Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Skärpta regler vid ringen
<<   1, 2, 3
8407 besök totalt
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004

Re:

Mats Thur skrev:
johan sjöström skrev:
Göte RS6 Sjögren skrev:
De har redan för länge sedan börjat att separera bil/MC åt.

Jaså, alltid eller hur funkar detta? Har inte varit där på styvt 24 månader, berätta gärna mer..

Nä det är inte alltid. Där emot brukar dom stänga av för MC ibland när det varit mycket oljespill och liknande. Problematiken med att separera helt handlar väl mest om att det är en allmän väg

Som jag förstått det kör de även detta under dagar då det är stort tryck? T e x låter de då endast bilar åka ett tag fritt från MC

Täby
Här sen Apr 2006

Re:

johan sjöström skrev:
Nu kanske jag svärtar ner tråden med fel saker men då skyller jag på Mats

Var kan man hitta info som styrker att ringen klassas som allmän väg?
Har en dialog med försäkringsbolaget och en säger ok och en säger nej gällande vagnskadan.

Inhägnad bana eller allmän väg vad är egentligen ringen och var kan få detta styrkt, det jag menar är att vad jag eller någon annan här eller på mitt FB TYCKER är ju inte vad som gäller utan det är väl villkoren och dom säger att vagnsskadan inte gäller på inhägnad bana..

Väldigt flummiga gränser som jag idag upplever som oklart, inte för att jag räknar med någon ersättning vid en ev. skada men nog hade det kännts tryggt om man visste att man hade en giltig vagnskada.

Sorry för OT

Vilket f-bolag har du? Är väl enklast att börja där

Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006

Re:

Göte RS6 Sjögren skrev:
Som jag förstått det kör de även detta under dagar då det är stort tryck? T e x låter de då endast bilar åka ett tag fritt från MC

Ja så har jag också uppfattat det, dock skyller de nog på att det är för "osäkra" förhållanden för motorcyklar annars kan det nog bli trubbel med det där med allmän väg

Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Re:

Mats Thur skrev:
johan sjöström skrev:
Nu kanske jag svärtar ner tråden med fel saker men då skyller jag på Mats

Var kan man hitta info som styrker att ringen klassas som allmän väg?
Har en dialog med försäkringsbolaget och en säger ok och en säger nej gällande vagnskadan.

Inhägnad bana eller allmän väg vad är egentligen ringen och var kan få detta styrkt, det jag menar är att vad jag eller någon annan här eller på mitt FB TYCKER är ju inte vad som gäller utan det är väl villkoren och dom säger att vagnsskadan inte gäller på inhägnad bana..

Väldigt flummiga gränser som jag idag upplever som oklart, inte för att jag räknar med någon ersättning vid en ev. skada men nog hade det kännts tryggt om man visste att man hade en giltig vagnskada.

Sorry för OT

Vilket f-bolag har du? Är väl enklast att börja där

Egentligen skall det ju inte spela någon roll utan det skall ju vara villkoren som styr, dock handlar det i detta fall om originalförsäkringar som enligt mig är ett ypperligt bolag rent genrellt. Oavsett utgångi denna fråga tänker jag INTE byta bolag. Har haft med dom att göra i skador ett antal gånger och allt har skötts MYCKET smidigt och enkelt thumbs up

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006

Re:

johan sjöström skrev:

Egentligen skall det ju inte spela någon roll utan det skall ju vara villkoren som styr, dock handlar det i detta fall om originalförsäkringar som enligt mig är ett ypperligt bolag rent genrellt. Oavsett utgångi denna fråga tänker jag INTE byta bolag. Har haft med dom att göra i skador ett antal gånger och allt har skötts MYCKET smidigt och enkelt thumbs up

Då gäller inte vagnskadegarantin. Punkt.
Pga att det är klassat som allmän väg kan försäkringsbolagen aldrig neka trafikskadedelen.
När det gäller vagnskadedelen så är det ju en tolkningsfråga. Visst under turistkörning är Nordschleife en allmän väg men å andra sidan är det ju faktiskt ett inhängnat område. Det är dessa faktorer som gör det möjligt för försäkringsbolagen att tolka det som dom själva vill. Sen kan man ju givetvis driva en rättslig process om att försäkringen ska gälla eftersom det är allmän väg, den processen är väl inte helt omöjlig att vinna, men lär bli sjukt dyr om man förlorar och det känner ju försäkringsbolagen väl till.

David E
Adenau, AW
Här sen Apr 2004

Re:

johan sjöström skrev:
Göte RS6 Sjögren skrev:
De har redan för länge sedan börjat att separera bil/MC åt.

Jaså, alltid eller hur funkar detta? Har inte varit där på styvt 24 månader, berätta gärna mer..

Det går till så att mc kör in vid de två mittersta bommarna och bilar vid de två yttersta.

Ingen separation på banan annars vad jag upplevt. Dock stängs banan för mc om det är risk
för halka pga olja eller dyl. Då får bilarna köra bort detta varpå hojarna släpps på igen.

BTG 7,16.9 TD

Citera
Legacylarsa
Dahlbäcksland (Borlänge)
Här sen Maj 2009

Jag byter spår lite, och tillbaka tuv:eriet.

Går det att tuv.cert. en bil här i sverige, eller måste man åka ner?

Har ett egettillverkat(seriöst m. racekat) avgassystem på bilen, är det något de skulle kunna klanka ner på?

/Larsa

Subar Legacy TURBO -92 bruks..
Subaru Impreza gt -00 Nöjes..
Citera
Nürburgring
Skärpta regler vid ringen
<<   1, 2, 3
8407 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande