Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 15922 besök totalt |
Re:
Hehe, ja precis.. Jag har bara kört på Anderstorp en gång och upplever mini'n aningen motorsvag för den banan(lååååång raka). Knutstorp däremot har jag lagt betydligt fler varv på och den banan passar bilen fint. _________________ Jonas Lindell -porsche 911 race- -porsche gt3 cs- - mini cooper s -BMW 428 cupé ![]() |
||||||||
Re:
Vi körde båda 2 den dagen, vem av oss gick bäst där? jag minns inte riktigt men jämnt var det iallafall. Vet att jag låg betydligt närmare 2 minuter än 2.05 iallafall ;-) _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||||||
Ja jag "lider" ju inte direkt av för mycket HK på Golfen heller.
Åker jämna 2.03 tider, 2.01.80 som bäst.. Var bara nyfiken på vad en nyare hothatch gick på.. _________________ Christian Carlsson http://www.nogg.se/christianracing http://gtr.forum24.se/gtr.html Porsche 944 3,0 16v pcs#14958 |
||||||||
Ja självklart är det mer än bilen det hänger på, men jag anser mig inte som en bra förare, utan en medel.
Bilen har inte bra väghållning enligt mig, och den har bara ca 155-160hk ![]() Men alltid trevligt att se vad andra åker på för tider.. Har åkt ett gäng varv, men inte såå många, har massa kvar att lära mig.. _________________ Christian Carlsson http://www.nogg.se/christianracing http://gtr.forum24.se/gtr.html Porsche 944 3,0 16v pcs#14958 |
||||||||
Re:
Jag har för mig att du dundrade förbi mig vid ett tillfälle, men att jag hängde på hyffsat sen.. Tror att du var snabbare. Men på knutan kör vi jämt. Det skall bli kul att se vad moddsen gör för skillnad. _________________ Jonas Lindell -porsche 911 race- -porsche gt3 cs- - mini cooper s -BMW 428 cupé ![]() |
||||||||
Re:
Anderstorp var jag något snabbare på JA men sist på knutan var det omkastat, fick aldrig bilen att gå bra där förra året.. Ja visst är det skoj att få smeta på nya prylar och testa ut det! _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||||||
Re:
Ja så in i baljan!!!! _________________ Jonas Lindell -porsche 911 race- -porsche gt3 cs- - mini cooper s -BMW 428 cupé ![]() |
||||||||
Trevlig tråd, namne....
Själv så tejpar jag bara på lite grejer istället för att ta bort..... :-) å andra sidan hade jag kanske min stora förändring för ett år sedan på bilen..... men mattor o sånt mysigt får faktiskt vara kvar hos min bil _________________ jonas samson DS/W Mini Cooper S - 2005, nästan original |
||||||||
Hur lätt är det att förbättra en intercooler? Är det värt arbetet, kontra att köpa en tuning intercooler???
Någon som har "byggt" egen intercooler som har erfarenheter att dela med sig utav?? Jag har 3st delvis ombyggda intercoolers att slakta.. ![]() _________________ Jonas Lindell -porsche 911 race- -porsche gt3 cs- - mini cooper s -BMW 428 cupé ![]() |
||||||||
Tjena jonas....nix ingen tejp i lådan, även om det hade behövts....
När du ska på din intercoolare...glöm hela idén och köp en frontmatad! om inte jag hade snubblat över min grs så hade jag köpt en frontmatad, som det är nu så måste man tvinga luften att böja 90 grader för att få flöde. Dock kan man notera, att krispigheten från en kall vår/höst morgon med original coolare upplevs även mitt i juli med grs..... _________________ jonas samson DS/W Mini Cooper S - 2005, nästan original |
||||||||
Re:
Jahapp, ännu mer utgifter alltså! ![]() _________________ Jonas Lindell -porsche 911 race- -porsche gt3 cs- - mini cooper s -BMW 428 cupé ![]() |
||||||||
Re:
Runt 3000:- tror jag.. Ring och fråga, helt klart humana priser! Tommy- 042 555 05, 042 517 15 _________________ Jonas Lindell -porsche 911 race- -porsche gt3 cs- - mini cooper s -BMW 428 cupé ![]() |
||||||||
Det är väl lika bra att byta kopplingslamell när jag ändå har det nedplockat.
Vad skall jag köpa för lamell?? orginal eller ngn som tål tuffare tag?? Förslag?? _________________ Jonas Lindell -porsche 911 race- -porsche gt3 cs- - mini cooper s -BMW 428 cupé ![]() |
||||||||
Re:
ok, tack för tipset. En stenhård koppling låter inget vidare. Jag byter nog bara lamellen. Än så länge så har orginalkopplingen funkat fint. _________________ Jonas Lindell -porsche 911 race- -porsche gt3 cs- - mini cooper s -BMW 428 cupé ![]() |
||||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 15922 besök totalt |