Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 19112 besök totalt |
Re:
Har du kört 9" fram på Z3an någon gång? Ligger nog nått i det..... 321 hästars motor i ett hottat E21/E30 chassie=) Har man stora ballar i skåne kommer man inte ner i race stolen... ![]() ![]() Själv får man se hur långt det räcker i augusti ![]() _________________ Fredrik Larsson M3-88 Z3M Coupe-99 ![]() |
||||||
Sluta nu!
Detta blir för snyggt helt enkelt och jag som är svag för Z4 coupe redan som original. ![]() Men jag gillar egentligen inte att du lagt på dom fälgarna, dom skulle ju jag ha. > ![]() ![]() ![]() Fast dom är väl bara 8" breda och inte 9"? Eller pratade ni Challengehjulen? Intressant att höra vad du säger om fjäderändringarna...även om bilen är 3-bent med lite olika däck. ![]() Dax för en corner weight snart kanske? ![]() |
||||||
Re:
![]() |
||||||
Re:
Ja det var när du hade M5 fälgarna va!? 8" ET 20 Var challenge fälgarna bredare? Jag ska ner till ringen 7-17 augusti... _________________ Fredrik Larsson M3-88 Z3M Coupe-99 ![]() |
||||||
Detta är nya fälgar Lidström SSR fälgarna är 8 tum breda och dom är sålda.
detta är D-force fälgar 9x17 runt om ,ska ha dessa på M-coupen sen med 255 runt om. challangehjulen fram är 235 på 8,5 fälg Har man en tunn fjäderbenslagring och en fjäder som är ca 170mm lång hamnar fjädertalriken över själva däcket och inte jämnte som det annars brukar vara. utrymmet mellan fjäderben och skärmkant på en z3:a blir då ca 28cm då får man lätt in 255 breda däck 51sek är nog lite för fort för mig men en z4 coupe passar väl perfekt i roadsport b tävlingsvikt 1450 delat med orginal effekt 260hk blir 5,57 hk/kg och gränsen går vid 5,2 Abs kopplar man ur och däcksbredden är fri för bilar över 1200kg lite rörigt men jag är lite stressad ![]() _________________ Jan Ekehage ![]() |
||||||
Re:
Z3C 2.8 är ju ett bättre tävlingsobjekt (multibil för diverse serier och inte lika bekväm vardagsbil som Z4an) ![]() |
||||||
Re:
Precis och eftersom insug och avgas inte räknas som modifierad motor så vinner man en hel del på att köra 2,8. byter man insug och sätter dit ett riktigt grenrör på en 2,8 vinner man direkt ca 20-25 ponnys, fast man räknar ju vikten efter orginal motor 193hk en 2,8 får då minst väga 1003kg tävlingsvikt beräknat på orginaleffekt 193hk fast igentligen så kör man runt med 4,55kg/hk eftersom motorn lämnar ca 220hk med sagda modifikationer. _________________ Jan Ekehage ![]() |
||||||
Re:
Jasså? -Vilka tävlingsserier har dessa regler? _________________ Patrik Skoog |
||||||
_________________ Jan Ekehage ![]() |
||||||
Hej
tänkte lägga upp film från ringen resan som var i våras taskig kamera position, ger ingen direkt fartkänsla. tar det lite lungt för bromsarna var inte helt ok, vilket hörs när jag bromsar. ![]() ![]() http://www.youtube.com/watch?v=xl8gu _________________ Jan Ekehage ![]() |
||||||
inte hela varvet men med lite mera tempo.
ca 5 sek snabbare än förra filmen om jag räknat rätt, räknat från där denna börjar. http://www.youtube.com/watch?v=CCOHx _________________ Jan Ekehage ![]() |
||||||
Kul att se på filmerna. Den går riktigt bra och låter fint oxå.
