Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 15909 besök totalt |
Re:
Sätt i nya kammar och kölher ecu som passar direkt på orginal kabelhärva och ett nytt avgassystem så har du en trevlig motor som bör lämna 350hk 380nm. ecu 18000kr kölher kammar omslipade 6000kr avgas med racekattar köpesystem ca 20000+, bygga själv 6000kr Ska du bruksa bilen så hade jag inte gjort mer i nu läget, en sak om motorn dricker olja och är helt utsliten. Då kan man ju byta kolvar,vevstakar renoveratoppen med större ventiler tex Jag själv kommer aldrig mera sätta i eftermarknads "race" kolvar/ringar i en bruksbil för att vinna några ynka hk, livslängden är inte speciellt lång på grejerna. en race motor är inte tänkt att rulla tusentals mil med många kallstarter. _________________ Jan Ekehage ![]() |
||||||||
Re:
Den reglen stämmer ruskigt bra upp till 100hk/liter en motor som redan lämnar det kan man ta det gånger pi. _________________ Jan Ekehage ![]() |
||||||||
Re:
Håller med , känns lite billigt annars ![]() _________________ Mattias Talonen Bavariacup 2017 2:a i std klass Bmw 135 m3 GTR banracingbil Husqvarna 350 2020 Enduro Husaberg 570-11:a RallyRaid Mustang cab 07:a |
||||||||
Re:
Tack för tipsen. Låter klokt då bilen skall brukas på gatan fast jag vet hur jag är; spårar ALLTID ur!!!!! Bilen är i toppskick och inte sliten motor överhuvudtaget, jag går nog på denna linje. Fick iof. pris på portning av Värmdö motorteknik igår och det var inte alls farligt dyrt men jag struntar nog i det och kör på ECU från Köhler, kammar, grenrör (ÄR DET NÖDVÄNDIGT ATT BYTA GRENRÖR?), nytt avgas med racekatter, nytt insug(BEHÖVS DET NYTT INSUG?) Avgas: vilket tycker ni jag skall välja? Det får gärna låta mycket men skall klara 95db. Skall iof. prata med Paul på FERRITA, han kan bygga ett avstämt system åt mig....... |
||||||||
Re:
Jag kommer förbi snart, jag ringer innan..... |
||||||||
Re: msls
Den dagen den sorgen ![]() ![]() ![]() Party party på Blommenhof....kommer att bli riktigt trevligt tror jag, vi ses där. |
||||||||
Var det inte en förare i BMW cup som heter Fredrik Nilsson som körde en silvrig e36 med en 3.2 som gick utav helvete? Den jag tänkter på kör s54an nu iaf.
Jag hade börjat med att kolla hans recept för den gick otroligt fint. /AL _________________ A1exander Wi1borg M2 F87 Competition + 1M E82 + iD4 Sodi DD2 |
||||||||
Re:
Tack för tipset, har han någon tråd att fördjupa sig i? |
||||||||
Re:
Silverfärgad E36:a m kolfiberhuv och S54-motor i cupen..?? (körde S50 förra året..) I så fall är det nog Johan Armskogh ni fiskar efter.. M v h // Johan |
||||||||
Re:
armskoghs bil gick med mer eller mindre original 3,2 motor förra året och nu s54a medans fredrik nilssons var trimad 3,2 av köhler så det är nog den ni menar, den motorn såldes till en annan m3 åkare i vintras _________________ Marcus Lindkvist Datsun 240Z -71 Porsche 964 TURBO -91 Bmwcup E36 M3 #77 såld |
||||||||
Sitter och budgeterar inför vinterns ombyggnad.....
![]() Tittat på Samuel's delar vad gäller bussningar m.m. -bromssköldar 3000:- -bussningar bakvagnsbrugga 2295:- -bärarmsbussningar bak 1795:- -camberstag bak 3000:- -diffbussningar 1395:- -exentriska bärarmsbussningar 550:- -extraktorrör 13195:- -flexislang till bromskylning 420:- -främre avgasrör med racekatter 17594:- -H&R krängare fram bak 5495:- -slutdämpare race 8245:- -Ecu sprut Köhler 18000:- -Köhler kammar 6000:- -bromsar, Per Stacke 25000:- -ratt 3000:- -shortshift 3000:- -diff, Peder 10000:- -coilover 25000:- Ungefärlig kostnad: 146984:-(INGEN SOM HAR EN FÄRDIGBYGGD RACE-E36:a TILL SALU? ![]() Jag är väldigt tacksam om någon har några av dessa delar begagnade och till salu, köper direkt ![]() En kul och dyr vinter nalkas.......... |
||||||||
_________________ Bmw 320d M -07 Bmw 1602 -75 projekt ------------------- SS 1.23.50 M3 E36 www.attitudemotorclub.com |
||||||||
|
||||||||
Re:
Finns en hel del, t ex: http://www.wiechers-sport.de/ M v h // Johan |
||||||||
Re:
Korrekt. _________________ M v h Stephan Berglund BMW M3 E36 -97 |
||||||||
Re:
Varför går det inte att regbesiktiga med bur? Din är väl en -96, eller? Vad är det för märke på buren, har du bilder? Är intresserad av att köpa om du skall sälja. |
||||||||
Re:
Saxat från Teknikens värld ![]() |
||||||||
Re:
Har en Heigo bur och efter allt strul så är jag rätt sugen på att sälja. Ge ett bud på den, är som ny! Ja, min är en -96:a men en av få importerade helfordonsgodkända = omöjligt att besiktiga med bur ![]() Det tråkiga är att jag pratade med bilprovningen innan jag köpte buren men kompetensen är rätt låg på Bilprovningens tekniska service. Behöver väll inte säga mer..... ![]() _________________ Håkan othberg |
||||||||
Re:
Tråkigt för dig....... men är inte buren skruvad borde väl gå att demontera vid besiktning, eller? Men du, jag köper gärna buren från dig för hälften av vad den kostar ny. Kostnad enligt hemsida; ALU 755euro(ca 8000SEK), STÅL 595euro(ca 6300SEK) Är det denna, ALU el. STÅL? ![]() |
||||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 15909 besök totalt |