkade som om det var halt i Startkurvan. Hur upplevde ni andra som körde där? Är evigt tacksam för att inte jag kvaddade min bil. Lägger snart upp roligare videos från dagen. _________________ Jim Kindblad Mazda MX-5 1.8 -99 Opel Speedster 2.0 TURBO Opel Speedster 2.2 N/A *såld* 2st Mazda MX-5 1.8 -94 *sålda* |
||||||
Re:
ooo skynda skynda vill se ![]() _________________ Pieter Teintang |
||||||
Kul att du gillar det Pieter!
Här är ett litet klipp till, framåt 4min in i filmen så hamnar jag bakom en snabb svart Volvo och vi har en liten fight ![]() ![]() Verkar gå riktigt bra, ingen projekt tråd? http://video.google.com/videoplay?docid=4199982321984182267&hl=en _________________ Jim Kindblad Mazda MX-5 1.8 -99 Opel Speedster 2.0 TURBO Opel Speedster 2.2 N/A *såld* 2st Mazda MX-5 1.8 -94 *sålda* |
||||||
Re:
haha visst fasen e det jag ![]() tack för att du la upp filmen ![]() man har ju en sån jäkla respect på dom dära låga bilarna som du åker omkring i, ni liksom bara dyker upp i backspegeln sedan blir ni bara större å större inför varja kurva ![]() vad för däck använde du samt vilken vikt har du på din bil? vägde min själv i dagarna och hamnade på 1240/1250 kg utan förare med ca: 20liter soppa. och körde på vanliga gatdäck som kanske var 3/4 år på nacken ![]() blev väldigt överraskad av fästet på banan ![]() nopp har ingen projekt tråd ennu, men det kommer väll det med eftersom jag skall rostlaga och lite annat krimskrams ![]() ![]() //Pieter _________________ Pieter Teintang |
||||||
Haha, om du hade respekt för min så underskattade jag nog din
![]() ![]() Det var bra med flås i den bilen!? Min bil ska väga strax under 920kg med lite bensin i, sen är jag en liten klenis på runt 70kg. Effekten som Klasen säger min bil ska ha är 260hk och 400Nm på hjulen men det är nog mindre men den går bra tycker jag. Jag kör på Kuhmo KU31 fram och Bridgestone RE40 bak. Blev så med olika märken när jag bytte fälgar men det är snart dags att köpa nya däck....igen. Körde i början av semestern på Knutstorp och där blev däcken lite för varma efter några varv. På Anderstorp så kändes det som om däcken klarade sig bra mycket bättre. Är ju många rakor och jag tog lite avkylningsvarv titt som tätt. Daniel i den silverfärgade Speedstern körde med R888:or sa han hade svårt att få upp temp i sina däck så det kanske inte spelade så stor roll på denna bana? Fasen vad jag vill köra där igen ![]() _________________ Jim Kindblad Mazda MX-5 1.8 -99 Opel Speedster 2.0 TURBO Opel Speedster 2.2 N/A *såld* 2st Mazda MX-5 1.8 -94 *sålda* |
||||||
Det kanske börjar gå upp ett ljus för fler klubbar nu att Rescue bil, ambulans och bemannade flaggposteringar med brandsläckare är ett måste även på gatbilsåkning.
Tur att det gick så bra som det gjorde! Vad blev konsekvenserna efteråt? Vem får betala bortfraktning av bil, sanering etc? Blev några myndigheter inblandade? _________________ Johan Rosenquist SDF ansvarig Audi ClubSport www.audiclubsport.se RosenquistAudiTTRACING www.rattracing.com www.guldgossarnaracing.se |
||||||
Re:
Vill minnas att soppapumpen bara sitter nerstucken i en gummidamask i tanken, lossnar den så blir det som sagt ett 2½tums hål rätt in i kupén. ![]() Köp en lopp som det heter. ![]() _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||||
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2, 3 1 besök senaste veckan (12374 totalt) |