Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
<< 1, 2, 3 6205 besök totalt |
Samma regn i en halvtimme till
Webber och förarna (förum Alonso och nån annan skökapten) vill inte köra mer. |
||||
Re:
tittar man på Lapcharten så är följande topp tre på varvet innan rödflaggan som jag kan tyda det iaf.... button heidfeld glock och sen går det inte att tyda det tyvärr... för mig iaf... |
||||
Re:
Det är jag iaf 99% säker på att det är enbart över mållinjen som gäller....... |
||||
Re:
om Sc skulle backa till placeringnarna vid förra mållinjeplaceringen blir det ju skomt. Ska man då backa tillbaka omkörningar som gjorts mellan mållinjen och den position du är på banan när gulflagg+SC hängs ut? Rödflagg är ju ungefär på samma sätt, hängs ut överallt och inga omkörningar tillåtna. Ska man då börja flytta tillbaka förare efter deras senaste mållinjepassering. Då kan man ju iofsåterta plats efter avkörning trots gult/rött... Nu ville inte ens Alonso köra igen. |
||||
Re:
för rödflaggan....... dvs rödflagg hängs ut.... ledaren och övriga passerar mållinjen.... därefter backas resultatet ett varv..... sc har ingen betydelse för slutresultatet..... så det är nog inte helt självklart hur slutresultatet slutar nu...... fast hade man passeringslistan från tidtagningen så hade det varit enkelt att avgöra...... |
||||
Re:
Men det finns de som ska hålla koll på det... |
||||
här hittade jag på Forza Motorsports forum av SunnyRikard...... Om den här 100% vet jag inte men tror det...
After 32 of 56 laps Position Country Driver Team 1 Great Britain J Button Brawn 2 Germany T Glock Toyota 3 Germany N Heidfeld BMW Sauber 4 Italy J Trulli Toyota 5 Brazil R Barrichello Brawn 6 Great Britain L Hamilton McLaren 7 Germany N Rosberg Williams 8 Australia M Webber Red Bull 9 Brazil F Massa Ferrari 10 France S Bourdais Toro Rosso 11 Spain F Alonso Renault 12 Japan K Nakajima Williams 13 Brazil N Piquet Jr. Renault 14 Finland K Raikkonen Ferrari 15 Germany A Sutil Force India 16 Germany S Vettel (ret.) Red Bull 17 Switzerland S Buemi (ret.) Toro Rosso 18 Italy G Fisichella (ret.) Force India 19 Poland R Kubica (ret.) BMW Sauber 20 Finland H Kovalainen (ret.) McLaren |
||||
Räkan har gett upp och går i shorts och äter glass.
Jaha, han vill inte sitta på blöta KERSbatterier (mekanikers förklaring på shortsen ![]() |
||||
|
||||
|
||||
|
||||
Re:
![]() ![]() |
||||
|
||||
Kanonkul rejs fram till avbrottet.
Webber fightas med Hamilton ![]() Hur kul är det i normala fall........men nu är det ju uppånervända världen så. Ja de var en kul fight , undrar vem av dem som är gladast? Hamilton lär ju inte va glad över att tampas längre ned. Webber lär ju inte heller va glad , dock är det ju hans plats i ledet normalt! Button gör det igen. ![]() Även fast han va in i depå flera gånger. Även fast han inte hade ett perfekt rejs. Han är bra nu Button och har en bra bil. Man måste ju bara fråga sig vad tänkte ingenjörerna i Ferrari???? ![]() ![]() Nu är det rejält efter i rejsen , ingen koll på strategi eller setup? Hoppas de kommer igen snart. _________________ Jocke Hellqvist. |
||||
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Re:
Med så vältajmat väder så är det ju urknäppt att de inte ens testade med 16:00 först. ![]() |
||||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
<< 1, 2, 3 6205 besök totalt |