Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW E30 cup2010?
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
1 besök senaste veckan (18686 totalt)
ANTEROW
Skellefteå
Här sen Okt 2004

Trådstartare
Aha! Det förefaller som jag fick soppatorsk. 14 liter är inte nog med originaltank, inte efter ejes och ut på start och mål rakan. Jag som låg 3a ett litet tag...
Iallafall så fungerade växlingen bra, det stora problemet var att bilen har M3låda men länkaget är från 318 anno 83. Enligt egna tester så passar det inte att skruva dit plåten mot m3lådan vilket resulterade i att han/hon/dom som byggt bilen helt resolut kapat och bultat plåten i golvet.
Tyvärr så han jag inte med att få mina nya fjädrar vore kul om de han dyka upp innan Mantorp iallafall.

Jag har kört in min e30-91a i garaget, det är dags att börja rensa den om jag skall vara klar till premiären i Maj. Jag vill helst ha skruvat i allting själv så att man vet vad man åker runt i.

ANTEROW
Skellefteå
Här sen Okt 2004

Trådstartare
Mantorp rapport.

Äntligen kvalade man in före alla bilar i Standard klassen!! hade ochså bilar i egna modifieratklassen bakom vilket kändes fint!! Hade lite problem med vibrationer under kvalet men kunde vi kunde inte hitta nåt som satt löst så det vara bara att hålla extrahårt i ratten. I kurvorna kändes inte "vibbarna" så jag fortsatte ladda varv. Det krävs att man litar på bilen innan man törs köra på ordentligt.

race1: Jag var fast besluten att inte köra på nån vilket jag lyckades med på gälleråsen. Jag tror det satt i lite undermedvetet för jag gjorde en usel start och trots att jag gav plats till ev passerande så krokade jag ihop med konkurenten Landwall. Jag fortsätter körningen men känner att bilen inte riktigt går som den ska. In sakta i depå för kontroll, det visar sig att fälgen ville bli sk splitfälg. Kändes lite surt. Där dog min motivation för i år. Tack ändå Tobias för erbjudande om lån av hjul.

och ja, det var soppatorsk jag hade...

Patrik Skoog

Här sen Apr 2005

Re:

ANTEROW skrev:
Kändes lite surt. Där dog min motivation för i år.

surt!
Hoppas vi ses 2010, då har säkert motivationen kommit igen

Här sen Maj 2004

Bryt ihop och kom igen, Du verkar ju har sorterat ut det mesta nu! thumbs up

Tobias B
Köpenhamn
Här sen Maj 2005

Re:

ANTEROW skrev:

Tack ändå Tobias för erbjudande om lån av hjul.

Tja, jag hade ett hjul över och du verkade ha bra fart i grejerna, fast ibland känner man av när det är färdigkört, du lät iaf ganska bestämd Smällen syns f.ö ganska bra på Patriks film från rejs 1, inte så hårt verkar det men hjulen snurrar ju fort när dom går ihop...

Ses på Mantorp thumbs up

BMW E36 323i -92 BMW Cup #79: SÅLD!!
Citera
nicke-69
Huskvarna/SMÅLAND
Här sen Aug 2008

Bara att bita ihop Erik. Du har ju förbättrat dig hela säsongen.

Skellefteå
Här sen Okt 2004

Trådstartare
Tack allihopa! Man blir nog ordentligt sugen vad det lider. Skall bara smöra lite för huspolisen först och lägga lite klinker tänkte jag...

Vätterleden Racing
Jönköping
Här sen Sep 2005

Du kommer bli sugen. Efter en säsong behöver alla en paus. .

Skellefteå
Här sen Okt 2004

Trådstartare
Dags för nya tag. Snart klar med golvvärme och klinkers så frugan är tyst en stund.
Planer för 2010:

Ny kaross med tiggad bur och M3 utseende.
Nytt pedalställ utan servoskiten.
16"hjul så att jag kan schimsa länkarmarna.
Shiftlight och nån form av laptimer skall införskaffas.
Säkerhetstank el minskad originaltank + catchtank.
Mässingsbussningar i bromsoken.

verkar ochså bli möjligt att trimma motorn S14B23, men det blir nog inget med det i år. Har inte budgeterat för det. Viktigare är att göra iordning karossen så att man blir nöjd. Måste ochså fixa mycket extra vikt att hissa i. Mina nya fjädrar dök upp måndagen efter Mantorp, skall beställa några till redan nu så att man är redo att testa lite.

Jag skall ochså uppdatera tråden oftare så att man "eldar" sig själv lite mer.

Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004

Re:

ANTEROW skrev:
Dags för nya tag.

Se där! Det tog inte lång tid att få upp motivationen igen
Hoppas att du får en mysig, och framgångsrik vinter i garaget thumbs up

Här sen Apr 2005

Re:

ANTEROW skrev:
Dags för nya tag. Snart klar med golvvärme och klinkers så frugan är tyst en stund.

thumbs up thumbs up sugen att åka standard eller blir det modifierad?

Skellefteå
Här sen Okt 2004

Trådstartare
Standard har jag inte ens tänkt på! Borde man det?
Skall kika lite på reglementet, men jag tror jag flyttar över alla delar och trimmar spisen på sikt. Vad är det som "inte" krävs för standard? coiloversbak var problem förr iallafall å andra sidan så är ju allt utom just detta "standard", även krängarna i original gummi bussning!
Blir väl ännu mera vikt att dra på kan jag tänka...

