Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 12311 besök totalt |
_________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||
Re:
Tack för erbjudandet. Tror jag köpte en sådan till min bror, men jag hör av mig om det skulle behövas ![]() Kanske hinner pilla lite på Torsdag om jag har tur ![]() |
||
Re:
Ær sækerligen något sådant. Diffen sitter i Subframen som i sig sitter i karossen. Som gjort for att det ska rora på sig nær det borjar bli lite ældre. Mina Casterstag i framvagnen behover bytas ut de med då oljan som ligger i dessa bussningar numera ær utspridd. En 500 krona så får man fræcka med kulleder. MEn det får bli efter besiktning. |
||
Mjahaa.
Blunder GL-SE (Grande Lux special edition) Jag har monterat insugsöverfall på avgaskammen så den har nypt i ett säte. Ingen större skada skedd iaf så med ny beg kam och rätt överfall så ska den allt fungera. Avgaskammen hade gått så trögt att den stod 5 kugg fel ![]() ![]() |
||
Re:
Tack. Första gången jag klantar mig rejält haha. Tur att jag har ett lager med motorer så den är klar på lördag ![]() |
||
_________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||
Re:
Tack. Har en motor till i delar så jag klarar mig en stund till iaf ![]() Tack igen. Sikken blunder ![]() |
||
Efter lite skruvandes med ny kam och rætt overfall så gick motorn igång utan minsta bekymmer.
Forvånande så læckte motorn bara vatten på ett stælle samt det kommer någon droppe olja från t-kopplingen till oljetryckmætare. Har varit ute på en kort tur och pumpat dæck och bromsarna fungerar fint. De gamla EBC belæggen har dock forvandlat skivorna till något som liknar tavlan "Kuling på havet" Vi får se vad besiktningen sæger om dom. Ferodo-belæggen tar vældigt bra for att vara standardprylar iaf ![]() Jag ska forsoka få upp lite bilder på fredag. |
||
|
||
Besiktningen gick som planerat.
En trevlig tjej som besiktigade bilen samt justerade in vänster lampa. Felen var. Ingen katt. Höger lampa. Saknad hjulmutter ![]() Hc och Co 2500 Det var allt. Vänster casterbussning har börjat läcka olja. Höger är redan tom så jag får nog skaffa dom snart med ![]() Passade på att glida förbi Autoexperten och köpa 5 liter Castrol Edge 10w60 olja för över 1000 spänn ![]() Nästa gång handlar jag via nätet.. |
||
Min turbo verkar vara på g att haverera så jag tittar lite på nytt.
Då ekonomin ær vældit begrænsad så kollar jag på billiga saker. Har hittat denna. Ska passa rakt på, samt inom budget. Den ær dock endel storre en den jag har nu. http://www.ebay.co.uk/itm/Nissan-Sky Vad tror ni? Den borde duga till vardagskorning. Standard turbons storlek. Stock RB20 turbo specs - 42x59 compressor wheel .50 A/R compressor housing 51x43 exhaust wheel .4 A/R exhaust housing Ebay-snurran. ompressor wheel: 52.7mm || 76.2mm A/R=0.50 * Turbine Wheel: 65.2mm || 48.2mm A/R=0.63 |
||
Bytt oljepumpen på Skylinen.
Som väntat hade den börjat skruva upp sig med lägre oljetryck som följd. Denna gång såg jag det i tid iaf. Vanligt fel. N1 pumpen har betydligt högre tryck märkte jag. 2 bar på tomgång istället för 1 och 5.5 vid 4000 istället för 4. |
||
Bilen rullade alldeles nyss igenom sista besiktningen.
Med katalysator så var hc och co helt ok. Har sista tiden kört bilen på e85 och ställt upp bränslet 30% med en Apexi Safc 2. Det fungerar fint när jag pendlar till Norge men när jag drog en lätt fullgas repa idag med bredbandslamda inkopplad så ser man att spridarna tar slut. Lambda 1.12 vid 5000 varv. Runt 0.7 är ok på etanol. Bilen knattrar i blocket när jag kör bensin så större spridare är ett måste. Får se om det kommer på till nästa säsong tillsammans med ny turbo som även den är på upphällning. Nya länkarmar bak behövs med då den låter därifrån vid gupp. Tror bilen börjar bli gammal ![]() |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 12311 besök totalt |