Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 14433 besök totalt |
Re:
oj då... kollade upp det där kortet... ![]() ![]() ![]() ![]() Helt nytt med.. kunde bara se att se säljer den på www.webhallen.com/prod.php?id=97790 bra pris me på den... frågan är ju bara om det passar i min dator?? och med ram minnet jag tänkt mig. Enda anledningen att jag förut fastnat för nVidia är ju att jag har haft det förut och äntligen lärt mig lite om inställningarna.... men med detta korts egenskaper så vete faan om man inte ändrar sig.. är du haj på datorer... skulle det funka sig tror du ;o) med burken jag har? _________________ Kenny bjornelundh |
||||||||
det borde passa din dator. Om P4 moderkort kör DDR2, borde det ha en plats för pci-e 16x också (det kan jag inte lova för dig iaf). Om du är osäker, varför inte ringa någon datorbutik innan du beställer.
Det är inte särskilt svårt att ändra i ATI drivisar. Välj mellan max perfomance och highest quality ![]() _________________ Tomas M |
||||||||
Nåt som är ganska viktigt också är att man
måste försäkra sig om att datorn får tillräckligt med ström. Nätagget måste orka driva allt. Funderade på att uppgradera min burk men skulle behöva köpa ett nytt nätagg så jag sket i allt utom RAM-minnet. Tror det var minst 500w som behövdes till geforce 9xxx 2gb ram 3,2ghz cpu. _________________ Oskar Klimczak-Hultgren |
||||||||
Köpte ett ati 4770. Och satt i 2 extra i ram har alltså nu 3 i ram... Funkar kanon... blev en helt annan dator. Nät aggrigatet jag har är på 450 vatt och verkar räcka bra!! Dock har jag inte pillat med kortet utan kör med fabriks instäällningarna, och har nöjt mig med det... Men har noterat att det finns en hel del olika inställningar att leka med. men då ska man nog vara mer insatt.
_________________ Kenny bjornelundh |
||||||||
Mitt tips är ett HD4850.
Inför Juli sänks priserna från AMD, bör gå att hitta för 1100 helt nytt. Helt klart ett bra kort! Ang. nätaggregat, om ni har ett 4850 och inte en alltför extrem processor (En mellansegmentsquadcore är inga problem) så räcker 400w utan några som helst problem. Jag har ett 4850 och en "high end" dual-core, E8400, och jag skulle tippa på att jag ligger på runt 250W i fullt arbete. Lycka till med inköpen! _________________ Axel Tanner |
||||||||
Re:
Vad har du för nätagg om det inte pallar sin spec? :P Därför köper jag alltid Corsair/Seasonic så man får bra grejer. _________________ Axel Tanner |
||||||||
Re:
det e nån billig kinenisk psu.. det funkar helt ok och det flyter fint efter många timmar. men jag brukar räkna bort 100watt effekt från billiga psu därför antog jag teoretisk watt limit for god stabilitet kommer nog införskaffa en lyxig PP&C ![]() _________________ Tomas M |
||||||||
Re:
500w är väldigt mycket för det. 300ish räcker nog. Ang. 4770, väldigt bra kort men otroligt hög return rate, högst på markanden faktiskt (dvs många som skickas tillbaka pga fel). Så tänk på det! Nu är 4850 och 4870 så löjligt billiga, ett 4870 är liksom ett mycket bra kort för runt 1300-1400, helt klart det bästa köpet just nu i mina ögon iom prissänkningen (Glöm det jag sa om 4850, det var innan jag såg priset på 4870!). Så om du spelar lite då och då, och då lite nyare spel, så är det en självklarhet! Klarar i princip allt! Dock om du inte spelar så ofta och då bara racingsimulatorer kan ju ett 4670 duga el dyl för runt 600. _________________ Axel Tanner |
||||||||
Re:
Det e inte Ati's fel, det ska jag påpeka så andra inte ska tro att nvidia är bättre. Både Ati och Nvidia delar på tillverkaren TMSC för att tillverka 40nm grafikkort som 4770 for Ati's del. 4770 har fördel mot 4850 när det gäller strömförbrukning. Amd har sänkt priset på 4850 till det gamla 4770 pris så nu rekommenderar jag 4850. Väldigt prisvärd kort. 4870 är för bra för enbart racingstimulatorer, lol ![]() _________________ Tomas M |
||||||||
Re:
Därför la jag till att 4870 är bra om man spelar annat. Dessutom kommer 4870 räcka längre än ett 4850 för framtida simulatorer, och då det bara ligger 200-300 högre i pris skulle jag köpa det. och nej, det är inte ATIs fel, dock är 4770 sämre än 4850/4870 då kretsarna verkar vara av sämre kvalitet. _________________ Axel Tanner |
||||||||
Re:
bra vi är överens ![]() det finns en del folk som bryr sig om låg strömförbrukning eller vill oc'a kortet som sagt, vi har flera olika val vilket e bra ![]() _________________ Tomas M |
||||||||
he he .. ni verkar ju vara rätt insatta i de här grejerna. Vet ni månne någon bra sida där man får lära sig hur man ska kunna ställa in kortet "optimera det för det man gör" som i mitt fall gtr/evo. Som jag har det nu är det bara fabriksinställningarna. men det finns ju en heldel att göra. Ex " Smart docktor" och "gamer osd" ska man ha dessa igång då man kör? en fråga till om smart docktor.. där kan man ju se /temp/fläkt. dessa kan jag se värden på men den fliken som det är en "blixt" på går det ej att trycka på?? sedan så finns det dragknappar som man kan ändra värden på "vcore, engine, och memory" Är det tet som kallas överklockning?? oj mycket frågor blev det. hoppas ngn orkar
![]() _________________ Kenny bjornelundh |
||||||||
ps ... sedan har vi ju programmet ccc "catalyst control center. där kan man ju också ändra en massa värden.. ex cpu klocka, och minnes klocka. samt ställa värden för fläktstyrning mm mm mm mm. hänger detta progr ihop med smart doktor?
_________________ Kenny bjornelundh |
||||||||
Varmaren, tycker du att det börjar bli långsamt i spelet?
![]() som sagt, om man byter kylning på grafikkortet till något extremare, kan man börja klocka. men annars nej som axel säger.. särskilt om man är osäker.. good luck _________________ Tomas M |
||||||||
Re:
Det här är ett bra tips! Ta reda på vad som orsakar problemen, om du har ett 4850 så är det troligtvis _inte_ det som sätter gränsen i GTR Evolution! CPU kan du alltid försöka klocka om du vill/vågar/har tid, även om en P4 blir väldigt varm orginal så du kommer nog inte långt utan en ny kylare. Dock finns mycket prisvärda AMD-quadcores eller om du inte vill byta moderkort så testa en Intel S775, kanske E5200? Mycket billig och prisvärd! _________________ Axel Tanner |
||||||||
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 14433 besök totalt |