Patrik Skoog

Här sen Apr 2005

Re:

ANTEROW skrev:
Standard har jag inte ens tänkt på! Borde man det?
Skall kika lite på reglementet, men jag tror jag flyttar över alla delar och trimmar spisen på sikt. Vad är det som "inte" krävs för standard? coiloversbak var problem förr iallafall å andra sidan så är ju allt utom just detta "standard", även krängarna i original gummi bussning!
Blir väl ännu mera vikt att dra på kan jag tänka...

Det är ju en smaksak vilken klass man gillar, jag gillar standard men nästa års modifierat reglemente ser smaskigt ut också.

Personligen så tycker jag det hade varit super kul med en M3E30 i standard. Coilovers är tillåtet, S14B23:an skall vara helt standard, men du får lov att "piggybacka" den så motorn kan nog lämna drygt 200hk med ett bra byggt avgassystem. Med nya viktindexet så skall en std S14B23 väga 1318kg (56 kg mindre än 2009) så det är helt klart en vinnarbil i klassen.

& andra sidan så tillåter mod lite mer modifikationer på motorn/karossen så det är helt enkelt en smaksak

Skellefteå
Här sen Okt 2004

Trådstartare
Man får grubbla lite. Ett problem blir logistiken med en släp besiktigad till 1400kg totalvikt. 1090 får jag lasta vill jag minnas.
Motortrim är ju ganska enkelt. Bara skicka spisen till nån och sen slanta upp...

han kom till start - belånad till tänderna!!!

Patrik Skoog

Här sen Apr 2005

Re:

ANTEROW skrev:
Man får grubbla lite. Ett problem blir logistiken med en släp besiktigad till 1400kg totalvikt. 1090 får jag lasta vill jag minnas.
Motortrim är ju ganska enkelt. Bara skicka spisen till nån och sen slanta upp...

han kom till start - belånad till tänderna!!!

ja jag hade samma problem inför 2009 med lastvikt vilket resulterade i E kort, ny släp & dragbil (enda nackdelen med klass standard )

men 1300kg lastvikt är ju lugnt att "ro hem" med normal släp, dragbil och B kort.

Skellefteå
Här sen Okt 2004

Trådstartare
Ändrade planer tror jag.
Reglementet är ju inte spikat än med det verkar sunt iallafall. Jag har beslutat köra med "den vite 83an" ett år till, man spar en hel del tid och pengar om man väntar med bur och vagnbok till den "nye bil".

Isället lägger jag tiden på lite motorjusteringar på befintligt material. Skall börja med att bromsa den och se vad som har funnits under huven. Helt OK kan den inte ha vart då jag bla saknar tomgång.

Pedalstället skall i, stolen och bältena måste monteras ordentligt...

Jag fick hjälp an storpöjken min att börja "ta fram" bilen...

Ricke_1602
Emmaboda
Här sen Feb 2005

oj det var inte lite snö ni har där uppe

Keep Up the good work

Äger följande:
BMW M235 -14
BMW 330 -06 Banbil/bruksbil
*BMW 1602-71 2,2L motor(långtidsprojekt)
Citera
OpelMannenRacing
Kvarnåsen
Här sen Sep 2006

Ja då de kommit över närmare en meter snö på en knapp vecka så försvinner bilarna Min Kadett C är som spårlöst borta någonstans på gräsmattan...

Opel Rekord E1 2.2 '81
Volvo Amazon hgv custom '66
Citera
ANTEROW
Skellefteå
Här sen Okt 2004

Trådstartare
Ja, det är verkligen illa att bo här uppe! Ska bli så skönt den dan man flyttar söderut igen!!!!

Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003

Re:

ANTEROW skrev:
Ändrade planer tror jag.
Reglementet är ju inte spikat än med det verkar sunt iallafall. Jag har beslutat köra med "den vite 83an" ett år till, man spar en hel del tid och pengar om man väntar med bur och vagnbok till den "nye bil".

Isället lägger jag tiden på lite motorjusteringar på befintligt material. Skall börja med att bromsa den och se vad som har funnits under huven. Helt OK kan den inte ha vart då jag bla saknar tomgång.

Pedalstället skall i, stolen och bältena måste monteras ordentligt...

Jag fick hjälp an storpöjken min att börja "ta fram" bilen...

Känner igen det är även om man bara bor mitt i sverige (gävletrakten) & inte har lika mycket snö
grävde fram min is häromdagen & det var ca 45 cm snö på den

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
ANTEROW
Skellefteå
Här sen Okt 2004

Trådstartare
Nu har jag införskaffat två uppsättningar 16 tums fälgar. Jag testade dessa 8tum breda, tror det är et 19. Fram blir det bra med 20mm spacer.
bak tror jag man kan flytta ut dom 30-40 men de gick på utan.

Är lite fundersam om man skall byta spisen. Byter jag till en m52 blir nog 4.10 utväxlingen fel så det blir till att "ändra" allt. Kanske åker med s14 ändå. Det är ju coolt att varva mycket.

frigång fram med 20mm spacer.

bak utan spacer...

Våra race- och banåkarbilar
BMW E30 cup2010?
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
1 besök senaste veckan (18686 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande