Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 7151 besök totalt |
Tänkte mest på hur det kommer att funka på gatan, är väl blåa pagid som levereras till dom oken? _________________ Carl Arwidsson Astra GSi 1,04:58 Kinnekullering ![]() |
||||||
Jag vet inte hur det kommer funka vi gattemp men det löser sig säkert. Blåa Pagids är väll snälla va? eller var de de hårda, kommer inte ihåg... :/ _________________ Mikael Kenson Ultima GTR-TT |
||||||
Ang viktfördelning mm:
Uppgiften jag har är att Ultiman har 60/40 bak/fram men med min motor så kommer det bli jämnare, gissar på 55/45 men det är som sagt bara en gissning. Bromscylindrarna är anpassade för lika skivor och ok runt om och bromsvåg kommer också finnas. Jag tror ju också att de 10 centimeter bredare bakhjulen också gör så att det går att lägga på lite mer bromsverkan bak. Vikt förskjutningen blir väldigt liten eftersom tyngspunkten är så låg. Bilen är bara 107 orginal och min kommer vara ungefär 103. _________________ Mikael Kenson Ultima GTR-TT |
||||||
Petiga Per är i farten
![]() Kenson: ang din fråga om flytning i navet eller skivan så spelar det inte så stor roll. Om flytningen sitter i navet kan smuts försämra funktionen (med tanke på att det är en 'gatbil' och löpande underhåll inte sker lika ofta som på en racebil) och i detta fall är flytning i skivan mer fördelaktigare. Skivorna 355.32.0051.07/08 är en ersättningsskiva för AP med AP-nav (som oftast bara har ett borrat hål för fästkitet) och därför ligger flytningen i PFC-skivan. Kräver PFC bussningskit. _________________ Per Stacke 323ti E36 M3 E36 |
||||||
Håller med ![]() ![]() F'låt ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 7151 besök totalt |