Lättare och lite mer pulver så går den fortare än en Z3:a Kolla om du inte kan få till bromskylning, jag kör med de som Samuel säljer, fungerar perfekt Du får lägga upp en tråd på den nya svarta ![]() Challenge fälgarna sitter numera på en annan bil... ![]() _________________ T0RBJÖRN ELLESS0N Porsche Cayman S Clubsport -09 Såld Caterham 7 Superlight R400 -05 Såld Porsche GT 4 - 16 såld Z3 x 3 Sålda |
||||||
Re:
Challangefälgar du menar bojsänkerna ![]() Min fru (konstigt ord i min mun) förstår inte alls det roliga i att titta på samma filmsnuttar om å om å om igen och hon tycker ljudet är enerverande, lkudet kommer av att jag har tagit bort ljuddämpningen i det röret som är mellan insuget och torpedväggen en så kallad barketube. Nej ingen mer modifiering av den bilen då den bytt brukare nu, är min far som har den nu å han får lära sig skruva själv ![]() ![]() Det ända som jag kommer på som är lönt att göra effekt mässigt är ett riktigt grenrör sen blir det svårare då det inte finns massa åka fort grejer till dessa motorer. Ska ordna bättre kylning till bromsarna eller ska man sätta på större grejer så man slipper tramsa med kylning ![]() ![]() Att jag blev snopen när pedalen gick i botten efter "några" varv på Falkenberg i sommras kommer film på det i morgon. Kommer ny biltråd så snart jag satt upp stuprännorna hemma och byggt färdigt i källaren ![]() ![]() _________________ Jan Ekehage ![]() |
||||||
En sista film från Falkenberg, från i somras någongång
Gick inte så där djäkla bra för bromsarna kokade i slutet av första passet. gick som fortast på 53sek men det var som sagt första passet och hade inte justerat däckstrycket å dämpare så jag led av lite understyrning. Lite mera attack i körningen och "tuning" tror jag inte en låg 52:a vore långt bort för den dagen Satt ett khumodäck vänster fram och ett toyo höger fram och det gick inte märka någon skillnad när man körde iallafall. Var lite orolig över att det skulle bromsa snett å ha sig men icke. Anledningen var att ett av toyo framdäcken var sopslut så det ända jag fick tag i under kort varsel var ett begagnat khumo och det funkade faktiskt. http://www.youtube.com/watch?v=IXiFv _________________ Jan Ekehage ![]() |
||||||
|
||||||
Re:
Fast det var en aningens jobbigt till vardags,sjuka resonanser runt 5000rpm även med hjälm på så var det jobbigt. över det så blev det ett ihåligt skönt ljud, blir inte samma på film som iverkligheten. _________________ Jan Ekehage ![]() |
||||||
Det såg bra ut.
Jag har film ifrån min bil oxå, då jag ligger bakom dig. Hur lägger jag upp den? Det var första körpasset, mitt däckstryck var uppe på 3kg, då vänstersidan så det blev halt efter några varv. _________________ T0RBJÖRN ELLESS0N Porsche Cayman S Clubsport -09 Såld Caterham 7 Superlight R400 -05 Såld Porsche GT 4 - 16 såld Z3 x 3 Sålda |
||||||
Jag fick nog till en videosnutt, men min kamera är inte så bra. Den vibrerar lite oxå.
Håll till godo. http://www.youtube.com/watch?v=VXuhk _________________ T0RBJÖRN ELLESS0N Porsche Cayman S Clubsport -09 Såld Caterham 7 Superlight R400 -05 Såld Porsche GT 4 - 16 såld Z3 x 3 Sålda |
||||||
Vilken skillnad på bil å bil.
![]() Ser ut som du är ute å söndagskör när du ligger bakom ![]() Djäklar vad tajt du kan gå in i svängarna utan att det understyr gentemot mig eller är det kameravinklen som luras iofs Skulle jag gå in så tajt i den farten så hade jag understyrt av banan direkt. _________________ Jan Ekehage ![]() |
||||||
Jag tror det är kameran som gör stor skillnad.
Kan oxå vara att jag kör lite långsammare in i svängen.. Mina däck var bra på Falkenberg, men först passet, som filmen är ifrån, hade jag lite högt däcks tryck efter ett par varv. Bilen har nog aldrig gått så bra som på Falkenberg och senare på Knutstorp. _________________ T0RBJÖRN ELLESS0N Porsche Cayman S Clubsport -09 Såld Caterham 7 Superlight R400 -05 Såld Porsche GT 4 - 16 såld Z3 x 3 Sålda |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 19112 besök totalt |