Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 21307 besök totalt |
Re:
Karlskoga, 1.05,4 gatdäck superstock1000-em i somras, 1.05,6 slicks pro-superbike i våras, så carrera-cup är riktigt nära. Mantorpfinal, Hoj, 1.16,2, carrera-cup 1.18,2. I gt-r/nurgburgringtråden ska gt-r ha slagit en standard 1098.. Motorjournalistiken är rätt kass ibland. Edit: Sen måste jag ju slänga in att man kört 5-tider i min gamla klass också, med 250cc racers ![]() _________________ Filip Åhrberg ----------------- Porsche 944 Turbo Cup 3.0l 16v |
||||||||||||||
Re:
Men det är väl det vi gjort? Radical och Supercart går fortare än hojarna, de övriga gör det inte.. Så fort man får vingar på bilarna, Formel renault etc så får hojarna spö rätt omgående. Men det ska rätt mycket till bil för att slå en helt standard gathoj runt en bana. Fredde Watz tog min helt standard r1'a på 1.20 blankt runt mantorp(kraschkåpor), utan några justeringar på hojen. Det åkte inte de som var utanför topp10 i carrera-cup ens. Med chassi-moddar så är man nere på 16-tider... De snabbaste i radical kör 15-tider. De flesta klasser i hojracingen här hemma är väldigt mycket standard, sällan du får byta mer än avgas och dämpare. Och som sagt, 1.07 på karlskoga med standard600-moppe, och 1.05 med relativt standard1000. _________________ Filip Åhrberg ----------------- Porsche 944 Turbo Cup 3.0l 16v |
||||||||||||||
Re:
Det är skönt att det är mindre än 10% som kan hantera sina hojar! :-) Resten kan man steka! ![]() ![]() _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson ![]() |
||||||||||||||
Jo, inte många som kan köra hoj riktigt bra eller fort. Samtidigt kostar misstagen rätt mycket mer när man ska lära sig. Roligt när det går fort oavsett vad man sitter på/i
![]() _________________ Filip Åhrberg ----------------- Porsche 944 Turbo Cup 3.0l 16v |
||||||||||||||
Re:
På ett forum jag frekventerar brukar man pika folk som "vunnit" en DE eller trackday rätt hårt.. ![]() _________________ Anders Hansson |
||||||||||||||
Re:
Den är väl inte orginal Caberplattor fram 265 fram andra belägg Annan olja Låter inte orginal tycker jag _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||||||||||
Re:
Det finns ju nivåer av allt och då 265 tar slut så åker jag 235, har ju 8st orginalfälgar och orginaldäck till bilen. Det är liksom inte ett bestående trimm ![]() I övrigt har du helt rätt i det du säger ![]() _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||||||||||
http://helagotland.se/ga/artikel.asp
Gissar att vi får svar på vem som är snabbast i Maj. Frågan är bara om alla får vara med och slåss eller inte... _________________ Mikael Kenson Ultima GTR-TT |
||||||||||||||
Re:
Roligt ![]() ![]() Själv måste jag bara ta mig över och köra banan i sommar någon gång, inte åkt ett varv där ännu tyvärr. _________________ Filip Åhrberg ----------------- Porsche 944 Turbo Cup 3.0l 16v |
||||||||||||||
Re:
Njae det är ju inte så troligt då folk med nya moderna superutvecklade hightech bilar i exotiska material är väldigt rädda för stenåldersteknik som tex järnrör ![]() (eller snarare järnålder) _________________ Mikael Kenson Ultima GTR-TT |
||||||||||||||
Re:
Men det beror ju på att du är en sån extremt bra chaufför.. Kan faktiskt inte komma på nån bättre! ![]() Jag åker obekvämt med ett leende på läpparna och handlar glass! /Pete _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson ![]() |
||||||||||||||
Re:
Det hart inget med mig att göra, min bil är som en GT-R, nämligen den kör sig själv. Jag sitter faktiskt i passagerar sätet under tiden. Med det du har förstår jag inte att du inte är under min tid där egentligen ![]() Det tar kanske lite tid att sortera ut allt och få en optimal inställning, därefter bör det väl gå lätt kanske ![]() _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||||||||||
Re:
Det hoppas jag ej.. ![]() _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||||||||||
Hojen som körde 1,24,8 åkte på Bridgestoneslicks.
Föraren Petter Jansson till hör mitt skiktet i Superbike. Essen i Superbike skär nog ytterligare någon sekund. Här lajjar han på en Bankörning på Knutstorp: ![]() ![]() _________________ Michael Larsson |
||||||||||||||
Re:
officiella varvrekord kan bara sättas på tävling... _________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Westfield Seven Roadsport A |
||||||||||||||
Re:
Time-attack är väl tävling? om än kanske inte med i böckerna här hemma? _________________ Filip Åhrberg ----------------- Porsche 944 Turbo Cup 3.0l 16v |
||||||||||||||
Banan har inte licens så ingen offeciell tävling har körts där ännu. Så något banrekord finns inte.
För några år sedan körde vi en rallyspecial med dispens från SBF (tror jag) Ett varv på tid utan uppvärmning. Den enda som fick värma upp var Alec ![]() _________________ Stefan Larsson |
||||||||||||||
Re:
Jo, men nu är det ju 2009, med tävlingar vi pratar om? ![]() _________________ Filip Åhrberg ----------------- Porsche 944 Turbo Cup 3.0l 16v |
||||||||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 21307 besök totalt |